Höstmammor 2010

Sv: Höstmammor 2010

Smiter in och säger GRATTIS till eran Alicia!
Hur stor och lång va hon?

Grattis igen och passa på och gosa nu! :love:

GRATTIS till bebisen! Det måste kännas helt underbart!

Som svar på ditt inlägg, jo han är 34 år :) Och har haft ett underbart liv, inte många snälla ponnyer som bara vart hos fyra olika ägare och fått göra allt man kan med en häst, hoppning, dressyr, fälttävlan, ponnytrav, you name it! Så på det sättet känns det inte jobbigt alls, men han har vart min i snart 14 år och var min första ponny, som verkligen har lärt mig rida på riktigt! Dvs, sitta kvar vad som än sker :angel: Så egentligen är det bara egoistiskt att tänka på sig själv för han kommer förmodligen inte ha en bra vinter om han får vara kvar, plus att man bara skjuter på det jobbiga... Och jaghar sagt hela sommaren att han inte ska behöva tackla en vinter till, men nu har sommaren gått och jag står inför det jobbiga...
Men skönt att få lite medhåll att man inte behöver sprudla av glädje, för just nu gör jag inte det..

JA!!! Grattis Ireland!!!

Nu är ni på G här inne med :)
Min kompis Chrissie78 har inte varit på sin FB idag.... Kanske är det en till på G... *hoppas för deras skull*

Till alla som vet svaret..

sammandragningar och förvärkar är det samma sak? vad är skillnaden OM det är någon skillnad?

Jag har senaste veckorna börjat få mycket mer sammandragningar även när jag bara tar det lungt och sitter still de gör INTE ont.

Men häromdagen vaknade jag tidigt på morgonen av att jag hade skitont som stålade ner i ländryggen/baksidan av låren och på framsidan men nedre delen av magen.
kunde knappt få lust och det varade kanske 30sek-1minut sen slutade det sen ca 30min-1minut började det igen fast värre och jag bara låg och krampade kändes det som kunde knappt få luft och det gjorde så himla ont i ryggen som knivar eller något,
sen var jag helt öm...vände mig om och då gick det över helt...det började när jag vände mig till höger sida i sängen.

ringde förlossningen för blev jätterädd men hon sa bara att sammandragningar de gör alltid/för det mesta ont...men vad är det då jag haft i flera veckor som inte gjort ont men där hela livmodern drar ihop sig och blir stenhård i några sekunder varje gång???

Och vad var detta jag fick som gjorde så ont..
morgonen efter fick jag liknande smärta men låg på vänster sida då och kunde andas igenom dem vet inte om de blev värre dagen innan för att jag blev rädd lr om de var mildare denna gång för det gjorde inte alls lika ont i ryggen men jobbigt var det en då.

Hon på förlossningen pratade först om att det kunde vara en nerv i kläm...men vad fan så känns väl inte det?

sen sa hon att får jag sammandragningar som varar en timme åt gången och kommer regelbundet skulle jag ringa igen men mina kommer ju ofta men varar inte så länge...

efter smärt attacken så fick jag massa såna sammandragningar som inte gjorde ont för varje gång bebisen i magen försökte sparka....

jättekonstigt....vad tror ni?

Det är den gåva vi kan ge de gamla när de börjar tackla av, det är skit men livets gång. Vi hade ett russ som blev 36år (vi hade bara henne de sista 10åren), men när hon började tappa av fram emot hösten tog vi beslutet precis som du gjort. Vi visste hela tiden att sommaren förmodligen skulle bli hennes sista och länge sköt vi på att hösten kom. Vi tog bort henne hemma på stallplanen och idag kan jag tycka att det var ett bra och klokt beslut även om det inte kändes så då eftersom det var så jobbigt. Ni gör rätt och "var i en sak i taget"... det är klart att det inte går att glädjas om man är jätteledsen för någonting annat, är nog bättre att göra det ena först och det andra sen även om sorgen kanske aldrig försvinner men sakta kommer omvandlas till fina minnen och tacksamhet att fått uppleva åren tillsammans i stället. Stor styrkekram!

Jag blir inte heller klok på detta fenomen, men jag har nu landat i tanken att den dagen barnet ska komma ut så kommer det nog märkas ordentligt.. Har också haft problem med sammandragningar/förvärkar ett par veckor. Var hos läkaren som konstaterade att jag inte öppnat mig så att det var bara att köra på som vanligt. Det har jag ifrågasatt väldigt mycket när jag vaknat mitt i natten och bara kvidet.. men det går ju om igen efter ett par panodil så tja, normalt eller som läkaren sa att livmodern tränar sig själv inför förlossningen och att det kan vara ligament som kommer i kläm eller strecks.

Utgår ifrån att de inte kommer sluta den dagen bebis vill komma ut utan fortsätta till bebis är ute, fram till dess tror jag bara det är att försöka vila, ta det lugnt och gilla läget. Och om man blir orolig eller det känns fel åka till förlossningen och inte gå därifrån förrän de har gjort alla tester de kan för att kolla så att allt är ok!!

Åh, grattis!!! :D va kul att det har kommit en liten bebis i denna tråd!

Ridbild från igår. Är i v. 32.

dsc03923_106123526.jpg

Och en magbild från förra veckan (v.31).

dsc03636_105214318.jpg

*kl*

Igår natt sov jag, på dagen igår sov jag oxå några timmar och kände mej nästan lite sjuk, frös och svettades om vart annat. Hade mer av dom där kramperna i ljumskarna när magen blev hård och det molade lite i ryggen. Var dock i stallet på em och gjorde allt som vanligt med mockning och motion av hästen. På kvällen var kroppen helt slut, hade ont i fogarna och det molade i ryggen samt en hård mage.

I natt var jag trött men kunde inte sova pga att magen kurrade/gurglade hela tiden, det onda kom och gick, bebisen var vild och jag fick gå på toa varannan timme(som vanligt) men inte bara för att göra nr:1. Hur mycket av nr:2 kan det finnas i kroppen på så få timmar egentligen?

Jag drömmer konstiga drömmar om allt och ingenting typ, i natt när jag låg och slumrade så vaknade jag till av att jag kände att jag ångrat mej, jag vill inte ha ont som jag hade då även om det var förlossningen som kunde vara på G. Igår natt så drömde jag att jag hade en gammal ridskolehäst i bagageutrymmet på bilen:crazy:

Som jag sagt förr, jag vill ha ut bebisen nu och bli vanlig igen.

Tänker inte sova idag hur trött jag än är, jag ska åka till centrum och handla lite nya kläder då jag inte kommer i några alls nu typ och sen ska hästen ha sitt. Sen hoppas jag på att få sova i natt.

Ny i tråden här, och måste ju först o främst börja med att gratta till er lilla Alicia här oxå! :banana::bump::banana:

Jag är oxå blivande höstmamma, BF 10 oktober! Längtar sååå efter vårt lilla gryn! går in i vecka 36 idag, så inte alltför långt kvar!

Vem är näst ut enligt BF?

Fin liten mage:)

Men gud vad lik du är en tjej i mitt stall som är medryttare på en c-ponny. Varför jag tog med just att hon är medryttare på en c-ponny är för att hon inte är så gammal men ändå var ni sjukt lika fast du äldre, läskigt.

JA!!! Grattis Ireland!!!

Nu är ni på G här inne med :)
Min kompis Chrissie78 har inte varit på sin FB idag.... Kanske är det en till på G... *hoppas för deras skull*

Först vill jag passa på att säga grattis till Ireland! Hoppas allt gick bra!

Men tyvärr, själv väntar jag fortfarande. Hade BF som igår (5 sept), men nejdå, inte ville "liten" titta ut då inte. Funderar på om det kan bero på att jag har gått och blivit förkyld, om det kan påverka? Inget allvarligt, bara täppt i näsan och ont i halsen, men ändå?

Nu hoppas jag bara att allt är bra med bebis där inne, så att det inte är något annat som gör att värkarna inte kommer igång. Har visserligen haft något som jag tolkar som sammandragningar då och då. Känns som lättare "kramp" mitt på nedre delen av magen. Dock inget som har gjort ont utan mer varit "kännbart" typ. På sin höjd känns det lite mer än för en vecka sen eller så. Hade typ 2-3 stycken inom en timme i förrgår förmiddag, och sen nån till igår förmiddag och nån på eftermiddagen. Har märkt att de oftast kommer då jag har varit aktiv, men när jag är i vila känns det i princip ingenting.

Jag vet ju att det lika bra kan dröja ca 2 veckor till utan att det är nått onormalt för det, men kan inte hjälpa att jag blir lite orolig ändå. Vill ju att bebis ska må bra och att han ska vilja komma ut nu.

KL

*uppdatering*

Har idag varit hos läkaren och blivit sjukskriven på 50% till en början fram till 101010. Känns skönt, innebär att jag bara ska jobba 3,5 timmar/dag och slipper alla utvecklingssamtal och kvällsmöten (de lämnar jag glatt över till min vikarie), visserligen har jag fortfarande två timmars pendling varje dag men det är jag van vid. Jag är ju hemma vid middag och kan vila mig hela eftermiddagen :) Då kanske den värsta yrseln och huvudvärken försvinner, hon sjukskrev för graviditetströtthet och b12 brist med yrsel, koncentrationssvårigheter, huvudvärk och anemi. Hoppas att fk godkänner detta!!!!! Men jag börjar känna mig som att jag skiter mest i vilket när det gäller pengarna, vi får väll äta nudlar annars bara jag får ta det lugnt.... :crazy:

Men nu funderar jag var skickar man underlaget för sjukskrivning? Tilllönetanten på jobbet eller direkt till försäkringskassan eller tar en kopia och ger båda en? Jag har aldrig varit hemma så jag vet inte.... :confused: Ska iafl tillbaka till BM på måndag och då skulle de ta flera olika tester på b12 o järn o sköldkörtlen. Ingen äggvita så det var bra och bltr hade sänkts lite sedan sist, gott :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 478
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023