Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag parkerar min ädla bakdel i sonens pool när han badar så svalkar vi oss tillsammans Men vi håller oss faktiskt mest inne eller i skuggan, han är ju 15mån så åka till sjön en heldag är inget alternativ.Jag har nte varit inne i den här tråden på evigheter, men så kul att läsa att flera nu är i vecka 25+ och verkar ha överlvet värmeböljan så här långt. Jag tycker att värmen är slitsam och saknar att kunna ligga på bryggan på dagarna eftersom jag har en ettåring som inte är riktigt kompatibel med djupt vatten. Vi försöker hålla oss i skuggan eller inne (där det också är asvarmt), elle hänga på badplatsen på gården. Har ni andra några supertips för hur värmen kan hanteras?
vi har lyxen att det finns sommarstugor vid sjöar att låna på båda sidorna så vi åker ofta till nån av dem och badar. Ena stugan är det skugga i vattnet till ca 13 så det passar perfekt att bada då och 3-åringen älskar det. Lyx när det finns både toa och möjligheter att laga/värma mat på båda ställena.Jag har nte varit inne i den här tråden på evigheter, men så kul att läsa att flera nu är i vecka 25+ och verkar ha överlvet värmeböljan så här långt. Jag tycker att värmen är slitsam och saknar att kunna ligga på bryggan på dagarna eftersom jag har en ettåring som inte är riktigt kompatibel med djupt vatten. Vi försöker hålla oss i skuggan eller inne (där det också är asvarmt), elle hänga på badplatsen på gården. Har ni andra några supertips för hur värmen kan hanteras?
Visst känns det nästan lite skrämmande!? 85dagar kvar sen är Sammy storebror, han är ju fortfarande pytteTillbaka i Sverige efter en veckas semester i Nice tillsammans med mannen och två andra par. Haft det jättevarmt men tagit det lugnt och badat mycket så det har varit på en väldigt lagom nivå. Mått bra, lite extra trött ibland men jag har oftast tagit en powernap under em/kväll så det har fungerat
Går in i vecka 27 idag så nu är det mindre än 100 dagar kvar till beräknad förlossning!
Visst känns det nästan lite skrämmande!? 85dagar kvar sen är Sammy storebror, han är ju fortfarande pytte
Alltså den här jäkla värmen får allt ge sej snart.. Jag smälter bort Va gravid i detta är inte kul nånstans
Kollade termometern igår och det va 35,6° vid 16 på eftermiddagen. Höll på att kläckas på riktigt just nu sitter jag med en kylklamp inlindad i en handduk vid nacken..Tell med about it... Vi har haft 33 grader tre dagar i rad och jag klarar mig helt okej på dagarna, men nätterna däremot... Bor i enplanshus och vill inte ha fönster öppna på nätterna, så det är några ynkliga vädringsfönster som får stå öppna. Kan dessvärre inte sova med fläkt igång då jag inte står ut med ljudet, så nu sover jag med en blöt, kall handduk i stället för täcke . Jag var banne mig nära att börja gråta (eh... vid närmare eftertanke kan det nog ha kommit en tår eller två på riktigt...) igår när jag kollade väderleksrapporten och såg att de ändrat prognosen från "svala" 27 grader idag till ytterligare en dag med 30+.
Värmen har dock medfört att jag äntligen fått tummen ur och beställt det sista vi behöver innan lillebrors ankomst. Husets svalaste rum är nämligen datorrummet. Så igår beställde jag bärsele (blev en Ergo Original med spädbarnsinlägg efter mycket om och men) och en trikåsjal, samt en elektrisk bröstpump (Medela Swing). Nu är vi redo för lillebror rent materiellt ! Han får gärna komma 20 augusti (37+0) vad mig anbelangar - jag börjar bli hemskt nyfiken på att träffa honom nu .
Fy.. tur att det inte är långt tills det är dags!Det här vädret är så himla tufft. Jag har vart inne på sjukhus en sväng för vätskedropp, klarar inte värmen alls bra och har dessutom börjat kräkas igen. Har mängder av vätska i kroppen och vill helst inte gå upp ur sängen. Den gnälliga delen av mig vill bli inlagd och få näring och vätska intravenöst och bara kolla teveserier tills lillebror kommer. Den andra delen av mig vill fixa klart allt hemma så vi slipper tänka på det i höst och det verkar som att den effektiva delen av mig vinner som tur är. V. 35 nu så det är inte långt kvar.
Hormoner . Blir inte bättre när bebis kommit .Mest kul men definitivt med en hint av skrämmande Sen är det ju första barnet för mig så jag har ju inte någon aning om vad jag ger mig in på Vet inte om det gör det mer eller mindre skrämmande dock?
Förresten, någon annan här som är virrig och/eller humörig?
Jag känner mig väldigt opåverkad rent fysiskt än så länge men är väldigt virrig och rörig emellanåt och glömmer grejer och tar fel grejer osv. Känns sådär att börja jobba nu efter semestern haha, känner att jag inte riktigt har koll på mig själv alltid.
Sen kan jag bli så SJUKT arg och ledsen över grejer som jag inte normalt hade reagerat alls så starkt på. Det verkar framför allt vara kombinationen av övertrött och kanske lite hungrig/lågt blodsocker som kan kasta in mig i total jävla förtvivlan över typ ingenting. Kan liksom se mig själv utifrån när detta händer och bara "du är helt sjuk i huvudet nu, det är verkligen inte så farligt" men känslan går ändå inte att komma från helt.
Händer inte jätteofta som tur är men då och då.
Bara jag som är knäpp?
Sammy leker med en kylklamp just nu med skräckblandad förtjusning i blicken Det går ju inte att ha en 15månaders ute i hettan hur länge som helst heller..@Lazy Lady Kylklamparna är välanvända här hemma också! Sonen sitter just nu med en på huvudet, som knutit fast med ett luciaband... Han är dessvärre väldigt värme- och solkänslig, så att dra till badstranden i den värsta hettan är inte att tänka på.
Vi fick ju starta om totalt från början med bebisprylarna, så det blev både tidskrävande och kostsamt det här . Jag förstår dina känslor kring det här med att ta reda på könet! Vi gjorde det inte första gången och hade inte tänkt göra det nu heller, men eftersom vi gjort NIPT visste vi ju att vi resultatet fanns där och kunde inte stå emot att kolla. Efter NIPT har den lille dessutom mycket frikostigt visat upp vad han har mellan benen på RUL och TUL - nästan så att det varit svårt att missa om vi inte velat veta...
@Samsas Fy f*n, du har mina fulla sympatier och lite till... Känner mig så grymt lycklig lottad som varken dragit på mig vätska, mått illa eller haft några smärtor andra halvan av graviditeten. Jag är den i familjen som har det lättast i värmen, trots magen, men trots det är jag så innerligt trött på hettan att jag ibland vill ringa SMHI och skrika "Det här är inte rimligt - GÖR någonting!". Mycket logiskt och säkert ytterst effektiv åtgärd .