Höstföräldrar 2021, del 3

Förkylningen verkar äntligen ha släppt greppet om lilla E! Tydligaste tecknet är att hon äter igen efter 4 dagar med minimängder :p

Imorgon är det 7månaderskontroll på BVC, jag hoppas och tror att hon följer sin kurva :) sambon tar besöket eftersom jag jobbar, tänker nog be honom ta upp hennes utveckling. Storebror började krypa i samma ålder, satte sig upp själv och ställde sig på knä mot kanter. Lilla E ligger där hon ligger, rullar inte, och sitter bara korta stunder utan stöd. Hon är ju glad och pigg och väldigt "med" och verkar hyfsat finmotorisk, men jag kan inte låta bli att noja ändå. Vet ju att alla barn är olika men skulle ändå behöva en BVC-sköterska säga att hon utvecklas normalt :p :bag:
 
Här blir det inget babysim även om jag tycker det hade varit roligt. Tiden för babysimmet passar helt enkelt inte alls in då syskonet är hemma de dagarna.
 
Nästa vecka är det dags för vaccin igen, ser inte fram emot det då hon gallskrek förra gången (såklart). Annars ska det bli skoj att se hur det gått med vikten då hon inte varit superintresserad av mat nu när det finns så mycket annat att göra och se. :laugh: Men det går nog ingen nöd på henne, hehe. :D

Längtar tills hon blir lite äldre så vi kan plocka fram sittdelen till vagnen, hon tycker inte det är skitkul att ligga i vagnen längre (om hon inte sover), hon vill ju se allt som händer!
 
Nästa vecka är det dags för vaccin igen, ser inte fram emot det då hon gallskrek förra gången (såklart). Annars ska det bli skoj att se hur det gått med vikten då hon inte varit superintresserad av mat nu när det finns så mycket annat att göra och se. :laugh: Men det går nog ingen nöd på henne, hehe. :D

Längtar tills hon blir lite äldre så vi kan plocka fram sittdelen till vagnen, hon tycker inte det är skitkul att ligga i vagnen längre (om hon inte sover), hon vill ju se allt som händer!
Det är samma här, A har ingen tid att äta nu för tiden :p Men det är skönt att inte behöva oroa sig även om det skulle plana ut lite nu.

Vi har faktiskt bytt till sittdelen nu sen några dagar tillbaka, vi hade samma läge att liggdelen funkade bra när han sov men så fort han vaknade blev han ledsen. Sittdelen går att fälla helt plant och funkar jättebra, han sitter inte så långa stunder åt gången men då kan man i alla fall ha honom i vagnen lite även när han är vaken :)
 
Vi har varit hos sjukgymnasten idag. Det gick bra! Det var inga bekymmer alls med nackmuskulatur eller så utan ”bara” att han av vana ligger för mycket på samma sida. Så nu ska vi få honom att ligga mycket på mage och på höger sida :p

Nämnde i förbifarten att vi skulle dit igår för en kompis och hon sa ”där var vi också med X. Vill du ha vår kudde vi fick köpa?” Så där sparade vi typ 700 spänn :D
 
Jag går bara på babysim för att det är en mysig grej som gör både mig och babyn glad!
Här kostar det 260kr per gång. Jag tycker inte det är så dyrt.

1550:- för tio gånger här inklusive ett klippkort på tio entréer för bebis och förälder när man vill och så är det bebis-HLR nu på torsdag som är sista lektionen. Tycker att det är klart prisvärt i alla fall.

Vi väntar med steg 2 till efter sommaren som det ser ut nu 🧜‍♀️

ETA: ser nu att de höjt minimiålder till 4 månader för nästa terminsstart i april (Julia var knappt tre och klart minst), och dragit ner till åtta tillfällen och 1300:-.
 
Senast ändrad:
1550:- för tio gånger här inklusive ett klippkort på tio entréer för bebis och förälder när man vill och så är det bebis-HLR nu på torsdag som är sista lektionen. Tycker att det är klart prisvärt i alla fall.

Vi väntar med steg 2 till efter sommaren som det ser ut nu 🧜‍♀️

ETA: ser nu att de höjt minimiålder till 4 månader för nästa terminsstart i april (Julia var knappt tre och klart minst), och dragit ner till åtta tillfällen och 1300:-.

Det hade jag också tyckt varit prisvärt!

Här betalar man för en kurs som är specifika tillfällen. Alltså inget klippkort där man kan välja tillfälle. De två som är närmast oss kostar antingen 1900:- för 7 tillfällen eller 2550:- för 10 tillfällen.
 
Jag har joggat idag hörni! 😁 Med vagnen i ena handen och hunden i andra.
Tänkte köra den gamla goda couch to 5 k.
Jag skulle förmodligen klara springa betydligt längre än första veckornas pass i nuläget, men tänker att jag ska skynda låååångsamt i och med snittet osv.
Så det känns som en bra app för löpningen. En liten minut i taget fungerade fint! 😁
 
1550:- för tio gånger här inklusive ett klippkort på tio entréer för bebis och förälder när man vill och så är det bebis-HLR nu på torsdag som är sista lektionen. Tycker att det är klart prisvärt i alla fall.

Vi väntar med steg 2 till efter sommaren som det ser ut nu 🧜‍♀️

ETA: ser nu att de höjt minimiålder till 4 månader för nästa terminsstart i april (Julia var knappt tre och klart minst), och dragit ner till åtta tillfällen och 1300:-.
Wow! Vad billigt och bra med klippkort! HLR för baby skulle jag oxå vilja gå!
 
Wow! Vad billigt och bra med klippkort! HLR för baby skulle jag oxå vilja gå!

HLR för bebisar har vi gått på via öppna förskolan tidigare. Har ju säkert varit uppehåll nu ett par år men skulle gärna gå igen. Sånt behöver ju underhållas
 
Jag har joggat idag hörni! 😁 Med vagnen i ena handen och hunden i andra.
Tänkte köra den gamla goda couch to 5 k.
Jag skulle förmodligen klara springa betydligt längre än första veckornas pass i nuläget, men tänker att jag ska skynda låååångsamt i och med snittet osv.
Så det känns som en bra app för löpningen. En liten minut i taget fungerade fint! 😁
Haha åh gud, couch to 5K känns som att det var poppis runt beachtrådens storhetstid, typ 2012? :D Minns att jag körde den ungefär då.

Bra jobbat! Jag har hoppat lite studsmatta försiktigt idag och det gick bra :up:
 
HLR för bebisar har vi gått på via öppna förskolan tidigare. Har ju säkert varit uppehåll nu ett par år men skulle gärna gå igen. Sånt behöver ju underhållas
Jag gick bara en gång på öppna förskolan 😩😭efter andra covid vågen och innan RS.
Men jag får maila dem och fråga om de har någon kurs!
 
Haha åh gud, couch to 5K känns som att det var poppis runt beachtrådens storhetstid, typ 2012? :D Minns att jag körde den ungefär då.

Bra jobbat! Jag har hoppat lite studsmatta försiktigt idag och det gick bra :up:

Ellerhur 😂 jag har aldrig använt den, men tänkte att den kan passa bra nu för en mjuk uppstart 😁

Gott att studsmattehoppandet gick bra 👍 K såg väldigt nöjd ut över att studsmattan var uppe 😁😁
 
Ellerhur 😂 jag har aldrig använt den, men tänkte att den kan passa bra nu för en mjuk uppstart 😁

Gott att studsmattehoppandet gick bra 👍 K såg väldigt nöjd ut över att studsmattan var uppe 😁😁
Vad jag minns var den bra!

Ja hon var överlycklig :D Men hon tjatade om att få hoppa exakt 100 % av tiden det tog att sätta upp studsmattan 😂 ”Jag vill hoppa, mamma får jag hoppa, jag får hoppa studsmatta, jag vill hoppa, pappa jag vill hoppa studsmatta, får jag hoppa, mamma lyft upp mig, jag vill hoppa” :laugh:
 
Det hade jag också tyckt varit prisvärt!

Här betalar man för en kurs som är specifika tillfällen. Alltså inget klippkort där man kan välja tillfälle. De två som är närmast oss kostar antingen 1900:- för 7 tillfällen eller 2550:- för 10 tillfällen.

Jag var otydlig, kursen är också specifika tillfällen, de tio entréerna är om man vill gå själv utanför dessa tillfällen (och efter kursen är slut osv). 😊
 
Hej igen alla. Hoppas oblygt in utan att läsa i kapp just nu 😅
Min lilla Sigge blir fyra månader i månadsskiftet och just nu så lever vi verkligen livet.
Har träffat några mammor som jag umgås mkt med, träffades på öppna förskolan som har särskild babygrupp 🙂
Vi har också börjat på babysim och det gillar vi båda väldigt mycket.
Får nypa mig i armen, vill aldrig börja jobba igen 😅
BEB5B6B9-BDD3-44AB-9F13-9178D1A5F69B.webp
 
Hej igen alla. Hoppas oblygt in utan att läsa i kapp just nu 😅
Min lilla Sigge blir fyra månader i månadsskiftet och just nu så lever vi verkligen livet.
Har träffat några mammor som jag umgås mkt med, träffades på öppna förskolan som har särskild babygrupp 🙂
Vi har också börjat på babysim och det gillar vi båda väldigt mycket.
Får nypa mig i armen, vill aldrig börja jobba igen 😅
Visa bifogad fil 87776

Vilken goding! Fint att höra ifrån er ❤️
 

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
954
Senast: Niyama
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 860
Senast: Manji
·
Övr. Hund Jag letar ny bil och hade tänkt ha lastgaller och grindar i den som jag har i min nuvarande. Men egentligen skulle jag helst vilja ha en...
Svar
12
· Visningar
582
Senast: Bison
·
Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en...
2
Svar
27
· Visningar
1 080
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovbensfraktur
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp