Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, hur förälskad kan man bli i sin bebis!? Jag skämtar inte när jag säger att jag gråter flera gånger om dagen för att jag är så glad att vi har honom :love:. Med det inte sagt att det är rosa moln dagarna i ända, verkligen inte. Det är jättetufft mellan varven med sömnbrist och bebis med magknip, men jag är så sjukt glad att vi fick den här underbara hoppsan-bebisen i vårt liv :heart.

Alltså, hur förälskad kan man bli i sin bebis!? Jag skämtar inte när jag säger att jag gråter flera gånger om dagen för att jag är så glad att vi har honom :love:. Med det inte sagt att det är rosa moln dagarna i ända, verkligen inte. Det är jättetufft mellan varven med sömnbrist och bebis med magknip, men jag är så sjukt glad att vi fick den här underbara hoppsan-bebisen i vårt liv :heart.

Alltså det där låter så mysigt, hoppas känna liknande sen :love:

Helt underbart:love:

Idag var min sista dag på jobbet, tre veckor till bf nu! Börjar faktiskt känna mig lite tyngre nu, får ont i hälarna av att stå upp länge :p Jag menar, jag är ju liksom 12 kg tyngre så det är ju en del! Men det har kommit så smygande så jag har inte riktigt känt det.. Kanske ändrar sig närmsta veckorna ;)
Känns jättebra att ha några veckor hemma nu (förhoppningsvis!) innan bebis kommer :)

Nu är det snart dags, så spännande! Hoppas att du får lite tid i lugn och ro hemma innan bebis bestämmer sig för att komma :) Lite avundsjuk är jag på er som har förlossning och första bebistid framför er (ja, det gör ju ont och är jobbigt och så, men det är samtidigt så himla fantastiskt!)!

Jag kan bara instämma :love: Jag känner mig så oerhört emotionell och gråter varje dag när jag tittar på mina underbara barn. Känner mig så lyckligt lottad som har dem. Ibland gråter jag även på grund av att jag oroar mig så mycket över att något hemskt ska hända dem. Då är det lite värre..
Visst är det jobbigt flera gånger varje dag, när bebis har magknip till exempel. Ingen dans på rosor med småbarn. Men det positiva överväger ändå tusen gånger om, sån stark kärlek som jag känner till dessa två små varelser har jag aldrig upplevt tidigare och den går liksom inte att jämföra med något annat :heart

Ja!! Det är löjligt nära:love: Men jag kommer sakna Sammy nåt förskräckligt när jag är på bb, har aldrig varit ifrån honom på nätterna:o:heart

Det där med allt äldre syskon växer till typ dubbel storlek under det där dygnet man är på bb stämmer verkligen! Jag kunde typ inte sluta titta på storebror när han kom och hälsade på på bb för att han hade blivit så stor :p

Det där med allt äldre syskon växer till typ dubbel storlek under det där dygnet man är på bb stämmer verkligen! Jag kunde typ inte sluta titta på storebror när han kom och hälsade på på bb för att han hade blivit så stor :p
Ja, det är nog så! Sammy är ju bara 1,5 men han kommer ju kännas stor nu:heart

Idag var min sista dag på jobbet, tre veckor till bf nu! Börjar faktiskt känna mig lite tyngre nu, får ont i hälarna av att stå upp länge :p Jag menar, jag är ju liksom 12 kg tyngre så det är ju en del! Men det har kommit så smygande så jag har inte riktigt känt det.. Kanske ändrar sig närmsta veckorna ;)
Känns jättebra att ha några veckor hemma nu (förhoppningsvis!) innan bebis kommer :)
Och jag har 3 dagar kvar nu och det ska bli så skönt att gå hem :banana:

Jag skulle ju vara typ ledig denna vecka. Nja. Är på kurs 3 dagar, då äter vi ju mest och sitter på rumpan. Måste jobba lite på fredag, men i övrigt har jag tänkt att det är stopp på måndag, dagen innan bf. Lite skillnad mot förra graviditeten då jag jobbade till v 36 och sen blev sjukskriven. Blodtrycket ligger fint och efter att bebis fixerade sig har min foglossning konstigt nog i princip försvunnit.

I helgen packade vi BB väska. Det som är knepigt denna gång är att folk faktiskt frågar om bebisen kommit än. Jag känner mest nääää. Den kommer i januari. Typ. Jag säger till. Lovar! Segt bara.

Har dessutom kompisar inlagda på neo med sin bebis född i v 25+5. Hade velat hälsa på, men vi har varit förkylda, så jag vill vänta ut det helt först. Verkar väldigt slitigt för dem. :(

Räknade ut att jag promenerat i genomsnitt två mil om dagen sedan lillebror blev en vecka gammal. Många promenader med vagn eller sele blir det när vädret är fint och man älskar motion och frisk luft :D!
Det där ser jag också fram emot. Vet att jag var ute och gick mkt med storebror och hoppas få tid att gå mkt med lillebror med :)

Jag skulle ju vara typ ledig denna vecka. Nja. Är på kurs 3 dagar, då äter vi ju mest och sitter på rumpan. Måste jobba lite på fredag, men i övrigt har jag tänkt att det är stopp på måndag, dagen innan bf. Lite skillnad mot förra graviditeten då jag jobbade till v 36 och sen blev sjukskriven. Blodtrycket ligger fint och efter att bebis fixerade sig har min foglossning konstigt nog i princip försvunnit.

I helgen packade vi BB väska. Det som är knepigt denna gång är att folk faktiskt frågar om bebisen kommit än. Jag känner mest nääää. Den kommer i januari. Typ. Jag säger till. Lovar! Segt bara.

Har dessutom kompisar inlagda på neo med sin bebis född i v 25+5. Hade velat hälsa på, men vi har varit förkylda, så jag vill vänta ut det helt först. Verkar väldigt slitigt för dem. :(
Min bebis ligger fortfarande inte fixerad utan är fortfarande rörlig men ligger med huvudet neråt som tur är ;)

Kommer ihåg att jag också tyckte det var drygt när folk frågade om bebis kommit än och speciellt när jag gick över så länge också....

Ja, helt galet!!O_o
Avundas att du vet när bebisen kommer ut ;) jag känner mig ganska klar med denna graviditet nu faktiskt, inte ett dugg orolig över förlossningen eller annat så det känns inte jätteroligt att veta att det kanske dröjer 4 v till innan lillebror behagar komma ut ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu startar jag denna tråd även om de är lite tidigt. De måste ju finnas någon/några fler än bara jag som ska ha barn i höst :D...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
153 962
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar