Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
RUL idag, är så fruktansvärt nervös och bara grinar för allt :crazy: känner ju buffar och magen har växt massor men kan inte släppa rädslan ändå. Har ändå slappnat av mycket de senaste veckorna men nu får man ju svart på vitt. Så håll tummarna för oss kl 13!

Håller tummarna! Var också supernervös innan, men det var skönt att se att allt var ok.

@vinkelina Håller tummen att allt ser bra ut!

Varit på BM-besök nu på morgonen. Allt såg bra ut, till och med blodvärdet vilket jag trodde skulle vara lågt. Har ju varit så fruktansvärt trött senaste veckorna. SF-mått 25 cm nu i v. 28, var 24 cm sist jag var där för några veckor sedan. Tyckte det lät lite men ligger precis under normalkurvan. Var tvungen att fråga om magen också vilket BM tyckte inte alls var speciellt ovanligt liten. En blir ju lite fundersam när alla andra gravida eller de som varit gravida kollar lite snett på en och undrar om jag ljuger om vilken vecka jag är i O_o

Fina hästen ska få på sig framskor idag så i em/kväll blir det att rida ut en sväng för första gången på länge. Njuter av varje gång jag kommer upp i sadeln nu. Sambon gillar inte alls att jag rider fortfarande. Själv hoppas jag att det kommer kännas ok i minst två månader till :heart

Augusti
24/8 - fritz_92, första barnet, 23 år
31/8 - morgaine

September
4/9 - sandra87_, 29 år, andra barnet, pojke
7/9 - AVB, första barnet
10/9 - ls, första barnet, 27 år
16/9 - eddisson, första barnet, 31 år
20/9 - kossankaj, första barnet, 30år
20/9 - sona
21/9 - viadukt, 29 år, första barnet, flicka

Oktober
24/10 - HeleneK, 35 år, första barnet, flicka
25/10 - Ms_Antrop, 31 år, första barnet (sambons femte), flicka

November
7/11 - pajaztar, första barnet, 30 år
7/11 - Ravishing, första barnet, 26 år
15/11 - Terqa, andra barnet, 33 år, Flicka
20/11 - Jast87, andra barnet, 28 år
22/11 - vinkelina, första barnet 31 år

@vinkelina Håller tummen att allt ser bra ut!

Varit på BM-besök nu på morgonen. Allt såg bra ut, till och med blodvärdet vilket jag trodde skulle vara lågt. Har ju varit så fruktansvärt trött senaste veckorna. SF-mått 25 cm nu i v. 28, var 24 cm sist jag var där för några veckor sedan. Tyckte det lät lite men ligger precis under normalkurvan. Var tvungen att fråga om magen också vilket BM tyckte inte alls var speciellt ovanligt liten. En blir ju lite fundersam när alla andra gravida eller de som varit gravida kollar lite snett på en och undrar om jag ljuger om vilken vecka jag är i O_o

Fina hästen ska få på sig framskor idag så i em/kväll blir det att rida ut en sväng för första gången på länge. Njuter av varje gång jag kommer upp i sadeln nu. Sambon gillar inte alls att jag rider fortfarande. Själv hoppas jag att det kommer kännas ok i minst två månader till :heart

Jag fick ju inga mått så (skulle blivit väldigt chockad om hon tagit sig tid med det) men jag är ju typ stor som ett hus och folk höjer på ögonbrynen ordentligt när jag säger att jag har 10 veckor kvar, barnmorskan upprepade dock om och om igen vad liten bäbisen var. Vet inte om hon baserade det på måtten men hon tryckte ju en hel del för att hitta vart hon skulle mäta.
Det jag vill ha sagt är att magens storlek utåt alltså det man ser utan att känna kanske inte har så stor betydelse.

Imorgon ska jag iaf på nästa rutinkoll så hoppas på att bli mer insatt i allt då nu när min ordinarie BM är tillbaka.

Går ni förresten ensam på rutinkontrollerna eller har ni med eran partner?

Va fint:love: min hund låg på magen typ en gång, då vart hon och bäbisen "ovänner" så nu pratar dom inte med varandra. (Läs bäbisen gillade nog inte trycket och började sparka som en galning dvs sparkade hunden i huvudet och hunden blev helt galen tillbaka :angel: har en bild på det, ska se om jag kan få fram den)
Här kommer den utlovade bilden. Samtal mellan Doris och bäbis :angel:

13331169-10153646104172544-5661690075766046809-n

Jag fick ju inga mått så (skulle blivit väldigt chockad om hon tagit sig tid med det) men jag är ju typ stor som ett hus och folk höjer på ögonbrynen ordentligt när jag säger att jag har 10 veckor kvar, barnmorskan upprepade dock om och om igen vad liten bäbisen var. Vet inte om hon baserade det på måtten men hon tryckte ju en hel del för att hitta vart hon skulle mäta.
Det jag vill ha sagt är att magens storlek utåt alltså det man ser utan att känna kanske inte har så stor betydelse.

Imorgon ska jag iaf på nästa rutinkoll så hoppas på att bli mer insatt i allt då nu när min ordinarie BM är tillbaka.

Sambon följer med när han kan, med sonen var han med på alla besök men inte denna gång. Han vill dock vara med på alla men jobb och son går före :)

Jag går ensam. En gång var han med, men kände sig överflödig (hon prata typ bara med mig) ultraljud kommer han med på, samt att man kan boka in två timmar "papparådgivning" där inte jag får vara med. Han kommer att gå på de, där tar de upp graviditeten ur mannens synvinkel

Min sambo följde med till bm sist och jag älskade att min bm vände sig sig honom flera gånger så att han kände sig delaktig.
De gånger han har möjlighet att följa med så kommer han göra det. Han jobbar bara enstaka dagar nu i sommar.

Dottern var helvild 24/7 typ i magen men har sovit hela nätter sedan ca 2,5-3 månaders ålder så det behöver inte bli så farligt. :D[/Q
Här kommer den utlovade bilden. Samtal mellan Doris och bäbis :angel:

13331169-10153646104172544-5661690075766046809-n

Sööööt! :love:

Min sambo är med på alla besök hittills, då även alla vändor med IVF:en i Uppsala. För honom verkar det helt självklart, han vill absolut vara med på allt :) Vi har ju även fördelen att vi jobbar likadant, på samma arbetsplats och har ganska fria jobb (fackligt på heltid - kontoren bredvid varann) så det hjälper ju när man ska boka in tider ;)

Går själv för det mesta. Eller ja. Ibland är dottern med beroende på tid. :D Jobbar oregelbundna tider så brukar få tider på förmiddagarna när jag ändå jobbar kväll och börjar senare så då får hon hänga med. Mannen har bara varit med på ultraljuden denna gång. Mest för att det är svårt pga hans jobb. Nästa besök är under semestern dock så då följer han med.
Han var med in till förlossningen när jag var på koll med förstås men fick vänta utanför med dottern då vi inte hann lösa barnvakt. Var ändå skönt att han var i närheten ifall det hade varit något fel.

För övrigt dags för den fruktade Glukosbelastningen imorgon. :yuck: Blä.

Lever vi på 1700talet? Läser på försäkringskassans hemsida, måste vi kontakta socialförvaltningen på kommunen för att min sambo ska få delad vårdnad om barnet? Trodde det gick automatiskt genom att man skriver på nå papper som skickades ut eller typ på BB eller liknande men om jag inte kontaktar socialförvaltningen så får jag alltså automatisk ensam vårdnad?

Lever vi på 1700talet? Läser på försäkringskassans hemsida, måste vi kontakta socialförvaltningen på kommunen för att min sambo ska få delad vårdnad om barnet? Trodde det gick automatiskt genom att man skriver på nå papper som skickades ut eller typ på BB eller liknande men om jag inte kontaktar socialförvaltningen så får jag alltså automatisk ensam vårdnad?
Ja, har du missat vilket åt vi lever i?
1716 sist jag kollade :meh:
Helt sjukt är det. Sambon trodde mig inte ens när jag sa hur det går till.

Ja vi fick ge oss iväg o skriva på papper med vittnen osv med dottern. Nu är vi gifta så antar det går automatiskt nu? Inte kollat men har tagit det för givet. :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 323
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka