Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej,
Jag vill också gärna vara med i tråden Ny bebis på gång (vi ska inte ta reda på vad det blir), bf 14 sep och jag har en liten pojke sen innan.
Vad roligt att ännu fler tillkommit i tråden Välkomna och grattis!
@Blueberry Nu tror iofs jag att jag kommer få ett senare datum men just nu har jag bf två dagar efter dig och jag antar att det är Karlstad som gäller för din del också
Hej allihop! Min tur att hoppa in i tråden officiellt! (Smygläst ett tag nu.. ) vi outade för vänner och familj osv igår så nu är vi officiellt gravida här hemma!
Jag är i v12+2 nu och har bf 20september än så länge! Vi har redan hunnit med 3 UL (varav 1 vul) och det är enormt häftigt att se den lilla ligga där inne och suga på tummen!
Är det nån mer än jag som mår SJUKT dåligt? Inne på min tredje medicin (+akupressurarmband) men spyr som en gris, har kraftig yrsel och abnorm trötthet. Illamåendet stegras bara mer för var vecka som går så den biten är ju lite jobbig.. magen växer men vågen tickar nedåt, skum känsla.
Jaja, nog rantat - hej!
September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
Lakritsnapp, första barnet (återkommer med bf efter ul)
14 - Blåbär, andra barnet
20 - Nixehen, första barnet
Oktober
Tillv12, första barnet.
11- Turbofling, fjärde barnet
November
@Nixehen Hur kommer det sig att du gjort 3 UL redan? Bor du med (som nån annan i tråden) i ett annat land där det är norm?
Visserligen är jag inte med i denna tråd men med i vårtråden. Jag jobbar visserligen som tränare (eller jobbade ska man väll säga nu). Jag slutade ta emot oinridna direkt när jag blev gravid, tyckte inte det var värt risken att flyga av dom. Fortsatte träna alla andra hästar (men tog inte emot nya) fram till vecka 22, men började redan i vecka 20 få känningar i magen att de drog när jag ville hålla emot med magmusklerna. Så i vecka 22 trappade jag ner från 10hästar om dagen till 2-5 för att efter två veckor bara träna 2favoriter som jag litade helt på och ville inte ge upp om. Vecka 30 slutade jag träna hästar på jobbet och gick då på den isländska varianten av graviditetspeningin. Nu rider jag bara sporadiskt på min egna tävlingshäst som är i toppform (springer 10km själv 5gånger i veckan) när jag har tid och lust.Är det någon här i tråden som rider/har häst? vad har ni för tankar och funderingar kring det?
Jag har 2 egna, den ena är faktiskt redan såld men inte levererad än, kan bli upp till 2 månader till som jag har kvar honom. Sedan efter det har jag bara 1 kvar, en unghäst på 4 år som jag håller på att rida in... Eftersom hon är så ung så känns det skönt på ett sätt nu att det gör inte så mycket att jag inte kanske kommer kunna rida så mycket framöver sedan, men på ett annat sätt så får vi se hur det går, hon är ju unghäst och lite brötig av sig...