Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har köpt en brio primo med isofix bas. Begagnad av en bekant för 400. Basen kommer sitta i min bil och om vi tar killens bil blir de utan bas då han ändå inte har isofix i sin. Eller så har vi fått låna killens systers som basen kan bältas fast på. Så kan han ha den i sin bil och beroende på vilken bil vi tar så tar vi olika skydd. @Ravishing skulle inte räkna helt på att de har bytt när ni behöver den. kusinen till den i våran mage föddes i slutet av november och är inte liten. Hon har kvar den än. Jag hade typ räknat med att vi kunde de ta över den nu så den fanns lite innan men verkar inte så. Så då köpte jag en annan. Vi hade ändå behövs köpa en isofix bas till den för nästan 2000 så kunde lika gärna köpa ett helt set.

Tips är att söka på babyskydd test på Google. Finns massa olika tester och där kan man se och fundera på vad som är viktigast för just en själv.

Fy vad tråkigt. Det är nog det viktigaste i vården, att de tar sig tid för en! Inte att man känner sig ivägen och bortschasad. Hoppas nästa besök bli bättre...

Så himla trist!
Jag tycker att du ska ta upp hur du upplever detta mer din ordinarie BM. Kanske är inte den andra medveten om hur hon beter sig eller så är du inte den enda som klagat. Missnöje från patienter måste komma fram så man igen försöka göra något åt saken i verksamheten.

Problemet är ju att jag inte tycker den vanliga heller har tagit sig tid eller varit speciellt bra heller. Man har behövt fråga för att hon ska berätta mer än några ord. Är det något ni undrar över är hennes favofråga. För att killen ska kunna vara med har de blivit sena tider och antagligen sist på dagen. Vet inte om de blir annorlunda nu på torsdag, men då är de sista innan hennes lunch istället så inte säkert de blir skillnad. Känns det inte bra på torsdag ska jag ringa grannkommunen och se om de vill hjälpa mig. De är lika långt dit hemifrån och de tiderna jag fick framöver hos den vanliga var inte så killen kan vara med ändå..

Nej du har ju rätt där @fritz_92 ! Sedan vill man kanske ha ett babyskydd på plats en tid innan, man vet ju inte alls när den behagar komma.

Sambon påminde igår om att han ju är född v. 30, dit är det bara tre veckor för mig :nailbiting:
Även om det är osannolikt men absolut, blir mer och mer verkligt nu också tycker jag när sommartråden har börjat få sina små. Är ju bara två månader kvar för de som är först ut av oss!

Sambon påminde igår om att han ju är född v. 30, dit är det bara tre veckor för mig :nailbiting:
Även om det är osannolikt men absolut, blir mer och mer verkligt nu också tycker jag när sommartråden har börjat få sina små. Är ju bara två månader kvar för de som är först ut av oss!

Jag går in i v. 30 imorgon. Fattar inte var tiden tar vägen.. :confused:
Idag har jag inventerat vad vi har kvar i neutrala kläder efter dottern. Hade en hel del så behöver inte handla så mkt. Lite varmare kläder bara då dottern är född i juli så hade mest tunna kläder o klänningar på henne i början.

Var och tittade på en ny lägenhet. Varför står de inte att den ligger på fjärde våningen utan hiss.... Och varför envisades jag att gå upp för alla trappor, trots att en av orsakerna till att vi vill flytta är att vårt hus är i två våningar och jag har svårt att gå i trappor

Ont delux i knän och höfter nu

Vi har bestämt oss för att inte titta på nytt boende innan bebis har kommit, känns skönt måste jag säga... Vi har en stor 3:a på första våningen (½ trappa upp) som är jättefin och vi trivs i, dessutom är det en hyresrätt så man behöver inte hålla på och greja med nånting.... och vi har ju husvagnen om vi vill komma ut närmare naturen :D

Igår var jag ute och red en sväng i skogen, hästen var lugn och fin (trött eftersom dom går ute dygnet runt ;)) men jag blir så himla öm i svanskotan! Blev det sist jag red också, innan dess har jag inte känt nått... Kände lite i höften på ena sidan också, är i v.22. Hoppas det inte blir nå mycket värre.

Vi har tittat på barnvagn också! Det känns som att det kommer att bli ett litet projekt :angel: men vad jag tyckte att många vagnar kändes ostadiga? Alltså som att liggdelarna (speciellt) glappade i fästet :crazy: Skumt.

Vi har bestämt oss för att inte titta på nytt boende innan bebis har kommit, känns skönt måste jag säga... Vi har en stor 3:a på första våningen (½ trappa upp) som är jättefin och vi trivs i, dessutom är det en hyresrätt så man behöver inte hålla på och greja med nånting.... och vi har ju husvagnen om vi vill komma ut närmare naturen :D

Igår var jag ute och red en sväng i skogen, hästen var lugn och fin (trött eftersom dom går ute dygnet runt ;)) men jag blir så himla öm i svanskotan! Blev det sist jag red också, innan dess har jag inte känt nått... Kände lite i höften på ena sidan också, är i v.22. Hoppas det inte blir nå mycket värre.

Vi har tittat på barnvagn också! Det känns som att det kommer att bli ett litet projekt :angel: men vad jag tyckte att många vagnar kändes ostadiga? Alltså som att liggdelarna (speciellt) glappade i fästet :crazy: Skumt.
Bland annat bugaboo Buffalon har sin "stötdämpning" i fästena, alltså kan den upplevas lite "glappig". Så fick jag det förklarat för mig när vi hämtade våran.
Vet inte hur det är med andra märken dock.

Nu har jag kommit hem från Grekland och det känns som att massor har hänt! Idag går jag in i vecka 23 och magen börjar bli ordentligt stor.
I Grekland så "säger man" att en gravid kvinna inte ska behöva vara sugen på något, så grannarna kom över med saker till mig hela tiden. Jag tror att min mamma sa till att jag inte var sugen på sötsaker efter några dagar, för sedan kom de med frukter istället, vilket jag gärna äter.
Jag har blivit ordentligt omhändertagen av släkt och vänner kan man lugnt säga :p
Vid incheckningen så frågade de vilken vecka jag var i, men nickade bara när jag sa att jag var i vecka 22. Jag fick inte gå igenom metalldetektorn, utan fick gå utanför och de kollade av mig vid sidan av.

Nu har både sambon och mamma fått känna sparkar :love:.
Jag tycker att det är så häftigt att jag kan känna åt vilket håll hon ligger åt nu genom sparkarna. Bortsett från när hon ger sig på kissblåsan :o så känns det mest när hon sparkar utåt. Ibland sparkar hon så hårt så att hela jag rycker till.

Bland annat bugaboo Buffalon har sin "stötdämpning" i fästena, alltså kan den upplevas lite "glappig". Så fick jag det förklarat för mig när vi hämtade våran.
Vet inte hur det är med andra märken dock.

Ah okej, det känns ju lite sådär måste jag säga. Britax Smile 2 kändes jätteglappig tyckte jag, för att ta ett exempel, men det kan ju ha vart just det exemplaret också... Det ska ju vara en jättepopulär vagn och jag antar att det inte borde vara ett alltför stort problem då.

Hör av dig till en återförsäljare och fråga vetja!
Bugaboon har jag kört tidigare i alla möjliga olika terrängtyper och har inte upplevt den som glappig, utan snarare tvärtom så kolla upp hur den specifika vagnen har sin stötdämpning. Det kan vara en anledning till glappigheten..

Går in i vecka 28 imorgon. Har fortfarande inte några problem att dölja magen. Träffat vänner och bekanta på stan som inte ens lagt märke till den. Men magen verkar växa som den ska och på senaste UL så såg bebis helt normalstor ut så jag antar att det är normalt.

Har känt mig rätt pigg senaste 10 veckorna men nu har det vänt. Jag är dötrött. Måste sova middag när jag kommer hem för att orka med något över huvudtaget. Orkar varken, laga mat, äta, träna eller ta hand om hästen. Är helt slut redan nu kl 11 på jobbet. Kan somna på stående fot. Har 7 veckor kvar att jobba innan jag går på semester och det känns som ett smärre berg att bestiga.

Hur är det med er andra?

Går in i vecka 28 imorgon. Har fortfarande inte några problem att dölja magen. Träffat vänner och bekanta på stan som inte ens lagt märke till den. Men magen verkar växa som den ska och på senaste UL så såg bebis helt normalstor ut så jag antar att det är normalt.

Har känt mig rätt pigg senaste 10 veckorna men nu har det vänt. Jag är dötrött. Måste sova middag när jag kommer hem för att orka med något över huvudtaget. Orkar varken, laga mat, äta, träna eller ta hand om hästen. Är helt slut redan nu kl 11 på jobbet. Kan somna på stående fot. Har 7 veckor kvar att jobba innan jag går på semester och det känns som ett smärre berg att bestiga.

Hur är det med er andra?

Tydligen är det ytterligare en sådan där sovperiod när man går in i tredje trimestern så även jag är trött. Här är det dock tvärt om med magen. Folk tror att jag ska få vilken dag som och de blir ganska överaskad när jag säger att det är 10 veckor kvar.
Däremot så säger folk också "oj och har foglossning så tidigt?" Jag har inte själv uppfattat det som tidigt att känna av en fog nu men det kanske det är?

Tydligen är det ytterligare en sådan där sovperiod när man går in i tredje trimestern så även jag är trött. Här är det dock tvärt om med magen. Folk tror att jag ska få vilken dag som och de blir ganska överaskad när jag säger att det är 10 veckor kvar.
Däremot så säger folk också "oj och har foglossning så tidigt?" Jag har inte själv uppfattat det som tidigt att känna av en fog nu men det kanske det är?

Ja fy det tar knäcken på mig :cry:
Nej det är verkligen inte tidigt. Många känner ju av bäckenbesvär tidigt i graviditeten men inte alla som får uttalade besvär dagligen förens senare.

Läkarbesök idag. Fick remiss vidare för hon hittade ett "rött hallon" brevid livmodermunnen. Vet att de inte fanns där på hösten när jag gjorde en gynundersökning. Hon fundera om jsg genomgått en skrapning med missfallet, vilket jag inte gjorde. Ömmade i alla fall inte, men hon ville inte peta för mycket om de skulle framkalla blödningar eller sammandragningar

Jag är också väldigt trött. Men har nog mycket med att jag sover sämre nu. Vaknar till mycket mer när jag behöver vända mig om och så. Jobbar långa pass men inte så ofta så har iallafall hunnit måla både spjälsäng och barnrummet senaste veckan. Ska ta listerna när jag kommer hem imorgon igen och därefter tapetsera ena väggen, sen är de mest sambons arbete kvar med nytt golv och nya golvlister. Ska bli så skönt att kunna planera upp hur jag vill ha rummet. Men vad ska jag göra sen.. skötbordet kommer inte förens augusti och det skall målas också men nu mellan. Fasaden ska målas men det får jag inte göra då det behövs stege. Och hästen fick gå på tidigt sommarbete, han visade att det behövdes även om jag hoppats de kunde dröja några veckor till.

Jag är också väldigt trött. Men har nog mycket med att jag sover sämre nu. Vaknar till mycket mer när jag behöver vända mig om och så. Jobbar långa pass men inte så ofta så har iallafall hunnit måla både spjälsäng och barnrummet senaste veckan. Ska ta listerna när jag kommer hem imorgon igen och därefter tapetsera ena väggen, sen är de mest sambons arbete kvar med nytt golv och nya golvlister. Ska bli så skönt att kunna planera upp hur jag vill ha rummet. Men vad ska jag göra sen.. skötbordet kommer inte förens augusti och det skall målas också men nu mellan. Fasaden ska målas men det får jag inte göra då det behövs stege. Och hästen fick gå på tidigt sommarbete, han visade att det behövdes även om jag hoppats de kunde dröja några veckor till.
Vad skönt att kunna känna att man inte vet vad man ska fylla dagen med. Jag är avundsjuk!
Jag har insett att jag måste be chefen om att få lite mindre att göra på jobbet. Jag orkar inte med det höga tryck och flöde av patienter som vi normalt har. Känns faktiskt inte ok att jag ska köra slut på den ork som finns på jobbet och sen bara sova/vila hemma. Har varit tvungen att lägga mig och sova på jobbet senaste två veckorna också för att ens klara mig genom dagen.

Vad skönt att kunna känna att man inte vet vad man ska fylla dagen med. Jag är avundsjuk!
Jag har insett att jag måste be chefen om att få lite mindre att göra på jobbet. Jag orkar inte med det höga tryck och flöde av patienter som vi normalt har. Känns faktiskt inte ok att jag ska köra slut på den ork som finns på jobbet och sen bara sova/vila hemma. Har varit tvungen att lägga mig och sova på jobbet senaste två veckorna också för att ens klara mig genom dagen.

Läkaren sa idag att man behöver sova 10-12 timmar som gravid (frågan är hur man hinner med dem sover för första gången på 10 år runt 8 timmar)

Jag har ju inte heller fått riktigt heltid på sommarvikariatet och heltid innebär i snitt två dygn i veckan så har mycket tid hemma. Och så snabbade jag på och gjorde massa saker för några veckor sedan för det skulle vara lättare när magen var mindre. Så jobbade på ordentligt hemma då och kan skörda det nu. Sen är mitt nuvarande arbete inte så jobbigt så blev typ semester när jag jobbade för de var så mycket hemma.
Är rätt nöjd med att göra något nån/några timmar på förmiddagen och sen vila till killen kommer hem från jobbet.

Tycker absolut du ska prata med chefen. Bättre att ta det lite lugnare nu än att de blir för mycket och så måste du vara helt sjukskriven senare. Se om de kan anpassa jobbet lite för dig. Sen att man är trött när man kommer hem efter en dag och bara vill lägga sig de kan ju hända ändå men är det regelbundet vill kroppen säga dig något.

Jag har ju inte heller fått riktigt heltid på sommarvikariatet och heltid innebär i snitt två dygn i veckan så har mycket tid hemma. Och så snabbade jag på och gjorde massa saker för några veckor sedan för det skulle vara lättare när magen var mindre. Så jobbade på ordentligt hemma då och kan skörda det nu. Sen är mitt nuvarande arbete inte så jobbigt så blev typ semester när jag jobbade för de var så mycket hemma.
Är rätt nöjd med att göra något nån/några timmar på förmiddagen och sen vila till killen kommer hem från jobbet.

Tycker absolut du ska prata med chefen. Bättre att ta det lite lugnare nu än att de blir för mycket och så måste du vara helt sjukskriven senare. Se om de kan anpassa jobbet lite för dig. Sen att man är trött när man kommer hem efter en dag och bara vill lägga sig de kan ju hända ändå men är det regelbundet vill kroppen säga dig något.

Det innebär ju mindre pengar in för företaget, jobbar privat inom vården, men det de förlorar på några färre patientbesök är ju inget mot att jag behöver gå hem på heltid. Vikarie är svårt att hitta så de borde vara medgörliga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 323
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka