Vi har en del saker kvar från sonen men måste komplettera med en del.. Så sugen på en ny (annan) vagn då detta blir sista bebisen.. Hade en bröstpump med båda barnen men fick aldrig ut särskilt mycket..
Enligt NTF har ett babyskydd en livslängd på 5-7 år så använd det med gott samvete!
Det vi kommer behöva skaffa är amningskudde och bröstpump, det lånade vi förra gången. Ska också försöka få tag i en begagnad BabyBjörn babysitter. Den vi hade förra gången var en billig som sonen inte gillade alls. Han provade en BabyBjörn hos kompisar och den var ju otroligt mycket bättre än de billiga, så en sån vill jag ha. Har också köpt en begagnad Baby Brezza. Tänkte ju amma men vi vill verkligen göra det så enkelt som möjligt för oss och får vi en till bebis som bara ammar dygnet runt och jag aldrig får sova ordentligt så vill vi kunna ge ersättning ibland, så att pappa kan ta över och jag kan slappna av och inte ligga på helspänn och vänta på att ungen blir hysterisk och vill ha tutte.
Sen vet jag inte riktigt med bilstol. Vi köpte en ny med sonen som vi tog ut i februari 2016. Efter 5 år ska dom kasseras och då kommer alltså den här bebisen vara cirka 6 månader. Då kaaanske man kan byta till nästa stol. Antingen kör vi på den och byter till stol nr 2 lite tidigare än man behöver, eller så köper vi en helt ny eller försöker få tag i en begagnad som passar vår vagn. Måste kunna klicka i bilstolen på vagnen.
Och ett nytt skötbord behöver vi också Platsbyggde det förra men nu ska vi renovera badrummet i sommar så det är utrivet.
Usch vad grejer det blir
Enligt NTF har ett babyskydd en livslängd på 5-7 år så använd det med gott samvete!