Igångsättning pågår 38 + 4!
Jag har haft stegrande blodtryck sista 6 v och varit sjukskriven sedan 31/8, åkt skytteltrafik mellan förlossningen och MVC. Senaste veckorna har jag ätit blodtrycksmedicin. Igår på en kontroll hade jag även +2 äggvita i urinen och idag konstaterade man havandeskapsförgiftning efter massa prover.
För ett par timmar sedan sattes ballong och förhoppningen är att den ska göra sitt jobb över natten och att man kan ta hål på hinnorna i morgon Har en hel del onda sammandragningar men hoppas på lite söm i natt Tänk att det snart är en bäbis på gång, helt galet känner mig helt plötsligt inte allsz redo
Vad spännande med igångsättningen, lycka till!!
@Okeydokey - vad mysigt det låter som ni har det Men förstår att det är besvärligt med vikten, hoppas träffen med dietist kan ge någonting
------------------------------------------------
Här rullar det på bara, mindre än en månad kvar till bf nu!
Har fått svamp i underlivet för typ tredje gången under graviditeten Men fått Diflucan utskrivet som jag ska hämta ut idag iaf.
Har också börjat få ganska ont i ryggen om jag sitter för länge vid typ skrivbord/matbord eller liknande. Glad just nu att jag bara jobbar halvtid för känns inte alls bra att sitta på jobbet särskilt länge. Håller jag mig i rörelse eller ligger ner eller är i soffan o kan byta position ofta är det inga problem så har inte ont på natten eller så iaf. Än
Jobbar bara en vecka till nu innan jag går hem cirka tre veckor innan!