Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
V28 idag (27+0), 10v till snitt Längtar nåt otroligt efter bebisen!! Ska bli så himla spännande att få lära känna den lilla varelsen i magen
Jag kan bara hålla medShit vad häftigt 10 veckor låter ju jättekort med tid!
Hej allihop! Hur mår ni? Skönt att värsta värmen gett med sig? Några nya krämpor?
Jag mår fortsatt bra, vissa dagar känner jag mig trött men andra dagar ganska som vanligt om jag bara får åtminstone en tupplur under dagen
Tycker faktiskt det är riktigt skönt med lite svalare väder, speciellt eftersom jag börjat jobba igen sen ett par veckor tillbaka.
Är inne i vecka 29 nu (28+2) och i morse var vi på besök hos barnmorskan Allt såg bra ut, blodsocker på 5,6, Hb 121 och blodtryck 120/65. Magmåttet glömde jag att fråga exakt men hon sa bara att det låg bra. Lyssnade på hjärtljud och lämnade blodprov för att kolla bildning av antikroppar eller nåt sånt. Gått upp drygt 7 kg hittills. Tycker själv inte jag känner av de där 7 kilona direkt faktiskt, känner mig inte alls tung eller stor än.
Vi bokade idag också ett extra ultraljud i vecka 32. Anledningen är att min man föddes med ett väldigt ovanligt syndrom som bland annat kan göra att bebisen är större än normalt och jag när jag träffade en läkare angående ett annat ärende förra veckan (bakteriell vaginos ) så kom vi att diskutera detta också och han tyckte att det inte var fel att göra ett extra ultraljud om vi ville. Syndromet är endast i ovanliga fall ärftligt (ingen tidigare i min mans familj har haft det) och ärvs framför allt på moderns sida och med tanke på att allt såg bra ut på RUL är det verkligen en minimal risk att det skulle vara något bebisen ärvt men iaf.
Jag/vi är egentligen inte alls särskilt oroliga men ser ingen anledning riktigt att INTE göra ett extra ultraljud för säkerhets skull så vi kör på det
Hej allihop! Hur mår ni? Skönt att värsta värmen gett med sig? Några nya krämpor?
Jag mår fortsatt bra, vissa dagar känner jag mig trött men andra dagar ganska som vanligt om jag bara får åtminstone en tupplur under dagen
Tycker faktiskt det är riktigt skönt med lite svalare väder, speciellt eftersom jag börjat jobba igen sen ett par veckor tillbaka.
Är inne i vecka 29 nu (28+2) och i morse var vi på besök hos barnmorskan Allt såg bra ut, blodsocker på 5,6, Hb 121 och blodtryck 120/65. Magmåttet glömde jag att fråga exakt men hon sa bara att det låg bra. Lyssnade på hjärtljud och lämnade blodprov för att kolla bildning av antikroppar eller nåt sånt. Gått upp drygt 7 kg hittills. Tycker själv inte jag känner av de där 7 kilona direkt faktiskt, känner mig inte alls tung eller stor än.
Vi bokade idag också ett extra ultraljud i vecka 32. Anledningen är att min man föddes med ett väldigt ovanligt syndrom som bland annat kan göra att bebisen är större än normalt och jag när jag träffade en läkare angående ett annat ärende förra veckan (bakteriell vaginos ) så kom vi att diskutera detta också och han tyckte att det inte var fel att göra ett extra ultraljud om vi ville. Syndromet är endast i ovanliga fall ärftligt (ingen tidigare i min mans familj har haft det) och ärvs framför allt på moderns sida och med tanke på att allt såg bra ut på RUL är det verkligen en minimal risk att det skulle vara något bebisen ärvt men iaf.
Jag/vi är egentligen inte alls särskilt oroliga men ser ingen anledning riktigt att INTE göra ett extra ultraljud för säkerhets skull så vi kör på det
Här är en till som varit hos bm idag och allt såg bra ut. Fuskade med järntabletterna när vi var till gotland vilket straffas nu för jag är lite extra trött och hade lägre värde idag (120) än förra (130), så nu blir det att knapra på.
Med magen ligger jag på mittenkurvan precis som med storebror. Socker var också bra 5,2.
Det är skönt att värmen gett med sig men saknar den lite grann för det tar emot att åka och bada när det är lite kyligare ute.
Tyvärr har carpaltunnelsyndromet på högerhanden blivit ännu sämre så ofta kan jag inte använda högerhanden som jag ska utan får lägga ner den och räta ut och vila. På nätterna sover jag med stödhandskar som är hårda på ena sidan så handleden hålls i rätt vinkel.
Jag har läst allt det ni andra skriver
Byter bort mellanmjölk och använder detta nick i stället
Kul att ni alla verkar må skapligt!!
Okej här också, vecka 33 idag! Har fått dragit ner på ridningen nu tyvärr och är i övrigt rättså sliten, halvtidssjukskriven pga lågt hb och onda fogar. Men men de blir ju iallafall något bra av det tack och lov! Har dock ingen mage jämfört med sonen vilket oroar mig lite..
Har ngn av er andra fått järndropp?
@Madde_padde jag har för mig att jag slutade rida i den vevan med storebror, min häst kommer hem igen en vända om ca 1,5 v för ryttaren ska till spanien i 3 v så då får vi se om jag kan rida då. Jag har den förhoppningen i alla fall . Jag är rätt slut jag med och öm på kvällarna efter all rörelse på dagen i fogarna. Att vända sig i sängen och behöva springa på toa mitt i natten är inte heller kul.
Detsamma Du är ju i mål vilken dag som helst och så liten smidig mage! Jag är ju i v30 denna veckan och redan större Har iofs 3graviditeter på 3år att ”skylla” på Absolut sista gången nu!! Sen rivs hotellet och byggs aldrig upp igen...