Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sover i princip 8 timmar per natt, är inte ens alltid jag behöver upp på wc, vilket känns lite otroligt när jag närmar mig vecka 20

Det var/är samma här. Svagare och inte lika ofta men kände ändå. Ringde bm först efter typ 2-3 dagar för tänkte att jag kanske kan få komma in o hon lyssnar på hjärta o så bara, men blev hänvisad förlossning direkt. Där gjordes ctg och ul. Enligt vad jag såg så tror jag han sparkar inåt och har ryggen utåt vilket jag antar kan orsaken att det känns mindre. Men fick stränga order att inte vänta så länge nästa gång. :o
Då skulle jag få ringa förlossningen var och varannan dag. Bäbisen är väldigt oregelbunden och har varit hela graviditeten. Kan sparka som tusan ett par dagar och sedan vara väldigt lugn i flera dagar. Så länge jag känner bäbisen med jämna mellanrum provar jag hålla mig lugn.

Då skulle jag få ringa förlossningen var och varannan dag. Bäbisen är väldigt oregelbunden och har varit hela graviditeten. Kan sparka som tusan ett par dagar och sedan vara väldigt lugn i flera dagar. Så länge jag känner bäbisen med jämna mellanrum provar jag hålla mig lugn.

Men då följer den väl ändå sitt normala rörelsemönster och ju ok. Det är väl när ens bebis rörelsemönster avviker från sitt individuella som man ska bli uppmärksam?
Min är ju tex helvild jämt och har varit sedan v 18. Känner henne normalt hela dagarna och det är hela havet stormar i magen. Blir det lite tryck på magen så svarar hon alltid med att ge en välriktad spark tillbaka mot det som trycker. Så för henne är det inte normalt att vara lugn alls. Har haft en lugn dag tidigare i början av maj, det är det enda. Så vi hann bli lite oroliga när hon plötsligt upplevdes slö. Men jag tror hon låg heltokigt för magen va helt knasig också och man kunde känna henne som en limpa så hon låg nog bara på ett sätt hon inte brukar.

Ja men är den oregelbunden hela tiden så är det ju bäbisens normala rytm. Att jag ringde och fick åka in var ju för att det ändrades från vild mest hela tiden till väldigt lugn helt plötsligt i 3 dagar. Inte alls likt tidigare rörelsemönster med andra ord. Nu är det dock full rulle igen så antar att han hade tillfälligt ändrat läge eller så. :)

Ja det är väl jag som lätt blir nojig , det pratas så mycket om att man ska börja ha koll på bäbisens dygnsrytmen mm vid det här lager och ja har absolut ingen koll alls. Den verkar överhuvudtaget inte följa någon form av regelbundenhet så när ska jag då veta när det är dags att bli orolig?

Ja det är väl jag som lätt blir nojig , det pratas så mycket om att man ska börja ha koll på bäbisens dygnsrytmen mm vid det här lager och ja har absolut ingen koll alls. Den verkar överhuvudtaget inte följa någon form av regelbundenhet så när ska jag då veta när det är dags att bli orolig?

Känner du dig minsta oroad, tveksam eller fundersam på om allt är som det brukar så ska man om inte annat ringa och rådfråga fick jag höra iaf. Hellre att man kollar en gång för mkt än en gång för lite tyckte förlossningen. :)

Jag har inte kunnat utläsa någon regelbundenhet alls. Däremot brukar bebis oftast röra på sig om jag har rört på mig ett tag och sedan lägger mig på rygg. Då blir det ofta disco i magen :D

Jag har inte kunnat utläsa någon regelbundenhet alls. Däremot brukar bebis oftast röra på sig om jag har rört på mig ett tag och sedan lägger mig på rygg. Då blir det ofta disco i magen :D

Det är alltid ett säkert kort här också.

Jag börjar dock bli lite orolig över att vi aldrig kommer att få en lugn stund då den lilla verkar vara vaken jämt med ytterst korta viloperioder mellan. Så jag hoppas inte att det stämmer det hör med att de behåller samma dygnsrytm när de kommer ut :crazy:

Det är alltid ett säkert kort här också.

Jag börjar dock bli lite orolig över att vi aldrig kommer att få en lugn stund då den lilla verkar vara vaken jämt med ytterst korta viloperioder mellan. Så jag hoppas inte att det stämmer det hör med att de behåller samma dygnsrytm när de kommer ut :crazy:

Dottern var helvild 24/7 typ i magen men har sovit hela nätter sedan ca 2,5-3 månaders ålder så det behöver inte bli så farligt. :D

Mannen och jag kom på den genialiska idén att tömma ur hästen bädd ur boxen och skura väggarna idag. (Önskemål från Stallägaren då vi fått nytt underlag som skall in, dock var de ingen panik)

Värsta bäckensmärtan hittills idag :cry:
Har storstädat idag med sambon och var sen ut på PW i kvällssolen. Helt fantastiskt väder!! :love:

Hade planerat att åka ut och rida ikväll när det blivit svalare men fått parkera på rygg och låta kroppen vinna för första gången. La mig på golvet när vi kom hem efter promenaden och när sambon skulle hjälpa mig upp bara sprutade tårarna. Jag är imponerad över alla gravida kvinnor som står ut med den här smärtan 24/7.

Blir lugn kväll hemma i soffan och rida imorgonbitti istället.

Bättre magvakt en såhär kan man väl inte få. Så fort jag ligger när lägger hon sig på mage
https://instagram.com/p/BHG6Vljjdm5/

Va fint:love: min hund låg på magen typ en gång, då vart hon och bäbisen "ovänner" så nu pratar dom inte med varandra. (Läs bäbisen gillade nog inte trycket och började sparka som en galning dvs sparkade hunden i huvudet och hunden blev helt galen tillbaka :angel: har en bild på det, ska se om jag kan få fram den)

Va fint:love: min hund låg på magen typ en gång, då vart hon och bäbisen "ovänner" så nu pratar dom inte med varandra. (Läs bäbisen gillade nog inte trycket och började sparka som en galning dvs sparkade hunden i huvudet och hunden blev helt galen tillbaka :angel: har en bild på det, ska se om jag kan få fram den)
Haha!!
Sambon gillar dock att lägga huvudet på magen och få ett par käftsmällar :D

@vinkelina så söt! :love:

Väntar med spänning vad som händer sedan när bebisen börjar sparka så de känns på utsidan. Gissar att de inte blir populärt.

Katt nummer två ignorerar mig totalt dock

• Gilla
Reactions: Is
Här gick de undan, fick en annullerad tid till gynekolog för att kolla upp "plupparna" som läkaren hittade brevid livmodermunnen förra onsdagen. Fanns ju inte där för 6 månader sedan. Hon undrade om jag blivit skrapad, vilket jag inte blivit (skulle tydligen passa in då) Hon fundera även lite på kondylom,även om inte utseendet stämmer. Dock skulle de innebärar att jag skulle blivit smittad för 10 år sedan och få syptom först nu.....

RUL idag, är så fruktansvärt nervös och bara grinar för allt :crazy: känner ju buffar och magen har växt massor men kan inte släppa rädslan ändå. Har ändå slappnat av mycket de senaste veckorna men nu får man ju svart på vitt. Så håll tummarna för oss kl 13!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 323
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.