Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
@vinkelina Håller tummen att allt ser bra ut!

Varit på BM-besök nu på morgonen. Allt såg bra ut, till och med blodvärdet vilket jag trodde skulle vara lågt. Har ju varit så fruktansvärt trött senaste veckorna. SF-mått 25 cm nu i v. 28, var 24 cm sist jag var där för några veckor sedan. Tyckte det lät lite men ligger precis under normalkurvan. Var tvungen att fråga om magen också vilket BM tyckte inte alls var speciellt ovanligt liten. En blir ju lite fundersam när alla andra gravida eller de som varit gravida kollar lite snett på en och undrar om jag ljuger om vilken vecka jag är i O_o

Fina hästen ska få på sig framskor idag så i em/kväll blir det att rida ut en sväng för första gången på länge. Njuter av varje gång jag kommer upp i sadeln nu. Sambon gillar inte alls att jag rider fortfarande. Själv hoppas jag att det kommer kännas ok i minst två månader till :heart

Haha ja nu är det bekräftat, även min mage är under normalkurvan. BM vart helt brydd och bad om att få göra om mätningen eftersom jag ser såååååååå stor ut. Första mätningen blev. 26 cm, andra mätningen tryckte sig bäbisen utåt och magen var då stenhård- mätte hon då rakt över bäbisen huvud så fick hon med god vilja till 28 cm men skrev tillslut 27 cm dock är alla måtten strax under normal kurvan.

Usch. Haft ont i magen hela eftermiddagen idag. Känns som stark mensvärk ungefär. Tagit 2 alvedon men det hjälper ju inte direkt.
Vore ju himla trist om det är förvärkar redan. :cautious:

Just ja, en liten "varning". Jag hade läst om pigmentfläckar om man solar vid graviditet, så jag smorde in mig med solskydd 50 när jag var i Grekland. Inte ens det hjälpte och nu har jag en brun fläck på ena kinden :(
Så vill ni undvika pigmentfläckar, undvik solen!

Jag har fått pigmentfläckar på överläppen... men bryr mig inte så mycket.

Min stora häst åkte till fodervärd idag, lite trist men samtidigt skönt, för jag har haft dåligt samvete nu när jag inte kunnat rida på ett tag.

Idag ville min man testa att "longera" hästen. Måste säga att jag blev imponerad. Han har titta på någon gång och för honom var de självklart att man inte står på samma ställe och hästen går runt runt. Utan han utnyttjade verkligen hela ridplan. Lite underlättade jag genom att lägga inspäningstyglar då hon annars drar ner huvudet (och trasslar in sig i longerlinan om man inte ser upp)

Har inte fått några pigmentfläckar än, vistas inte i solen så mycket så risken är kanske inte så stor. De försvinner väl sen ändå, eller? Såg dock förra veckan att jag har fått en tunn, tunn liten mörkare linje på magen.

Titter in från sommar -16tråden. Jag har inte varit ute öht men fått pigmentfläckar ändå. (Legat inne förkyld med högt blodtryck.) Så det verkar vara annat som påverkar förutom solen.

Smiter in även jag och meddelar att jag inte fick en enda pigmentfläck trots att jag tillbringade rätt mycket tid i solen. Så det är säkert hormonellt precis som allt annat :cautious:

Hoppar även jag in från sommartråden.
Vi var i Thailand när jag var i vecka 21-23, mycket sol med andra ord. Inga pigmentfläckar alls så tror också på att det till viss del är hormonellt.

Jag har däremot en svag mörk rand från bröstkorgen och ner till naveln. Den kom runt vecka 16.

Just ja, en liten "varning". Jag hade läst om pigmentfläckar om man solar vid graviditet, så jag smorde in mig med solskydd 50 när jag var i Grekland. Inte ens det hjälpte och nu har jag en brun fläck på ena kinden :(
Så vill ni undvika pigmentfläckar, undvik solen!

Uh, tråkigt med fläck! Det ska ju vara så att dom går bort till slut iaf... Jag är lite rädd för det där jag med men vi får väl se hur det blir, med tanke på de vitt skilda svaren här :)

En annan grej...

Hur svårt ska det vara att få tag på ett par typ cykelbyxor för gravida?? Jag vill ju ha klänning men får skavsår när det är varmt och låren gnids mot varann :wtf:
Halens har ju ett par som ser jättebra ut - men dom kommer ju aldrig in i min storlek, finns bara i S/M. Har så att jag ska få mail om när dom är inne och fick ett imorse - fast nej, det är fortfarande inte i min storlek enligt hemsidan O_o får kolla senare om det kanske blir uppdaterat.

Nån som har nått tips på vart det kan finnas annars? Jag har trekvartsleggins redan, men dom blir ju så långa att ha under och det blir så onödigt varmt om benen tycker jag... Älskar dom annars (från HM), superdupersköna är dom!

En annan grej...

Hur svårt ska det vara att få tag på ett par typ cykelbyxor för gravida?? Jag vill ju ha klänning men får skavsår när det är varmt och låren gnids mot varann :wtf:
Halens har ju ett par som ser jättebra ut - men dom kommer ju aldrig in i min storlek, finns bara i S/M. Har så att jag ska få mail om när dom är inne och fick ett imorse - fast nej, det är fortfarande inte i min storlek enligt hemsidan O_o får kolla senare om det kanske blir uppdaterat.

Nån som har nått tips på vart det kan finnas annars? Jag har trekvartsleggins redan, men dom blir ju så långa att ha under och det blir så onödigt varmt om benen tycker jag... Älskar dom annars (från HM), superdupersköna är dom!
Jag köpte gravidleggings och klippte av dom :D /Sommarförälder -15

En annan grej...

Prova googla friluftsbyxa för gravida. Jag ville ju ha tag på typ Lundhagsbyxor (men det existerar tydligen inte) däremot fick jag upp massor av det dom kallar yogabyxor (yoga är tydligen det enda accepterade friluftsaktivitet man får ägna sig åt som gravid :banghead:) så prova det.

En annan grej...

Jag har snott sambons kalsonger :rofl:

Smart!! :idea::)

Nån som provat att klippa av vanliga, tunna strumpbyxor och ha under? För gravida då så att dom passar magen :angel:
Tänkte om dom liksom "rullar upp sig" längst ner eller så...

Japp, jag har! Har fått lite fetare lår nu som gravid och det är ju jätteobehagligt med svettiga ben och klänning. Tagit strumpbyxor i alldeles för stor storlek så de är lätta att klämma ner sig i.

Jag har dock kört på vanliga, får utan problem plats med magen men den är ju inte så jättestor.

En annan grej...

Hoppar in från sommartråden 16.
Lindex har leggings i cykelbyxorlängd, ej för gravida men funkade super för mig hela graviditeten :)

Nu har jag varit till gyn.poli. Lust att ge gynekologen en rak höger. Säger till att jag har känsliga slemhinnor och ber henne använda extra glid. Ignoreras.

Tog både papa, hpv och provbit Aaaaaaj. Börja ju så klart blöda. Så nu skall jag vänta en timme och gå tillbaka.

Japp, jag har! Har fått lite fetare lår nu som gravid och det är ju jätteobehagligt med svettiga ben och klänning. Tagit strumpbyxor i alldeles för stor storlek så de är lätta att klämma ner sig i.

Jag har dock kört på vanliga, får utan problem plats med magen men den är ju inte så jättestor.

Funkade det bra med benen när man klippt av? Dom höll sig på plats och rullade inte upp sig eller nått?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 323
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025