Skönt och läskigt på en gång!Sista jobbveckan börjar nu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skönt och läskigt på en gång!Sista jobbveckan börjar nu
Skönt och läskigt på en gång!
@Blueberry (och andra som frågan passar in på)
Hur går John på förskolan nu när du är hemma? Och framför allt vad gör ni om dagarna när han är hemma? Känner att det vore en bra idé att bygga upp en liten idébank av aktiviteter som funkar med bebis och som gör att en 2,5-åring inte tycker livet hemma med bebisen är supertrist
@Blueberry (och andra som frågan passar in på)
Hur går John på förskolan nu när du är hemma? Och framför allt vad gör ni om dagarna när han är hemma? Känner att det vore en bra idé att bygga upp en liten idébank av aktiviteter som funkar med bebis och som gör att en 2,5-åring inte tycker livet hemma med bebisen är supertrist
John är på förskolan 9-14 tisdag-torsdag. (15 timmar)
Så måndagar och fredagar är vi ensamma, pappan har tagit lite föräldraledigt och slutar 14 båda de dagarna.
Vi kollar ärligt talat mycket på tv på förmiddagen. Sen är vi ute och går en timme ungefär. Och äter lunch. Han brukar bada sina traktorer i handfatet, läsa för lillasyster, pysslar lite, vara ute och gräva (eller inne! Rispuffar + grävmaskiner/hela fordonsparken + stor bricka = succé!) eller vara med och träna hundarna lite.
Vi har verkligen inga stora projekt, för då blir jag typ utbränd. Det är verkligen jättejobbigt när jag inte kan fokusera helhjärtat på någon av dem.
RS-virus är jag också livrädd för, tvåan (ockaå född i okt) fick det när hon var 3 månader och var på sjukhus en vecka, det var inget roligt alls. Samtidigt känner jag aty det är svårt att skydda sig också, med storasyskon kan vi inte låsa in oss hemma. Med tvåan var storasyster hemma, vi hade inte varit vid ngr större folksamlingar och inte träffat ngn som var uppenbarligen förkyld ändå blev tvåan så sjuk.@Imogen jag och barnen var hemma två månader i våras (för att bonda och pga min nojja för RS-virus)
Idag kom vår lilla tjej E Klockan 13.07 efter att jag haft värkkänningar sedan ca 23 igår. Det var en ganska jobbig förlossning så jag får ligga på vårdavdelningen inatt och som tur är fick maken stanna. Men E mår finfint och finner sig i det mesta
Grattis till flickan och krya på dig!Idag kom vår lilla tjej E Klockan 13.07 efter att jag haft värkkänningar sedan ca 23 igår. Det var en ganska jobbig förlossning så jag får ligga på vårdavdelningen inatt och som tur är fick maken stanna. Men E mår finfint och finner sig i det mesta
Grattis! Hoppas du repar dig snabbtIdag kom vår lilla tjej E Klockan 13.07 efter att jag haft värkkänningar sedan ca 23 igår. Det var en ganska jobbig förlossning så jag får ligga på vårdavdelningen inatt och som tur är fick maken stanna. Men E mår finfint och finner sig i det mesta
@Imogen jag och barnen var hemma två månader i våras (för att bonda och pga min nojja för RS-virus) och jag överdriver inte om jag säger att vi läste 30 böcker per dag. En eftermiddag i veckan åkte jag och H till biblioteket och bytte ut sortimentet och pappa och bebis fick tid med varandra.
Sen gjorde jag magisk sand, play-do, bakade, sydde ärtpåsar och planterade blommor. Vi var ute ett par tre timmar varje dag också, pga barn som älskar att vara ute och hund som behöver rastas.
Sett i backspegeln hade jag kanske sett på TV mer (men det var väldigt mysigt även om jag ibland blev trött på mig själv som skulle hitta på saker varje dag)
Tar med mig tipset från @Blueberry om rispuffarna! Låter som en hit!
Idag kom vår lilla tjej E Klockan 13.07 efter att jag haft värkkänningar sedan ca 23 igår. Det var en ganska jobbig förlossning så jag får ligga på vårdavdelningen inatt och som tur är fick maken stanna. Men E mår finfint och finner sig i det mesta