Hedblomster
Trådstartare
Svarar alla lite snabbt: Tack för igenkänning, skönt att inte vara ensam ändå! Hon sitter i babysitter men vill att man är där och gungar och tittar på henne osv. Korta stunder kan det absolut funka ändå att typ tömma diskmaskinen osv. Men önskar att jag kunde få en timme ibland att göra vad jag vill på. Barnets mormor har köpt en annan babysitter med handtag och lekbåge som jag lättare ska kunna flytta runt i lägenheten medan bebis sitter i, hoppas det ska fungera. Sele och sjal fungerar när hon ska sova, i selen sover hon ca 30 min men jag får inte sätta mig ner. I sjalen sover hon längre. Men hon är missnöjd innan hon somnar och när hon vaknar och vill ur så vill hon ur NU Tror hon kommer gilla det mer vid vakentid när hon kan sitta framåtvänd. Jag bor i en liten stad och det finns öppen förskola och kyrkverksamhet. Min barnmorska sa under graviditeten att det mest är äldre barn där och eftersom jag dessutom är blyg och sämst på att mingla har jag inte vågat mig dit än... Men på bvc säger vår sköterska att kyrkverksamheten är supertrevlig. Det är på förmiddagen dock så krockar lite med sovtider nu, mitt barn vaknar ju så många gånger per natt att hon sover till 9 när det mesta börjar. Har inte hittat nån facebookgrupp för min stad eller någon som bor just här. Har bekanta några mil bort men blir sånt bestyr att köra 45 minuter för en fika typ och sen 45 minuter hem igen. Men snart, snart är hon äldre och kommer kunna sitta osv. Det är bara svårt just NU när jag inte pratar med någon människa på hela dagen och känner mig ledsen. Har ändå hopp för framtiden och ser fram emot att se henne växa upp. Jag har förresten en man också men han är dödstrött när han kommer hem från jobbet och även om han tar henne en stund så blir det bara soffhäng och hon är missnöjd. Tack för att ni delar era erfarenheter! Behövde skriva av mig lite eftersom jag som sagt knappt pratar med vuxna människor.