Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså det här med amning. Jag vet inte hur många frågor jag fått från äldre folk ”Har du tillräckligt med mjölk till honom? Kompletterar du med ersättning eller? ” Samt ”Ska han verkligen äta nu igen?” Vi hade besök här igår och jag fick typ stå till svars för att jag matade min son flera gånger under kvällen. Typ som att han borde vara mätt redan. Det här med amning och matning känns ju som det borde vara naturligt och varför tvivlar så många på att man klarar förse sitt barn med bröstmjölk?
Precis!! Ungefär som att folk tvivlar på att man klarar av att mata sitt barn. Man följer ju upp på BVC ofta så det är ju ingen risk att man missar om barnet inte skulle öka i vikt som det ska. En kompis till mig la ner amningen efter bara 4 veckor för hon mådde så dåligt över alls kommentarer om att bebis hängde i tutten i tid och otid samt frågan över om han verkligen fick tillräckligt med mat. Så det verkar vara vanligt förekommandePrecis samma upplevelse här... Tycker frågan "Har du tillräckligt med mjölk åt honom?" känns underlig och lite intim och jag har säkert fått den tio gånger nu. Vill svara "Hurså, vill du smaka?" ibland . Sen har jag väl fått höra "Du måste ha grädde i brösten" lika många gånger eftersom lillebror är så... maffig. Tycker även det skämtet är lite obekvämt, trots att jag inte är den pryda typen annars. Tycker det är fascinerande hur mycket amning fascinerar så att säga.
Jag har fått kommenterat med storebror att jag har grädde i tuttarna och om det räcker men aldrig frågan om jag ger ersättning eller att jag skulle mata för ofta som tur va. Får se hur det blir denna gång....Precis!! Ungefär som att folk tvivlar på att man klarar av att mata sitt barn. Man följer ju upp på BVC ofta så det är ju ingen risk att man missar om barnet inte skulle öka i vikt som det ska. En kompis till mig la ner amningen efter bara 4 veckor för hon mådde så dåligt över alls kommentarer om att bebis hängde i tutten i tid och otid samt frågan över om han verkligen fick tillräckligt med mat. Så det verkar vara vanligt förekommande
Alltså det här med amning. Jag vet inte hur många frågor jag fått från äldre folk ”Har du tillräckligt med mjölk till honom? Kompletterar du med ersättning eller? ” Samt ”Ska han verkligen äta nu igen?” Vi hade besök här igår och jag fick typ stå till svars för att jag matade min son flera gånger under kvällen. Typ som att han borde vara mätt redan. Det här med amning och matning känns ju som det borde vara naturligt och varför tvivlar så många på att man klarar förse sitt barn med bröstmjölk?
Säkert, jag minns i början med storebror då var det typ hela tiden den första veckan, fjorton dagarna innanTror det kommer från att man förr hade bebisarna i sovsal och sen tog dem till mammorna när det var dags för amning. Eftersom amning och brösjölksproduktionen styrs av hur mycket bebis ammar gjorde det säkert att många inte fick igång mjölkproduktionen och därför sinade. Vanligt är ju tyvärr fortfarande att folk tror att det ska gå 3-4 timmar mellan amningarna. Här tuttas det när bebis signalerar, vilket är typ... när som helst.
Ja!! Det är löjligt nära Men jag kommer sakna Sammy nåt förskräckligt när jag är på bb, har aldrig varit ifrån honom på nätterna
Det där med allt äldre syskon växer till typ dubbel storlek under det där dygnet man är på bb stämmer verkligen! Jag kunde typ inte sluta titta på storebror när han kom och hälsade på på bb för att han hade blivit så stor
08.30 föddes vår fantastiskt fine lille kille Allt har gått fint och vi mår bra
08.30 föddes vår fantastiskt fine lille kille Allt har gått fint och vi mår bra
Stort grattis!08.30 föddes vår fantastiskt fine lille kille Allt har gått fint och vi mår bra