Höstföräldrar 2021, del 3

Hej igen alla. Hoppas oblygt in utan att läsa i kapp just nu 😅
Min lilla Sigge blir fyra månader i månadsskiftet och just nu så lever vi verkligen livet.
Har träffat några mammor som jag umgås mkt med, träffades på öppna förskolan som har särskild babygrupp 🙂
Vi har också börjat på babysim och det gillar vi båda väldigt mycket.
Får nypa mig i armen, vill aldrig börja jobba igen 😅
Visa bifogad fil 87776

Vad roligt med uppdatering! Härligt att vi har det bra! :)
 
Lilla E hade däremot bara gått upp 200g på en månad, och 1 cm på längden... 😐

BVC tycker vi ska "försöka mer med maten" dvs mata henne med sked vilket ju är stört omöjligt. Även om hon har en egen sked i varje hand så antingen kniper hon ihop munnen eller tar skeden vi matar med, och då hamnar oftast absolut inget i munnen...
 
Lilla E hade däremot bara gått upp 200g på en månad, och 1 cm på längden... 😐

BVC tycker vi ska "försöka mer med maten" dvs mata henne med sked vilket ju är stört omöjligt. Även om hon har en egen sked i varje hand så antingen kniper hon ihop munnen eller tar skeden vi matar med, och då hamnar oftast absolut inget i munnen...

Men planar de inte ut där någon gång? De slutar väl gå upp massa efter ett tag?
 
Men planar de inte ut där någon gång? De slutar väl gå upp massa efter ett tag?
Jag tror man brukar säga att dom börjar plana ut när dom börjar röra sig mer, och det sker ju nånstans kring halvåret eller efter. Fast det är ju också kurvan anpassad för. När det gäller lilla E dippar hon ju på kurvan nu och har som sagt inte börjat röra sig alls, så jag tycker inte det är helt bra...

(Nu har hon ju senaste månaden haft en krånglig period, följt av en ganska matglad vecka, följt av förkylning när hon knappt åt alls, så det kan ju förklara en del, men det känns ändå inte riktigt bra
 
Jag tror man brukar säga att dom börjar plana ut när dom börjar röra sig mer, och det sker ju nånstans kring halvåret eller efter. Fast det är ju också kurvan anpassad för. När det gäller lilla E dippar hon ju på kurvan nu och har som sagt inte börjat röra sig alls, så jag tycker inte det är helt bra...

(Nu har hon ju senaste månaden haft en krånglig period, följt av en ganska matglad vecka, följt av förkylning när hon knappt åt alls, så det kan ju förklara en del, men det känns ändå inte riktigt bra

Ah, jag förstår. Hoppas hon gör som Signe och tar ett rejält hopp upp nästa gång ❤️
 
Lite storleksskillnad mellan Lindex och HM, båda i stl 74 och är helt nya. HM är den mindre av de två. O_o

96197D90-81E1-4A20-8192-494B94587B23.webp
 
Lite storleksskillnad mellan Lindex och HM, båda i stl 74 och är helt nya. HM är den mindre av de två. O_o

Visa bifogad fil 87811

Ja det är verkligen skillnad! Men Lindex är stora. Jag minns PoP som störst men av de kläder som fått nya är Lindex definitivt störst. Han har fortfarande ett bar bodysar i stl 50 som passar medan de från PoP blev för små för ett tag sen. När jag bytte kläder på honom idag tog jag av en body i 62 (villervalla) och satte på en i 50 (Lindex) 😅
 
Det är snordyrt med babysim! Med äldsta dottern gick jag på babysim men hon blev sjuk osv så blev typ 3/8 ggr som vi va där :(
Vi va och badade med lilla E förra veckan, superkul och sen supertrött bebis :D finns ett bra bad i Tyresö här i sthlm där de har flera pooler som är varma nog för en bebis!
 
Vi hoppar babysim med F det är så dumma tider (fredagar).
Vi gick med första barnet så hoppas vi själva kan köra lite av det vi fick lära oss. Samt att nu har vi badkar och badar en del där så hoppas det kan ha inverkan också.

Jag har verkligen en så snäll bebis. Idag låg han i babygymmet 45 minuter medans jag lagade mat och rullade runt, tittade lite, kände på leksakerna, rullade runt och va nöjd.
Så konstigt att han är helt ombytt på nätterna, då är han inte så nöjd alls O_o:confused::meh:
 
A fick bada häromdagen, vi tog med båda barnen till simhallen. De har en varm undervisningspool där vi hängde, storasyster tyckte det var suveränt och hade kunnat bada länge och väl. A fick såklart bara vara i vattnet en liten stund (ca 20 minuter), han sa inte så mycket utan kollade sig mest omkring :D
 
Vi går på babysim, här kostar tio ggr 2500. Har gått två gånger och Sigge älskar att bada och så, men jag är inte jätteimponerad än så länge av själva kursen men får väl se 🙂

Var på BVC i dag, han är 3 månader och 3 veckor och väger 6400 och är 63 cm lång. Har gått upp 1 kg drygt senaste månaden 🙂
 
Giv mig styrka. A bara skriker hysteriskt och fäktar omkring när jag försöker amma honom :( I förmiddags funkade det att liggamma i sängen men nu funkar inte det heller. Han har ätit ordentligt en enda gång sen vi gick upp och nu är klockan 15. Jag känner mig sämst i världen när han bara ser kränkt och äcklad ut när jag erbjuder bröstet 😢
 

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
954
Senast: Niyama
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 860
Senast: Manji
·
Övr. Hund Jag letar ny bil och hade tänkt ha lastgaller och grindar i den som jag har i min nuvarande. Men egentligen skulle jag helst vilja ha en...
Svar
12
· Visningar
582
Senast: Bison
·
Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en...
2
Svar
27
· Visningar
1 080
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp