Sv: Höstmammor 2010
Har du hunnit vara på koll än? Hoppas iaf att det löser sej på bästa sätt för er alla i familjen.
Har du hunnit vara på koll än? Hoppas iaf att det löser sej på bästa sätt för er alla i familjen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag mår bara sämre och sämre.
Ska ev. in till danderyd imorgon för koll.
Har upptäckt att jag mår som sämst runt 15-20 min efter att jag ätit. Blir trött, yr, får huvudvärk och mår illa.
Nu vågar jag knappt äta längre för att jag blir så dålig.
Jag vet inte om man kan sätta nått "ska", kanske någon annan vet. Men vad jag fattat det som så när vecka 37 är fullgången så är bebisen redo för världen utanför utan problem och längre än vecka 42 får den inte ligga.
Min BM sa dock att om våran bebis föddes nu så skulle den inte ha några problem med det, är i vecka 36+2 (tror jag...).
Jag har verkligen trorr att jag ska gå över tiden, då jag inte haft mkt sammandragningar eller nåt. Så blev lite paff i natt när det började rinna
Men har i alla fall varit inne på koll nu på morgonen, och det var helt klart fostervatten som läcker. Så nu ska jag vänta på att värkarna ska starta, annars har jag fått en tid imorgon bitti och då kommer de diskutera igångsättning.
Hoppas på att det sätter igång av sig självt!!
Varit ut o gått i hästhagen, städat mm så jag gör vad jag kan
Hu ja.. jag sväller med som en ballong, undrar var detta månde sluta (tänker jag varje gång jag öppnar en ny cola eller ett choklad, mutar mig själv när jag ska få sprutorna väldigt fånigt jag vet Unigefär som den desperata utvägen med småbarn, gör nu detta väldigt duktigt så får du en tablettask... ) Den sista veckan har tom kinderna börjat se rundare ut, ligger nu på + 10kg (vecka 30). Men jag tänker att det försvinner så fort man kommer igång med hästträning, joggingrundor o styrketräning igen.... För o inte tala om alla barnvagnspromenader jag kan tänka mig att det blir....
Tiden har gått fort.. vi har inte börjat förbereda någonting och när någon sa att tja, om en månad kan kanske bebis komma fick jag lite krupp... som du tycker jag den kan vänta till den är riktigt färdig.. Jag vet inte om sådant är ärftligt men jag är född i v. 32 och båda mina syskon är födda i v. 36.. men därför kommer säkert vår "Karl-Astrid" vänta till vecka 42.. om nu inte blodtrycket ställer till det Jag tror man behöver 9 månader på sig för att ställa in sig på att det kommer en bebis, för det är nog först nu den verkligheten har kommit i fatt mig, och då har det ändå tagit nästan ett år före att tillverka bebis och ytterligare ett år innan att gona in sig med tanken!!!
Jag tycker det är svårt att veta vad man ska köpa för krämer o salvor o blöjor, vi använder annars bara hygienartiklar som är utan mineraloljor, ekologiska och tillverkade i sverige.. de har en serie för babyvård också så förmodligen kommer jag köpa hem deras grejor... Sedan känner jag att vi måste åka och köpa en madrass till spjälsängen som står på vinden och bära ner den... Så har vi ju en säng, barnvagn (kommer om två veckor) och ett babyskydd.. lite kläder har vi med i minformat så då kommer det nog att lösa sig även om vi inte hinner fixa något mer innan
Första höstbebisen! Det ger oss andra som väntar och inte är där riktigt än lite hopp!
Heja heja