Höstföräldrar 2021, del 3

Lilla E har sin första riktiga förkylning. Känns nästan osannolikt att hon klarat sig utan i nästan sju månader, men nu var det alltså dags. Stackars liten är så täppt och snorig så hon har det verkligen jobbigt vid läggdags och kommer inte till ro. Nu har hon precis, äntligen, somnat efter att ha skrikit i en timme och vägrat äta en droppe, stackaren :heart (Inser också hur bortskämda vi vanligtvis är med smidiga nattningar...) Storebror är också krasslig men äntligen på bättringsvägen så jag hoppas det vänder imorgon för lilltjejen också.
 
Lilla E har sin första riktiga förkylning. Känns nästan osannolikt att hon klarat sig utan i nästan sju månader, men nu var det alltså dags. Stackars liten är så täppt och snorig så hon har det verkligen jobbigt vid läggdags och kommer inte till ro. Nu har hon precis, äntligen, somnat efter att ha skrikit i en timme och vägrat äta en droppe, stackaren :heart (Inser också hur bortskämda vi vanligtvis är med smidiga nattningar...) Storebror är också krasslig men äntligen på bättringsvägen så jag hoppas det vänder imorgon för lilltjejen också.
Stackars liten ❤️ Hoppas natten går bra och att det vänder snart!

A har också dragit på sig en förkylning, från ingenstans känns det som för ingen annan i familjen har varit förkyld även om storasyster dras med lite körig mage. Snorigt och dant, får se om jag lyckas få honom att sova lite högre med huvudet när vi samsover.
 
Julia har börjat vända sig enkelt åt båda håll så nu låter vi henne sova på mage när hon vill. Och halleluja vilken förändring i sömn för hela familjen! Häromnatten sov hon 13 timmar i sträck och mådde uppenbarligen väldigt bra av det, hon var en liten solstråle hela dagen och sov för omväxlings skull flera gånger på dagen om än bara en halvtimme åt gången som vanligt.

Vi kan ju inte ligga vakna hela nätterna för att vända henne om hon vänder sig själv. Ingen kudde och inga farliga grejer i sängen så det känns ändå okej.
 
Idag började babysimmet. Signe har sovit konstant sen vi kom hem vid 17😅😂
Två stora flaskor (160 ml) mat i sömnen har det blivit. Stackars unge, helt slut 😂

Tyckte hon att det var kul? Julia orkade bara halva ”lektionen” första gången men hon var inte ens tre månader då och jättemycket mindre än alla de andra bebisarna. (Min man hävdar att de hade tjurnackar allihop 😂)
 
Tyckte hon att det var kul? Julia orkade bara halva ”lektionen” första gången men hon var inte ens tre månader då och jättemycket mindre än alla de andra bebisarna. (Min man hävdar att de hade tjurnackar allihop 😂)

Ja men hon var nöjd och glad! Gillade inte att flyta på rygg och blev ledsen när omklädningsrummet var för kallt. Men annars glad och nöjd. Sov 17.30-04.30 utan att vakna utan åt i sömnen (sista gången vid 23). 😅😂
 
Mysigt med babysim! Vi har gått alla steg med båda syskonen och tänker att vi ska gå med M också. Men vi avvaktar lite så han får växa till sig lite. Är en kurs som börjar april/ maj den kanske det blir.

Fast plånboken (som precis betalat för de andra barnens simskola i vår) är iofs lite sugen på att köra steg 1 för oss själva förutom dyken på slutet. Vi har ju gått kursen två gånger förut och vet vad som ingår. Och sen börja steg två direkt sen. Får se hur det blir :p
 
A får tyvärr inget babysim, vi har inte råd :p lite svårt praktiskt med att få till en bra simtid också, vi måste åka till stan för att simma och det är svårt att få ihop med en storasyster och makens oregelbundna arbetstider.

Vi ska försöka åka och bada lite ändå och försöka komma ihåg det vi lärde oss när dottern simmade :)
 
A får tyvärr inget babysim, vi har inte råd :p lite svårt praktiskt med att få till en bra simtid också, vi måste åka till stan för att simma och det är svårt att få ihop med en storasyster och makens oregelbundna arbetstider.

Vi ska försöka åka och bada lite ändå och försöka komma ihåg det vi lärde oss när dottern simmade :)
Samma för oss, vi gick med storebror men då hade vi ju inget annat att anpassa rider efter. Vi köpte badbyxor av samma märke som babysimmet rekommenderade i veckan till både storebror och lillasyster. Sen blev vi alla sjuka på ett eller annat sätt så det blev ingen simhall som tänkt.
Men sonen fick bada badkar med sina på igår. Han var nöjd ändå 😂
 
Samma för oss, vi gick med storebror men då hade vi ju inget annat att anpassa rider efter. Vi köpte badbyxor av samma märke som babysimmet rekommenderade i veckan till både storebror och lillasyster. Sen blev vi alla sjuka på ett eller annat sätt så det blev ingen simhall som tänkt.
Men sonen fick bada badkar med sina på igår. Han var nöjd ändå 😂
Det blir nog folk av dem också :D Vi ska försöka komma iväg till simhallen någon dag, vattenvana är ju väldigt viktigt tycker jag. Var själv lite rädd för vatten som liten och det var ingen höjdare.
 
Idag har min duktiga onge dragit i sig över en liter mat 😁💪
Hon har ätit superbra sen hon blev frisk från coviden så jag skulle bli förvånad om inte vikten hoppat upp ett kliv på nästa BVCbesök som är ett extrabesök för att kolla vikten. Känns som att hon vuxit, och dessutom händer det så mycket med henne. Hon har börjat bli mer stabil i benen, är väldigt stabil i nacken när hon är i famnen och rör huvudet snabbt och smidigt när hon följer något med blicken. Och så vände hon ju sig från mage till rygg tidigare i veckan. Nu har hon eventuellt glömt att hon kan dock 😂😁
Men kul när det händer grejer, även om jag tycker att perioden när hon var ett litet knyte var för kort ❤️🥰
 
Vad ni skriver, kul! Här insjuknade jag i corona förra veckan, och sen föll alla en efter en som dominobrickor. Lilla E varvade panikskrik med leenden för hon är en glad bebis i alla lägen, men detta var kämpigt för henne på flera sätt. Dessutom gillar hon inte flytande alvedon, vilket är det vi har hemma, så det var fix och trix för att få i henne det.

Jag var tillbaka på jobbet i torsdags, och nu börjar resten av familjen piggna till. Lilla E är som sitt vanliga jag, så igår fortsatte vi med en fotosession inför hennes 6 månaders tavla. Med full fart i livet så var det lika bra att göra den nu, för det finns risk att jag glömmer av det. Har även skissat upp våra nöjesresor för att ha koll på dess utgifter, och hoppas bla få tag på biljetter till Liseberg i påsk. Tror det var halloween 2016 sist vi var där. För den summan vi får betala så vill jag maxa barnens åkattraktioner och upplevelse att vara där. Får se vad E tycker om ett bullrigt Liseberg bara, broder nr 1 & 2 har alltid sovit vart som helst medan nr 3 krävde att man lämnade området när han skulle sova :laugh:

Jag går även lite emot strömmen för E får inte gå på babysim, gick med första och andra barnet. Men insåg att jag inte alls tyckte det var värt pengarna trots att det är drygt 9 år mellan dessa barn, och allt utom dyk kan vi träna när vi är på badhus. Än har vi inga vattenrädda barn, snarare tvärtom vilket gjorde att vi köpte en ovanmarkpool i somras som gjorde att vår 6 åringen lärde sig simma med puffar. Sen tillhör jag en av dom som fullkomligt älskar baggydress/pyjamas med knappar. E har övervägande bara såna på sig, och använder byxa/body när dessa ligger i tvätten typ. Beställde i veckan en större baggydress då hon inte har så många i kommande storlek :love:
 
Gällande det här med babysim så skulle jag säga att det är mest för min egna skull, och inte för att jag är rädd att Signe ska bli rädd för vatten innan. Det tror jag inte hon kommer bli i vilket fall. Men jag tänker mest att det är ett bra sätt för mig att bli van vid att hantera en bebis i vatten, vilket är helt nytt för mig 😁
Inte säker på att jag kommer gå med bebis nr två om det blir en sådan så småningom. 🤷
Dyrt som fan, helt klart. 🙄
 
Gällande det här med babysim så skulle jag säga att det är mest för min egna skull, och inte för att jag är rädd att Signe ska bli rädd för vatten innan. Det tror jag inte hon kommer bli i vilket fall. Men jag tänker mest att det är ett bra sätt för mig att bli van vid att hantera en bebis i vatten, vilket är helt nytt för mig 😁
Inte säker på att jag kommer gå med bebis nr två om det blir en sådan så småningom. 🤷
Dyrt som fan, helt klart. 🙄

Det är ju lite både och! Och säkerhetstänk både för bebis och föräldrar :)

Går man alla fyra stegen är målet att barnen ska kunna dyka från kanten, vända under vatten, ta sig upp till utan och tillbaka mot kanten. Alla barn fixar såklart inte detta, men det är det man arbetar mot. Allt för att ha bästa förutsättningar om de skulle ramla i vattnet :)
 
Det är ju lite både och! Och säkerhetstänk både för bebis och föräldrar :)

Går man alla fyra stegen är målet att barnen ska kunna dyka från kanten, vända under vatten, ta sig upp till utan och tillbaka mot kanten. Alla barn fixar såklart inte detta, men det är det man arbetar mot. Allt för att ha bästa förutsättningar om de skulle ramla i vattnet :)

Jo såklart, allt det där är jag med på. Men jag menar mest att jag har förståelse för att man inte går, med barn nr 2,3,4 osv.

Men för min egen del så är det främst för en kul aktivitet för mig och barnet, och för att jag ska bli bekväm i vattnet. Sen går säkert maken någon fortsättning när han är föräldraledig 😁
 
Jo såklart, allt det där är jag med på. Men jag menar mest att jag har förståelse för att man inte går, med barn nr 2,3,4 osv.

Men för min egen del så är det främst för en kul aktivitet för mig och barnet, och för att jag ska bli bekväm i vattnet. Sen går säkert maken någon fortsättning när han är föräldraledig 😁

Ja men självklart! Det är ju verkligen jättedyrt.
 
Lilla E kommer nog inte få gå på babysim. Storebror gick tre steg med sambon och ska fortsätta med simskola nu i vår, då kanske jag och lilla E hänger på och plaskar i bassängen bredvid ibland. Men regelbundna tillfällen får vi helt enkelt inte ihop med två barn, renovering och jobb.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
954
Senast: Niyama
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 860
Senast: Manji
·
Övr. Hund Jag letar ny bil och hade tänkt ha lastgaller och grindar i den som jag har i min nuvarande. Men egentligen skulle jag helst vilja ha en...
Svar
12
· Visningar
582
Senast: Bison
·
Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en...
2
Svar
27
· Visningar
1 080
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovbensfraktur
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp