Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blöjor strl 1 och mininappar inköpta idag Helt overkligt nära nu!
Nu börjar jag bli riktigt less på att vara gravid Har lovat mej själv och min kropp att inte vara det fler ggr efter detta.. Dessa jäkla myrkrypningar, sendrag och täppta näsan blir man galen på! Kvittar hur mkt tillskott jag tar så är det så ändå. Om 2v är vi på bb såhär dags, känns som jag räknar varje minut nu
Ska bli så skönt att ha bebis på utsidan.
Ja det är skönt! Med änglaflickan gick jag över 9dagar. Varje dag känns som 1månad när man går över tiden. Så det är skönt att slippa! Jag får ju dessutom 2v före bf.Är också less. Less att ha ont! Less att inte kunna röra mig! Less att inte kunna leka med storebror!
Skönt för er att ni har ett datum. Med storebror gick jag över 2 v och fick hjälpas igång så i princip kan jag ha 6 v kvar....
Ja varje dag över känns som en månad minst..... Och alla frågor sen "har du inte fått barn än?"Ja det är skönt! Med änglaflickan gick jag över 9dagar. Varje dag känns som 1månad när man går över tiden. Så det är skönt att slippa! Jag får ju dessutom 2v före bf.
Fruktansvärt jobbigt!Ja varje dag över känns som en månad minst..... Och alla frågor sen "har du inte fått barn än?"
Oj, vad mkt du gått ner. Förstår att du ska få träffa en dietist.Lillebror har gått upp drygt ett kilo på tre veckor och fyra dagar... På samma tid har jag gått ner sjutton kilo . Gick upp knappt tio, så nu ser jag ut som ett benrangel. Ska få träffa en dietist på vårdcentralen nästa vecka, men tror inte det kommer att ge så mycket. Kommer förhoppningsvis gå upp när lillebror inte ammar lika frekvent.
Hahah den frågan är helt fruktansvärd att få jag hade lust att svara alla ”Vad fan ser det ut som!” Men kunde inte riktigt med det fast såhär i efterhand har jag nästan glömt hur jobbigt det var den sista tiden. Och förlossningen som var sjukt utdragen har jag nästan också glömt hur jobbigt det var när man var inne i det. Konstigt hur hjärnan fungerar fast kanske bra, annars skulle väl ingen skaffa syskon.Ja varje dag över känns som en månad minst..... Och alla frågor sen "har du inte fått barn än?"
Oj!! Hoppas du får lite input hos dietisten.Lillebror har gått upp drygt ett kilo på tre veckor och fyra dagar... På samma tid har jag gått ner sjutton kilo . Gick upp knappt tio, så nu ser jag ut som ett benrangel. Ska få träffa en dietist på vårdcentralen nästa vecka, men tror inte det kommer att ge så mycket. Kommer förhoppningsvis gå upp när lillebror inte ammar lika frekvent.
Här känns det fortfarande som att bebis kommer efter nyår. Har inte fattat att det är ganska snart, alltså inom en månad som vi har ett lillasyskon att ta hand om. Ska jobba veckan ut, går kurs nästa vecka. Officiell föräldraledighet den 22/10 - med BF 23/10 hahahaha.
Få se om planen håller.
Började fundera på BB-väska häromdagen. Bara en sån sak. Senast fick vi ringa lillasyster och be henne komma förbi med grejer då vi var helt oförberedda typ. Får nog ta ett ryck ikväll tror jag.
Ni som gått över förr.. Brukar man gå oftare än en gång i veckan efter 40+0 på MVC?
Jag gick varannan dag sista 9dagarna när jag gått över med vår änglatös.Här känns det fortfarande som att bebis kommer efter nyår. Har inte fattat att det är ganska snart, alltså inom en månad som vi har ett lillasyskon att ta hand om. Ska jobba veckan ut, går kurs nästa vecka. Officiell föräldraledighet den 22/10 - med BF 23/10 hahahaha.
Få se om planen håller.
Började fundera på BB-väska häromdagen. Bara en sån sak. Senast fick vi ringa lillasyster och be henne komma förbi med grejer då vi var helt oförberedda typ. Får nog ta ett ryck ikväll tror jag.
Ni som gått över förr.. Brukar man gå oftare än en gång i veckan efter 40+0 på MVC?
Ja, maken tycker nästan det är för spännande och far som en osalig ande och känner sej otrillräcklig jag är mest trött och väldigt färdig med att vara gravid.Vad spännande med både tid och datum @Lazy Lady! Tänk, nu är det ju jättenära!
På lördag firar vi lillebrors enmånadsdag med pompa och ståt . Det blir tårtkalas har storebror bestämt och trettio inbjudna gäster (stor släkt...). Sen blir nästa "party" namnkalas i november har vi tänkt. Han är så ljuvlig den här lilla ungen att jag nästan kan tänka mig en till. Men nej, jag är rätt säker på att två barn är alldeles lagom för oss. Storebror är så otroligt fin med honom och kan faktiskt tänka sig att "passa" brorsan (sitta bredvid honom i soffan medan jag duschar till exempel) då och då. Byta blöja vill han dock ha 100 kronor per gång för har han låtit meddela .
Igångsättning pågår 38 + 4!
Jag har haft stegrande blodtryck sista 6 v och varit sjukskriven sedan 31/8, åkt skytteltrafik mellan förlossningen och MVC. Senaste veckorna har jag ätit blodtrycksmedicin. Igår på en kontroll hade jag även +2 äggvita i urinen och idag konstaterade man havandeskapsförgiftning efter massa prover.
För ett par timmar sedan sattes ballong och förhoppningen är att den ska göra sitt jobb över natten och att man kan ta hål på hinnorna i morgon Har en hel del onda sammandragningar men hoppas på lite söm i natt Tänk att det snart är en bäbis på gång, helt galet känner mig helt plötsligt inte allsz redo
Ogilla för havandeskapsförgiftning men Hejja igångsättning och bebis! När den väl är ute är du nog redoIgångsättning pågår 38 + 4!
Jag har haft stegrande blodtryck sista 6 v och varit sjukskriven sedan 31/8, åkt skytteltrafik mellan förlossningen och MVC. Senaste veckorna har jag ätit blodtrycksmedicin. Igår på en kontroll hade jag även +2 äggvita i urinen och idag konstaterade man havandeskapsförgiftning efter massa prover.
För ett par timmar sedan sattes ballong och förhoppningen är att den ska göra sitt jobb över natten och att man kan ta hål på hinnorna i morgon Har en hel del onda sammandragningar men hoppas på lite söm i natt Tänk att det snart är en bäbis på gång, helt galet känner mig helt plötsligt inte allsz redo