Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppar in från sommartråden, men jag tänkte på vad jag faktiskt skulle använda den. Och iom att vi bor på landet så ville jag ha en robustare sak med lufthjul. Det blev en Emmaljunga Mondial deluxe. Den är större (tyngre), och jag tycker den är sjukt snygg. Men hade jag ffr bott inne i stan så hade jag köpt en smalare, mindre med svängbara framhjul. :)

Jag startade en ny tråd om barnvagnar, hittade ingen existerande. Hoppas på att få massa bra tips där :D

Någon annan än jag som försökt sig på barnvagnsdjungeln? Ska åka och kolla lite idag, men det känns övermäktigt. Och alla sidor som är menade att hjälpa till gör mig bara ännu mer förvirrad :confused:

Vi har just beställt en. Fick bli en dubbelvagn för oss efter mkt funderande och velande. Emmaljunga double Viking. Men vi ska även köpa med ett singelchassi så man inte behöver ha de stora åbäket om man är iväg med ena ungen.
Dottern kommer vara strax över 2 år när nästa kommer och hon åker fortfarande mkt vagn när vi är iväg. Tänker att det är skönt att hon kan åka när vi går med hunden och sånt också.
Återstår att se om det var onödigt köp eller inte. :D
Vi kom hem i måndags från Turkiet. Där åkte hon sulkyn ganska mkt i varje fall när vi promenerade så just nu känns det som ett bra val iaf. :D

Hoppar in från sommartråden, men jag tänkte på vad jag faktiskt skulle använda den. Och iom att vi bor på landet så ville jag ha en robustare sak med lufthjul. Det blev en Emmaljunga Mondial deluxe. Den är större (tyngre), och jag tycker den är sjukt snygg. Men hade jag ffr bott inne i stan så hade jag köpt en smalare, mindre med svängbara framhjul. :)
Det är ditt fel att barnvagn blir dyrt för oss :cautious:
Vi bor visserligen i stan men jag vill kunna ha den överallt och jag kommer gå mycket, även på grusväg i stallet och så. Sen är de ju så fina :love:

Att vi bor ett par trappor upp och i liten lgh är ju skit samma :angel:

Det är ditt fel att barnvagn blir dyrt för oss :cautious:
Vi bor visserligen i stan men jag vill kunna ha den överallt och jag kommer gå mycket, även på grusväg i stallet och så. Sen är de ju så fina :love:

Att vi bor ett par trappor upp och i liten lgh är ju skit samma :angel:

Haha, sorry :p Men de är ju så fina! :D

Någon annan än jag som försökt sig på barnvagnsdjungeln? Ska åka och kolla lite idag, men det känns övermäktigt. Och alla sidor som är menade att hjälpa till gör mig bara ännu mer förvirrad :confused:

Börja tänka hur du vill ha det!
Vart kommer ni mest troligt gå, i stan och butiker eller mer ute i naturen eller både och?
Har ni nån hiss att ta hänsyn till?
Hur stort bagage har ni, kan ni offra hela åt vagnen?

Vi köper en begagnad från en bekant till att börja med (för 1000 kr). Vi ska istället lägga pengarna på en BRA bärsele (läs typ babybjörns nya som är annpassad för friluftsliv) och så får vi se hur mycket barnvagnen kommer användas. Används den mycket planerar vi (läs jag) att kolla efter en vagn som kanske är mer anpassad till våra behov när vi också vet vad våra behov mer exakt är.

Vi har en emmaljunga edge som jag bara älskar, dock är det ju ingen vagn man har i stan men där är jag väl en gång vart femte år kanske
Ev köper vi nån billig med svängbara att ha i bilen

@HeleneK jag är inne på en kronan duo S, stora låsbara lufthjul fram, tror det är kanon om man vill kunna vara lite i skogen och så.

Enligt recension från barnvagnsbloggen rekommenderar hon inte den till någon som använder bil ofta, då den är knepig att fälla ihop. Det kommer jag göra, så tyvärr går den bort för mig pga det.

Idag är jag så nervös inför RUL på torsdag, att bebisen inte ska leva. Vad jag önskar att jag bara kunde släppa oron!

Apropå något helt annat.. Har någon av er foglossning? Jag får ont i fogarna bak av att promenera, funderar på foglossningsbälte...

Idag är jag så nervös inför RUL på torsdag, att bebisen inte ska leva. Vad jag önskar att jag bara kunde släppa oron!

Apropå något helt annat.. Har någon av er foglossning? Jag får ont i fogarna bak av att promenera, funderar på foglossningsbälte...

Jag har det.................... Började för en vecka sedan, men tog ett tag innan poletten ramlade ner, började med att det kändes som att jag VERKLIGEN behövde klicka till något, alltså ni vet som när man får en låsning i en ryggkota eller liknade fast detta va nere i bäckenet. Jag har haft det förut ibland också men utan att vara gravid så tänkte att de går till sig..... Det blev värre och sedan började det på andra sidan lite smått så då började jag äntligen fatta.

Än så länge är det dock ganska lugnt, det gör ont när jag varit väldigt aktiv (läs man får sona för sina brott dagen efter) men ska beställa bälte från WISH appen, såg att dom hade billigt och att man då får tre bälten (höft,midja, nedrebröstkorg) så att man kan använda både för fogar och magmuskler mm tror det gick på 129 kr typ men då är det ju en månads leveranstid och det där med storlekar men man skulle beställa efter de mått man har som gravid i månad 7 ca stod tro ja så det borde vara typ nu för mig.

I fredags gick jag in i tredje trimetern om jag förstod appen rätt :banana:

@Ravishing jo, jag har känt av det sedan lång tid tillbaka. Kanske smått sen v.14. Och det blir successivt mer och mer men helt under kontroll ännu. Som värst om jag ridit dressyr, suttit länge eller går mycket då blir kvällarna lite jobbiga man det har släppt till morgonen. Kan ibland också ha lite svårt att vända mig i sängen.

@Is Tredje trimestern, vilken vecka är det? Har lite dålig koll känner jag. Tycker det går så sjukligt snabbt!! Veckorna bara rullar förbi.

I helgen var vi på gekås. Så nu har vi handlat en hel del till bebis. Mest kläder och lite andra praktiska prylar. Jag har också haft det rätt jobbigt i värmen som varit. Har svårt för värme i vanliga fall men det är helt klart värre som gravid. Kan önskar mig en kall och regnig sommar!

Tycker mini ändrat mönster, sover dagtid o så blir det lite action när jag lägger mig som först, hoppas det ändras till när * är ute

Jag har haft känningar i ryggfogarna sedan v 12, är nu i v 32. Besökte sjukgymnast ungefär i v 18 och fick då ett fogbälte utprovat. För mig funkade ridning ok, men promenader är big nono. Jag har peppar peppar blivit bättre i smärtan och behöver inte använda bältet längre (tyckte det var sjukt obekvämt). Går helst inte längre än 500 m för att inte väcka den björn som sover.

@lytesout95 hur funkar det med bältet, hjälper det något? Jag har känt sen v 12, är i v 19 nu. Har blivit lite sämre men inte kalasdåligt ännu.

@viadukt jag rider ju inte längre så för mig är det promenader som är jobbigt. Försöker träna regelbundet, känns som det är bra.

@Ravishing jo, jag har känt av det sedan lång tid tillbaka. Kanske smått sen v.14. Och det blir successivt mer och mer men helt under kontroll ännu. Som värst om jag ridit dressyr, suttit länge eller går mycket då blir kvällarna lite jobbiga man det har släppt till morgonen. Kan ibland också ha lite svårt att vända mig i sängen.

@Is Tredje trimestern, vilken vecka är det? Har lite dålig koll känner jag. Tycker det går så sjukligt snabbt!! Veckorna bara rullar förbi.

I helgen var vi på gekås. Så nu har vi handlat en hel del till bebis. Mest kläder och lite andra praktiska prylar. Jag har också haft det rätt jobbigt i värmen som varit. Har svårt för värme i vanliga fall men det är helt klart värre som gravid. Kan önskar mig en kall och regnig sommar!

Jag vet faktist inte:angel:
Min app nämnde det nu den här veckan, v. 27 (26+) men googlade och där stod v. 25 så men oavsett känns det helt otroligt vad tiden går undan

@lytesout95 hur funkar det med bältet, hjälper det något? Jag har känt sen v 12, är i v 19 nu. Har blivit lite sämre men inte kalasdåligt ännu.

@viadukt jag rider ju inte längre så för mig är det promenader som är jobbigt. Försöker träna regelbundet, känns som det är bra.

SI-ledsbälte brukar lindra iaf om det används korrekt och sitter som det ska. Jag jobbar som fysioterapeut och har inte haft en patient hittills som inte fått lindring av det. Problem från ländryggen är ju heller inte ovanligt vid graviditeter och kan misstolkas som bäckenbesvär (kan såklart var kombination av båda) och då hjälper det inte så mycket. Tränar också på men har fått anpassa rätt mycket, kan t.ex. inte göra benböj, frontböj och lyfta tresiffriga marklyft längre. Då får jag ont. Marklyft funkar dock fortfarande men på lite lägre vikter. Kan fortfarande promenera men efter en 5 km så känns det men inte tillräckligt för att jag ska låta bli. Det går fortfarande över till dagen efter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 145
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 325
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka