Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur är era barn när ni lägger dem på mage?
Herregud vad jag är imponerad (läs: och avundsjuk) på era nätter! Vi har dock haft två bra nätter på rad, visserligen ska det ammas en del men hon har faktiskt sovit i egen säng två nätter i rad. Skönt med lite mer plats i sängen och hunden är glad över att inte bli nedsparkad till fotänden.
Vi har varit i stallet på förmiddagen och hon har sovit hyfsat i vagnen under tiden. Dock somnade hon i babyskyddet i bilen och jag tar tillfället i akt att låta henne sova vidare i det nu när vi kom hem också
Så det är dags imorgon då?
Här är vi nu nere på ensiffrigt med nio dagar kvar. Lite lätt rastlös här hemma, mår så pass bra nu när jag inte ”måste” jobba att det känns som om jag hade kunnat jobba en vecka till
Var hos frisören igår och fick håret klippt i alla fall, nu är det kort och snabbtorkande samt lätt att borsta igen
Tänkte åka in till vårdcentralen idag på influensavaccinations-dropin. Får detta på jobbet i vanliga fall men hann inte med det innan jag gick hem.
Inga som helst tecken på att bebis funderar på att komma ut än heller... I natt har jag till och med sovit hyffsat, visserligen kan vattengympa igår kväll och rena lakan ha bidragit men det var riktigt skönt att faktiskt bara vakna en gång och kunna somna om hyffsat fort igen.
Tyvärr tycker inte mina bröst om det långa uppehållet som blir så jag måste upp och handmjölka mellan kl 3 och 4
Har mer än 5 liter bröstmjölk i frysen och än har vi inte gett något i flaska... Har förstått att flaskor kan vara lika svåra att acceptera som napp och napparna vägrar hon ha i munnen
Tyvärr tycker inte mina bröst om det långa uppehållet som blir så jag måste upp och handmjölka mellan kl 3 och 4
Har mer än 5 liter bröstmjölk i frysen och än har vi inte gett något i flaska... Har förstått att flaskor kan vara lika svåra att acceptera som napp och napparna vägrar hon ha i munnen
Vi har också en liten nappvägrare. Börjar nästan tro att det är vi som gör något fel eftersom storebror också vägrade napp. Eller så är de båda släkt med sin mor som också vägrade napp
Vi har testat utpumpat i flaska en gång och det gick bra. Hoppas det håller i sig för det vägrade storebror också fram till han var typ nio månader...
Vi har ganska bra rutiner här. Amning var 3-4 timme oftast, efteråt bajs och lek nån timme, sen blir snuttan trött och sover nån halvtimme/timme. Sen lite mer lek och så börjar det om igen typ. Nån gång under dagen tar vi en promenad och hon brukar sova halva promenaden.
På natten vaknar hon en gång mellan 2-4:30 för att äta och bajsa Somnar oftast om fort när hon är klar. Ett par gånger har hon varit klarvaken och då har jag lagt henne i babgymmet medan jag slumrar i tio minuter, sen somnar hon och då går vi tillbaka till sängen och sover 3 timmar till. Typ.
Låter som bra dagar! Hon är nog lite äldre än vår tjej, tänker att det blir mer rutiner ju äldre de blir
Hon är 2,5 månader typ Ja, det är jätteskönt men hon har faktiskt varit någorlunda likadan hela tiden (förutom i början då hon helst ville sova 24/7 ) Vissa dagar vill hon amma något oftare och vara mer i famnen men annars så håller hon sina tider
ja imorgon gäller det har fixat det sista här hemma nu och ska snart påbörja processen inför imorgon (bla ingen mat efter 20 och ingen dricka efter 24, dusch nu ikväll och imorgon bitti). När sambon kommer hem om en stund ska vi sätta in babyskyddet i bilen. Väskan är packade med det mesta förutom sambons grejer som han får lägga ner själv sen.