Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då skulle jag få ringa förlossningen var och varannan dag. Bäbisen är väldigt oregelbunden och har varit hela graviditeten. Kan sparka som tusan ett par dagar och sedan vara väldigt lugn i flera dagar. Så länge jag känner bäbisen med jämna mellanrum provar jag hålla mig lugn.Det var/är samma här. Svagare och inte lika ofta men kände ändå. Ringde bm först efter typ 2-3 dagar för tänkte att jag kanske kan få komma in o hon lyssnar på hjärta o så bara, men blev hänvisad förlossning direkt. Där gjordes ctg och ul. Enligt vad jag såg så tror jag han sparkar inåt och har ryggen utåt vilket jag antar kan orsaken att det känns mindre. Men fick stränga order att inte vänta så länge nästa gång.
Då skulle jag få ringa förlossningen var och varannan dag. Bäbisen är väldigt oregelbunden och har varit hela graviditeten. Kan sparka som tusan ett par dagar och sedan vara väldigt lugn i flera dagar. Så länge jag känner bäbisen med jämna mellanrum provar jag hålla mig lugn.
Då skulle jag få ringa förlossningen var och varannan dag. Bäbisen är väldigt oregelbunden och har varit hela graviditeten. Kan sparka som tusan ett par dagar och sedan vara väldigt lugn i flera dagar. Så länge jag känner bäbisen med jämna mellanrum provar jag hålla mig lugn.
Ja det är väl jag som lätt blir nojig , det pratas så mycket om att man ska börja ha koll på bäbisens dygnsrytmen mm vid det här lager och ja har absolut ingen koll alls. Den verkar överhuvudtaget inte följa någon form av regelbundenhet så när ska jag då veta när det är dags att bli orolig?
Jag har inte kunnat utläsa någon regelbundenhet alls. Däremot brukar bebis oftast röra på sig om jag har rört på mig ett tag och sedan lägger mig på rygg. Då blir det ofta disco i magen
Det är alltid ett säkert kort här också.
Jag börjar dock bli lite orolig över att vi aldrig kommer att få en lugn stund då den lilla verkar vara vaken jämt med ytterst korta viloperioder mellan. Så jag hoppas inte att det stämmer det hör med att de behåller samma dygnsrytm när de kommer ut
Dottern var helvild 24/7 typ i magen men har sovit hela nätter sedan ca 2,5-3 månaders ålder så det behöver inte bli så farligt.
Jag har inte kunnat utläsa någon regelbundenhet alls. Däremot brukar bebis oftast röra på sig om jag har rört på mig ett tag och sedan lägger mig på rygg. Då blir det ofta disco i magen
Bättre magvakt en såhär kan man väl inte få. Så fort jag ligger när lägger hon sig på mage
https://instagram.com/p/BHG6Vljjdm5/
Haha!!Va fint min hund låg på magen typ en gång, då vart hon och bäbisen "ovänner" så nu pratar dom inte med varandra. (Läs bäbisen gillade nog inte trycket och började sparka som en galning dvs sparkade hunden i huvudet och hunden blev helt galen tillbaka har en bild på det, ska se om jag kan få fram den)
Va fint min hund låg på magen typ en gång, då vart hon och bäbisen "ovänner" så nu pratar dom inte med varandra. (Läs bäbisen gillade nog inte trycket och började sparka som en galning dvs sparkade hunden i huvudet och hunden blev helt galen tillbaka har en bild på det, ska se om jag kan få fram den)