Höstföräldrar 2021, del 3

Är man desperat så är man. Det som till slut funkade var att ta av oss båda alla kläder och låta honom söka upp bröstet själv liggandes på min mage. Massa mjölk rann ut på mig, på honom och i soffan men han åt i alla fall ❤️
Bra att du hittade ett sätt som fungerade!

Min har stökat några få gånger, när har mest troligt verkar ha haft ont i magen.
Amma i badkaret har då fungerar för mig. Det varma vattnet ger väl lugn och avslappning :)
 
Bra att du hittade ett sätt som fungerade!

Min har stökat några få gånger, när har mest troligt verkar ha haft ont i magen.
Amma i badkaret har då fungerar för mig. Det varma vattnet ger väl lugn och avslappning :)
Mysigt att amma i badet 🥰 vi har tyvärr inget badkar, annars hade jag gärna provat.
 
Babysim igår igen och Signe älskar det 😁
Hon älskar dock inte hur kallt det är i omklädningsrummet. 🙄🙈
Klädde på oss utan att duscha igår pga det, och fick duscha av henne hemma istället när hon var dödstrött och svinhungrig vilket resulterade i hangry bebis som inte ville/kunde varken äta eller sova. Toppen 🙈😂

Sov gott inatt gjorde hon iaf även om jag tycker hon vaknade lite för tidigt imorse. 🥱🥱
 
Här är det snorigt värre. Både jag och M är snoriga men pigga och glada i övrigt iaf. Han sover och äter bra så det är bra :) Men så nu på förmiddagen dök det där härliga ”nu går det magsjuka”-meddelandet uppbokad förskoleappen. Hoppas vi slipper det iaf 😝
 
Babysim igår igen och Signe älskar det 😁
Hon älskar dock inte hur kallt det är i omklädningsrummet. 🙄🙈
Klädde på oss utan att duscha igår pga det, och fick duscha av henne hemma istället när hon var dödstrött och svinhungrig vilket resulterade i hangry bebis som inte ville/kunde varken äta eller sova. Toppen 🙈😂

Sov gott inatt gjorde hon iaf även om jag tycker hon vaknade lite för tidigt imorse. 🥱🥱
Ja efter badet gäller det att vara lite snabb med Sigge också 😅 han blir väldigt trött, hungrig och inte så varmt i omklädningsrummet.
Jag ammar dock lite snabbt direkt efter bad, sen har min svärmor följt med som hjälp att hålla och så vid dusch/ombyte, det har underlättat en hel del.
Väldigt mycket bestyr för 30 minuters badtid 🤣
 
Pågående premiär för E på lekland. Och givetvis låg hon på en filt på golvet när det bara var våra barn i närheten. Just nu försöker jag få henne att somna, men det händer för mycket roligt överallt så hon har inte tid att sova :rofl:
 

Bifogade filer

  • 20220326_094712.webp
    20220326_094712.webp
    214,8 KB · Visningar: 55
Imorse tittade första minsta lilla millimetern tand fram! Märkte när hon smaskade på mitt finger att det allt var något vasst i underkäken. Detta kanske förklarar att hon var helt omöjlig att lägga igår, så arg och ledsen. Hon var förvisso övertrött också eftersom hon även vägrade sova på eftermiddagen men kass kombination!
 
Här ligger vi ju lite efter men senaste tiden har vi kört hårdträning i magläge. Vilket resulterat i att M numera är en fena på att vända sig från mage till rygg 😅
Det tricket knäckte min unge idag. Eftersom han inte alls gillar att ligga på mage är han väldigt nöjd med sin nya färdighet, flinar stort varje gång han är tillbaka på rygg igen :p
 
Hur många gånger är ni uppe på natten med era små?

Vi håller på att gå under här... 😣 vaknar säkert 100 ggr per natt för nappisättning och matningar 2-4 ggr...
 
Hur många gånger är ni uppe på natten med era små?

Vi håller på att gå under här... 😣 vaknar säkert 100 ggr per natt för nappisättning och matningar 2-4 ggr...
Samma här, ibland sover han 4-5 h i sträck en gång på natten om jag har tur. Minst två matningar /natt. Oftast fler. Men första 6 veckorna sov han max 2 h i taget på natten, oftast mindre så har blivit lite bättre iaf.
Dock sover han mellan matningarna lugnt.
 
Det tricket knäckte min unge idag. Eftersom han inte alls gillar att ligga på mage är han väldigt nöjd med sin nya färdighet, flinar stort varje gång han är tillbaka på rygg igen :p
Önskar min kunde lära sig det, han blir jättesur när han inte vill ligga på mage längre :p Men hjälper jag honom över på rygg blir han i och för sig ännu mer sur :idea:
 
Jag gråter när jag tänker på att andra har barn som sover bra..
jag funderar på om vi gör något fel med den här ungen 😢
Så lite som vi sover här... jag orkar inte..

Ni gör absolut inget fel, och jag förstår att det är otroligt jobbigt ❤️
Vissa bebisar är ju sådär.
Jag kan få dåligt samvete när jag säger att vår unge sover bra - men så tänker jag att vi haft massa superjobbiga saker att gå igenom, och fortsatta utredningar, så vi har liksom vårt vi också, även om det inte är på samma sätt. Jag tänker att vi inte hade orkat på samma sätt om vi inte fått sova, så därför är det en himla tur att just Signe sover så bra, med tanke på alla läkarbesök och allt som varit ❤️
 
Hur många gånger är ni uppe på natten med era små?

Vi håller på att gå under här... 😣 vaknar säkert 100 ggr per natt för nappisättning och matningar 2-4 ggr...

Han somnar i Babynest i soffan och brukar hinna vakna och amma en gång innan jag går och lägger mig. Sen samsover och liggammar vi så är ”uppe” noll gånger. Jag vaknar bara till och är vaken några sekunder när han vaknar och vill amma, oftast två gånger per natt.

Men då och då kommer nätter då det känns som att han vaknar 200 gånger istället för två. Känner med dig för tanken på många såna nätter är inte rolig!

Visst flaskmatar ni? Kan ni inte dela upp natten så att ni sover halva natten var med bebis (i olika rum om möjligt)? Får man fyra timmar ostörd sömn på soffan är ju det fantastiskt jämfört med en längre och upphackad.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
954
Senast: Niyama
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 860
Senast: Manji
·
Övr. Hund Jag letar ny bil och hade tänkt ha lastgaller och grindar i den som jag har i min nuvarande. Men egentligen skulle jag helst vilja ha en...
Svar
12
· Visningar
582
Senast: Bison
·
Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en...
2
Svar
27
· Visningar
1 080
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp