Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
SI-ledsbälte brukar lindra iaf om det används korrekt och sitter som det ska. Jag jobbar som fysioterapeut och har inte haft en patient hittills som inte fått lindring av det. Problem från ländryggen är ju heller inte ovanligt vid graviditeter och kan misstolkas som bäckenbesvär (kan såklart var kombination av båda) och då hjälper det inte så mycket. Tränar också på men har fått anpassa rätt mycket, kan t.ex. inte göra benböj, frontböj och lyfta tresiffriga marklyft längre. Då får jag ont. Marklyft funkar dock fortfarande men på lite lägre vikter. Kan fortfarande promenera men efter en 5 km så känns det men inte tillräckligt för att jag ska låta bli. Det går fortfarande över till dagen efter.

För mig får jag typ bara problem av att gå, sällan jag känner att det gör ont av att utta eller uggla (om jag inte gått för mycket då). Vissa dagar kan jag inte gå mer än en kvart med hunden innan jag får ont. Försöker tänka på att sträcka på mig, ha aktivt bålstöd osv.

Iiih. UL om en timme. Vet ej vem som är mest nervös, sambo eller jag.

Lycka till!!

Kl
Fick så himla ont i livmodertrakten idag. Var enormt kissnödig, såpass att det gjorde ont men sen tog det typ 30min innan det onda gick över. Märkligt. Blev jätteorolig att det var
Något fel men tror det hade med kissnödigheten att göra. Har ni
Känt något liknande?

De här med att inte utsätta sig för onödiga risker. Stoppade pekfingret rakt i en odlingsskål med pseudonomas idag på jobbet. Missade att jag tagit bort locket färdigt inför ett test......

Lycka till!!

Kl
Fick så himla ont i livmodertrakten idag. Var enormt kissnödig, såpass att det gjorde ont men sen tog det typ 30min innan det onda gick över. Märkligt. Blev jätteorolig att det var
Något fel men tror det hade med kissnödigheten att göra. Har ni
Känt något liknande?

Ja jag får så också, fast inte bara där utan får som små kramper på olika ställen i magen, har också flera ömma punkter.
.
Och så kurrar bara magen högt upp på höger sida, lite fränt tycker jag :p

Har sett tydliga sparkar utanpå magen i iaf en veckas tid nu, alltså sen v 18, tycker det känns tidigt, har inte varit så med de andra iaf. kände utanpå för ännu längre sen. Med första kändes första rörelsen öht i v 23..
Har ju inte stenkoll när denna blev till, hur bra stämmer datumet man får vid kub, vet ni det? Har tyckt hela tiden att magen blev stor tidigt och att ungen känns stor när den bökar .

Eller om moderkakan är bak denna gången o inte dämpar som jag är "van" vid?

Får väl svar på fredag vid gul men man funderar ju ändå: )

Har sett tydliga sparkar utanpå magen i iaf en veckas tid nu, alltså sen v 18, tycker det känns tidigt, har inte varit så med de andra iaf. kände utanpå för ännu längre sen. Med första kändes första rörelsen öht i v 23..
Har ju inte stenkoll när denna blev till, hur bra stämmer datumet man får vid kub, vet ni det? Har tyckt hela tiden att magen blev stor tidigt och att ungen känns stor när den bökar .

Eller om moderkakan är bak denna gången o inte dämpar som jag är "van" vid?

Får väl svar på fredag vid gul men man funderar ju ändå: )

Tror datumet man får då stämmer ganska bra. Här ändras inte datumet vid Rul alls tydligen när man fått ett datum vid kub. Men det kanske är olika. :)

Augusti
24/8 - fritz_92, första barnet, 23 år
31/8 - morgaine

September
4/9 - sandra87_, 29 år, andra barnet, pojke
7/9 - AVB, första barnet
10/9 - ls, första barnet, 27 år
16/9 - eddisson, första barnet, 31 år
20/9 - kossankaj, första barnet, 30år
20/9 - sona
21/9 - viadukt, 29 år, första barnet, flicka

Oktober
24/10 - HeleneK, 35 år, första barnet, flicka
25/10 - Ms_Antrop, 31 år, första barnet (sambons femte), flicka

November
7/11 - pajaztar, första barnet, 30 år
7/11 - Ravishing, första barnet, 26 år
12/11 - Terqa, andra barnet, 33 år
20/11 - Jast87, andra barnet, 28 år
22/11 - vinkelina, första barnet 31 år

Augusti
24/8 - fritz_92, första barnet, 23 år
31/8 - morgaine

September
4/9 - sandra87_, 29 år, andra barnet, pojke
7/9 - AVB, första barnet
10/9 - ls, första barnet, 27 år
16/9 - eddisson, första barnet, 31 år
20/9 - kossankaj, första barnet, 30år
20/9 - sona
21/9 - viadukt, 29 år, första barnet, flicka

Oktober
24/10 - HeleneK, 35 år, första barnet, flicka
25/10 - Ms_Antrop, 31 år, första barnet (sambons femte), flicka

November
2/11 - Comfort, tredje barnet, 29 år
7/11 - pajaztar, första barnet, 30 år
7/11 - Ravishing, första barnet, 26 år
12/11 - Terqa, andra barnet, 33 år
20/11 - Jast87, andra barnet, 28 år
22/11 - vinkelina, första barnet 31 år

@Comfort Skönt att jag inte är ensam! Blev orolig där ett tag.

Låter jättemysigt att se utanpå så tidigt! Jag är i 18+6 nu och kan ännu inte känna sparkar utanpå! Känner inte heller alla rörelser utan bara ett par gånger om dagen.

@pajaztar skönt att allt såg bra ut! Du får hålla tummarna för mig imorgon.

Här flyttas man inte efter RUL eftersom de då börjar få mer individuell tillväxt.

Här är det världens party i magen dagligen. Ibland tycker jag det till och med är obehagligt. Total ommöblering! Magen växer explosionsartat nu, inte alls bekväm med att det nu börjar bli svårt att dölja den.

Ska till spec MVC imorgon för att träffa aurora-BM pga min ångest inför ev. förlossning. Har hört så mycket negativt om dem och jag är jätterädd för att de ska köra över mig och idiotförklara mig :cry:

@viadukt Hoppas du känner att de tar dig på allvar! Avskyr när människor jobbar med något de är uppenbart olämpliga för, att ha samtal med förlossningsrädda och vara inkompetent är ju vansinnigt om så är fallet. Jag önskar att du blir väl omhändertagen!

Kl

10.30 är det dags för rul, sjutton också vad nervöst det känns. Igår kände min sambo första sparken utanpå magen, så häftigt!! V20 idag.

@viadukt Hoppas du känner att de tar dig på allvar! Avskyr när människor jobbar med något de är uppenbart olämpliga för, att ha samtal med förlossningsrädda och vara inkompetent är ju vansinnigt om så är fallet. Jag önskar att du blir väl omhändertagen!

Kl

10.30 är det dags för rul, sjutton också vad nervöst det känns. Igår kände min sambo första sparken utanpå magen, så häftigt!! V20 idag.

Tack för omtanken!
Hon var superbra och det känns bra. Bra timing med semestrar men det verkar som om de kommer trycka in mig under sommaren iaf så jag verkligen behöver hjälp.

Lycka till idag! Det kommer gå så bra :)

@viadukt Vad skönt att du fick någon vettig!
@Ravishing Hoppas allt ser bra ut idag :)

Jag fick ett ryck och mockade ur en bädd igår. Nu har jag ont i ländryggen... :banghead: Två boxar kvar, fast inackorderingen kan få städa sin själv :)

Kontroll idag, vecka 20. Allt ser helt perfa ut, ska fortsätta med järntabletterna som jag är glad faktiskt inte har gjort mig ännu hårdare i magen! Imponerande med tanke på hur min mage alltid har krånglat och vart trög.
Order om att dricka mer vatten (ingen överraskning) för att slippa huvudvärken jag får titt som tätt + att magen ska hållas i trim.

---och så fick vi lyssna på hjärtat som slog så fint :love: Nu känner jag hur hon rumlar runt därinne dagligen, typ så fort jag sitter still längre än 3 minuter :angel: så nu längtar vi bara tills det börjar kännas utanpå så sambon också får vara med!

Allt såg bra ut! Otrevlig barnmorska som var klar på 15 min typ. Ingen superrolig upplevelse av den anledningen. Men det är en liten pojk vi ska få, min magkänsla stämde med andra ord.mblev flyttad till 31/10... Tror dock det är fel m tanke på att jag använde äl test.

@viadukt skönt att hon var bra!! @pajaztar foglossning eller bara trött i ryggen? @Ms_Antrop vad mysigt att lyssna på hjärtljud, hoppas jag får det hos bm när jag ska dit 21/6. Skönt att värdena är kalas!

Rul avklarat även här, moderkakan i bakvägg denna gången vilket förklarar de tydliga rörelserna. Och våra flickor får som de vill -en lillebror! Det visade han väldigt tydligt så hon sa att det var tur vi ville veta :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 145
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 325
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka