Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev erbjuden en Britax Baby safe SHR II av en kompis till ett kanonpris, typ 1/5 av nypris. Vi har alltid sagt att bilstol köper vi ny, men nu skulle vi "få" denna. Använd 6 månader, två år gammal och okrockad. Vågar man slå till?

Jag hoppas att de har räknat fel på min krabat för min kropp säger typ att pyret är färdigbakad. Har en hel del sammandragningen och i morse när jag vaknade var det en stor blöt fläck vid tutten så har nu beviserligen börjat läcka mjölk.
Känns lite tidigt när det är tre månader kvar...

Jag hoppas att de har räknat fel på min krabat för min kropp säger typ att pyret är färdigbakad. Har en hel del sammandragningen och i morse när jag vaknade var det en stor blöt fläck vid tutten så har nu beviserligen börjat läcka mjölk.

Jag har läckt ur brösten sen vecka 20 eller nåt. Det är heeeeelt normaaaaaaaalt. ;)

• Gilla
Reactions: Is
Mmm, härligt! Tror allt den lille får ta och hålla sig på insidan ett tag till :)
Mina bröst kan ge ifrån sig ngn genomskinlig vätska ibland. Vad är det?

Idag ska vi ut på barnvagnsjakt. Vet ju redan vad jag vill ha men vi ska klämma och känna och förhoppningsvis beställa en idag.

Mmm, härligt! Tror allt den lille får ta och hålla sig på insidan ett tag till :)
Mina bröst kan ge ifrån sig ngn genomskinlig vätska ibland. Vad är det?

Idag ska vi ut på barnvagnsjakt. Vet ju redan vad jag vill ha men vi ska klämma och känna och förhoppningsvis beställa en idag.
Ja inte före mitten av augusti iaf har jag sagt att pyret få komma.
Ja jag vet ju inte hur vätska ser ut möjligt att även mitt är genomskinligt men de är säkert någon form av råmjölk bara att mjölkproduktionen inte har kommit igång egentligen.

Klämde lite på barnvagnar idag. Blev en besviksels. De hade in ca 4 modeller. Kom fram till att de inte skall vara en med svängbara hjul framtill. Jättejobbigt för mina handleder inne på plant golv. Vill inte tänka ute, vinter och snö

Här rullar det på, är inne i vecka 18 nu O_o illamåendet har släppt och idag kände jag de första riktiga buffarna, som jag har väntat :love:
Var på andra besöket hos diabetessköterskan igår, alla värden strålande och jag har gått ner 2 kg! Inte mig emot :p

Angående vagn så räknade jag kallt med att ärva min systers syskonvagn, men tji fick jag för hon var visst gravid hon också :D

@vinkelina nej, inga svängbara hjul här heller. Jag är ingen blivande "latte-/shoppingmorsa" som ska ränna runt i stan. Kan förstå att det är smidigt då de är himla lätta att ratta runt. Vi köpte en Emmaljunga Edge nu, hade kollat på Mondial men gillar inte riktigt det vita i den. Min praktiska del är generellt lite anti vitt. Så jag blev lite lycklig när jag fattade att Edge i princip var samma vagn men fanns i den färg vi ville ha.

Blev erbjuden en Britax Baby safe SHR II av en kompis till ett kanonpris, typ 1/5 av nypris. Vi har alltid sagt att bilstol köper vi ny, men nu skulle vi "få" denna. Använd 6 månader, två år gammal och okrockad. Vågar man slå till?

Jag hade gjort det. Eller har gjort rättare sagt. Är de en kompis så varför skulle de lura dig? Verkar helt galet och är nog ingen kompis då.. Sålänge den inte är för gammal och det ser man på den och de säger att de inte krockat så kör på.

Jag har börjat v. 30 nu. Helt galet att de bara är en fjärdedel kvar. :o men de börjar kännas av. Mycket mer spänd mage senaste veckan. Och imorse fick jag inte sjunga i bilen utan att lillen sparkade mig på blåsan.. :angel: ligger jag på sidan eller sitter trycks revbenen ihop. Ligger jag kommer halsbrännan. Så lika bra att stå upp och kämpa vidare. Håller på att måla massor på huset och staketet. Jag får de som innebär ingen stege, vilket ändå är en del. Men lika bra att göra nu. Lär inte bli lättare sen. Längtar dock lite till de blir dåligt väder så jag kan börja med barnrummet :D

nej, inga svängbara hjul här heller. Jag är ingen blivande "latte-/shoppingmorsa" som ska ränna runt i stan. Kan förstå att det är smidigt då de är himla lätta att ratta runt.

Lattemorsa och lattemorsa.. Jag skulle säga att det räcker med att vara en mamma som promenerar på vägar som ibland har annan sträckning än spikrakt för att svängbara ska vara att föredra

Svängbara hjul behöver ju inte vara små minihjul, och många går ju att låsa när man rör sig i ojämn terräng :)

Lattemorsa och lattemorsa.. Jag skulle säga att det räcker med att vara en mamma som promenerar på vägar som ibland har annan sträckning än spikrakt för att svängbara ska vara att föredra

Svängbara hjul behöver ju inte vara små minihjul, och många går ju att låsa när man rör sig i ojämn terräng :)

Tycker de är jättesvårt. Jag har svaga handleder och ledproblem vilket gör att jag måste vara noga med vad jag väljer.... Mannen var i alla fall tydlig med hurudan vagn han vill ha när vi titta runt. Verka svårt så han köper en bärsele i ställe ;)

Tycker de är jättesvårt. Jag har svaga handleder och ledproblem vilket gör att jag måste vara noga med vad jag väljer.... Mannen var i alla fall tydlig med hurudan vagn han vill ha när vi titta runt. Verka svårt så han köper en bärsele i ställe ;)
Då anser jag att du definitivt borde välja svängbara hjul. Är det fyra fasta så måste du ju häva vagnen när du ska svänga vilket är mycket tyngre för både handled o rygg.

Tänker kombinationen snö och snömodd och svängbars hjul = inte kul. Har aldrig kört något med hjul som rör sig som funkar bra i det underlaget. Samt mindre risk att grus kilas fast mellan hjul och den plastgrej som håller fast de svängbara hjulen.

Tycker faktiskt inte heller att det är speciellt tungt att vända vagn med fasta hjul, man har ju rätt bra hävarm och det behövs ju inte alls mycket kraft. Alla är vi väl olika antar jag och tycker att det ena funkar bättre än det andra :)

Tänker kombinationen snö och snömodd och svängbars hjul = inte kul. Har aldrig kört något med hjul som rör sig som funkar bra i det underlaget. Samt mindre risk att grus kilas fast mellan hjul och den plastgrej som håller fast de svängbara hjulen.

Tycker faktiskt inte heller att det är speciellt tungt att vända vagn med fasta hjul, man har ju rätt bra hävarm och det behövs ju inte alls mycket kraft. Alla är vi väl olika antar jag och tycker att det ena funkar bättre än det andra :)

Jag är inne på lite samma spår. Tyckte de var "jobbigt" att hålla vagnen rak på plant golv inne i affären. Snö och slask på det. Bor dessutom i höjd med Umeå så vi får ofta ordentligt med snö.

Oj det var definitivt en smiley som föll bort, det där första om raka vägar var menat med glimten i ögat! :)

Självklart förstår jag att vissa föredrar fasta hjul! Jag bara opponerade mig emot det att svängbara hjul köper de som ägnar sig åt shopping och lattedrickande ;)

Vår vagn har stora lufthjul fram som är svängbara och låsbara. Har funkat klockrent både över stock och sten och i snömodd. När det gäller snömodd är min uppfattning att det är viktigare att välja rätt sorts hjul än fasta/svängbara. Vissa typer av hjul samlar hur mycket snö som helst!

Exempel på hur det kan se ut om man har hjul som är dåliga i snö! Gäller att välja rätt material..
DSC05741%25255B5%25255D.jpg
(Bild lånad från nätet)

Våran vagn har svängbara framhjul (bugaboo Buffalo) men som man kan låsa när/om man vill. Det är rejäla framdäck och känns extremt stadig att köra även i snö och modd. (Har kört en kompis vagn i vintras..)

/ Hoppade in från sommartråden

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 145
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 325
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka