Var hos BM igår. Katastrof! Ville bara lägga mig och gråta när jag kom därifrån..
Först fick vi en annan BM än innan för hon skulle gå tidigare. Det kom inte min vanliga (H) ihåg så hon frågade vad jag gjorde i väntrummet.. sen fick vi komma till en som inte hade någon koll. Hon bara babblade på: nu ska ni få journalen och de här papperna och blodproven och du är ju rhD negativ har H berättat något om det? Nehe men de är ingen fara du får ta ett blodprov om några veckor igen och kolla det.
Då ska vi lyssna på hjärtat. Ja, de är bra, pendlar mellan 135-145.
Sen mätte hon flera gånger olika ställen och fick inte fram något bra mått. 26 var hon nöjd med tillslut men de var ju inte bra i förhållande till min kurva. På 4 veckor hade de ökat 2 cm. -Bokar in dig på ett kortbesök hos din vanliga nästa vecka så får hon mäta dig. Kan vara svårt att mäta likadant när man är olika personer..
Senaste dagarna har jag gått ner i vikt från 80.4 till 78.8 så ca 1.5 kg på tre dagar vilket inte är likt mig. Har varit en långsam stadig kurva uppåt från 73 v. 12. Så 1.5 av 7 kg tycker jag är rätt mycket. Då frågade hon bara om jag tyckte jag åt tillräckligt, inget om vad jag åt eller förslag på något att göra åt det.
De kollade inget socker eller järnvärde trots att jag gått stadigt neråt med järnvärdet senaste två gångerna.
Om de inte vore för extra besöket nästa vecka skulle varit 3 veckor till nästa besök. Vilket de kommer vara mellan besöken framöver också. Först lite tätare blir det 38+5 som jag ska dit och nästa efter det är 40+1..
Tog 15 min totalt. Och kändes bara som hon ville skicka hem oss och och gå hem så fort som möjligt.