Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lillebror är fem veckor och väger 6 kg :eek:! Jag är inte helt förvånad då han älskar att äta och klunkar som en rutinerad alkis med en vodkaflaska :angel:. Börjar redan bli tungt att bära honom på armen, tack och lov för bärsjal och -sele.

Ska bli så spännande med alla nya bebisar i tråden inom de närmaste veckorna. Sista helgen som tvåbarnsmamma nu @Lazy Lady !

Har lyckats gå upp ett halvt kilo, men skulle behöva gå upp fem, sex kilo minst. Kämpar på med nötter, grädde och lite onyttigheter mellan amningarna.
Ja, nästan svårt att ta in! 3barn på 3år, så otroligt synd att vår första aldrig fick chansen att vara med oss:heart

Lillebror är fem veckor och väger 6 kg :eek:! Jag är inte helt förvånad då han älskar att äta och klunkar som en rutinerad alkis med en vodkaflaska :angel:. Börjar redan bli tungt att bära honom på armen, tack och lov för bärsjal och -sele.

Ska bli så spännande med alla nya bebisar i tråden inom de närmaste veckorna. Sista helgen som tvåbarnsmamma nu @Lazy Lady !

Har lyckats gå upp ett halvt kilo, men skulle behöva gå upp fem, sex kilo minst. Kämpar på med nötter, grädde och lite onyttigheter mellan amningarna.
Jösses :D men min grabb ligger nog inte långt efter. Vi ska t BVC nästa fredag men han börjar också bli tung att bära runt på utan sele.
Jag har faktiskt inte vägt mig sen förlossningen, men de flesta av dom där 17 kg jag gick upp har försvunnit, för jag kommer i nästan alla mina jeans i alla fall, haha. Men jag äter sjukt mycket godis just nu :angel: är törstig hela tiden och sugen på godis och frukt. Känns som man slukar mer som ammande än gravid :nailbiting::rofl:

Idag har jag städat ur det mesta av gravidkläderna ur garderoben, är så färdig med dom nu och behåller bara det jag absolut måste ha dom sista dagarna. Så skönt att bara ta bort!!
Imorgon ska vi köpa dom första kläderna till bebis, packa väskan och hämta mormor på tåget:love: Hon ska vara hos Sammy när vi är iväg på bb.
Man blir ju så sjukt trött på gravidkläderna! Det kändes som jag gick runt och svettades i samma kläder dom sista månaderna :laugh: jag har också funderat på att kasta, men njaaa, kanske man kan få användning för dom en sista gång framöver :D

Jösses :D men min grabb ligger nog inte långt efter. Vi ska t BVC nästa fredag men han börjar också bli tung att bära runt på utan sele.
Jag har faktiskt inte vägt mig sen förlossningen, men de flesta av dom där 17 kg jag gick upp har försvunnit, för jag kommer i nästan alla mina jeans i alla fall, haha. Men jag äter sjukt mycket godis just nu :angel: är törstig hela tiden och sugen på godis och frukt. Känns som man slukar mer som ammande än gravid :nailbiting::rofl:
Jag hade också en period med storebror när jag kunde baka en sockerkaka och sluka den samma dag :angel: och vatten drack jag i mängder. Minns att jag hade en 50 cl flaska med vatten vid sängen på natten och den var tom på morgonen och ändå inte kissnödig....

Ja, nästan svårt att ta in! 3barn på 3år, så otroligt synd att vår första aldrig fick chansen att vara med oss:heart

Det är det verkligen :heart. Min bästa vän förlorade sin dotter i slutet av graviditeten under tiden jag väntade lillebror och att sådant "får" ske är lika obegripligt som det är sorgligt. Efter tre så täta graviditeter och det ni gått igenom förstår jag att det ska bli en lättnad att lämna livet som gravid bakom sig! Själv har jag nästan glömt bort hur det kändes att vara gravid såhär fem veckor efter förlossningen, man anpassar sig snabbt efter nya omständigheter :D.

Jag hade också en period med storebror när jag kunde baka en sockerkaka och sluka den samma dag :angel: och vatten drack jag i mängder. Minns att jag hade en 50 cl flaska med vatten vid sängen på natten och den var tom på morgonen och ändå inte kissnödig....
Hahaha jag känner så igen mig :p kakor, glass och godis slukas på nolltid!
Det var en av dom bästa grejerna med att bebi s var ute - man springer inte på toa var femte minut hela dygnet! Som du säger så kan man halsa en hel flaska men man blir aldrig kissnödig :laugh:

Hahaha jag känner så igen mig :p kakor, glass och godis slukas på nolltid!
Det var en av dom bästa grejerna med att bebi s var ute - man springer inte på toa var femte minut hela dygnet! Som du säger så kan man halsa en hel flaska men man blir aldrig kissnödig :laugh:

Åh det där låter ju himla bra :D Är uppe varannan timme på natten och kissar och oftare dagtid :p

Puh. Här verkar bebis bestämt sig för att komma innan BF. På väg till förlossningen nu. Fascinerad över att det faktiskt inte gör ont mellan värkarna denna gång. Med droppet jag fick förra gången kom ju värkarna slag i slag.

Värkar i bilen är ju dock sådär skönt. ;)

Puh. Här verkar bebis bestämt sig för att komma innan BF. På väg till förlossningen nu. Fascinerad över att det faktiskt inte gör ont mellan värkarna denna gång. Med droppet jag fick förra gången kom ju värkarna slag i slag.

Heja heja :banana::bump:

September
9/9 Samsas, 32 år, andra barnet
9/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
18/9 - aprilia (maybebaby), 30 år, första barnet.
19/9 - Omega, 28 år, andra barnet.

Oktober
11/10 madde_padde 33 år, andra barnet
14/10 amk, 31 år, andra barnet
19/10 Catrool, 33 år första barnet
23/10 Roxer, 32 år, andra barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet
22/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet

November
4/11 Zodium 31 år, Första barnet
4/11 Olina, 33 år, andra barnet
6/11 Trollunge, 29 år, första barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet
27/11 Punakha1, 38år, första barnet

Födda:
4/9: Omega, pojke (Tage), 3260 g, 49,5 cm.
13/9: Okeydokey, pojke, 4078 gram, 54 cm.
14/9 Poison-heart, pojke, 4472g, 52 cm.
21/9 aprilia (maybebaby), flicka, 3730 g, 52 cm.

Jag puttar fram den senaste listan jag hittade så man hänger med och ser till att ingen "tränger" sig i kön :D;)

Hejja bebis!

Update, 21.58 kom vår lilla dotter efter krystjobb med bara lustgas. Ligger och väntar på operation då jag fick en hög bristning. De tittade om de skulle sy här på förlossningen, men tyckte att den var för svåråtkomlig och gjorde för ont. Lillan tuttar på som ingenting. <3

Update, 21.58 kom vår lilla dotter efter krystjobb med bara lustgas. Ligger och väntar på operation då jag fick en hög bristning. De tittade om de skulle sy här på förlossningen, men tyckte att den var för svåråtkomlig och gjorde för ont. Lillan tuttar på som ingenting. :heart
Stort grattis till tösen:love:

September
9/9 Samsas, 32 år, andra barnet
9/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
18/9 - aprilia (maybebaby), 30 år, första barnet.
19/9 - Omega, 28 år, andra barnet.

Oktober
11/10 madde_padde 33 år, andra barnet
14/10 amk, 31 år, andra barnet
19/10 Catrool, 33 år första barnet
23/10 Roxer, 32 år, andra barnet
28/10 Krystalline, 31 år, andra barnet
22/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet

November
4/11 Zodium 31 år, Första barnet
4/11 Olina, 33 år, andra barnet
6/11 Trollunge, 29 år, första barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet
27/11 Punakha1, 38år, första barnet

Födda:
4/9: Omega, pojke (Tage), 3260 g, 49,5 cm.
13/9: Okeydokey, pojke, 4078 gram, 54 cm.
14/9 Poison-heart, pojke, 4472g, 52 cm.
21/9 aprilia (maybebaby), flicka, 3730 g, 52 cm.

Update, 21.58 kom vår lilla dotter efter krystjobb med bara lustgas. Ligger och väntar på operation då jag fick en hög bristning. De tittade om de skulle sy här på förlossningen, men tyckte att den var för svåråtkomlig och gjorde för ont. Lillan tuttar på som ingenting. :heart

Stort grattis!! :love:

Och hoppas operationen gick bra!

Stort grattis till tjejen :heart hoppas operationen har gått bra!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu startar jag denna tråd även om de är lite tidigt. De måste ju finnas någon/några fler än bara jag som ska ha barn i höst :D...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
153 962
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar