Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gick i 2dm nysnö på oplogad grusväg i vintras med min vagn. Chassit är ett Emmaljunga Viking (?) med svängbara lufthjul. Jag glömde först att låsa hjulen och det gick det med även om det blev mycket lättare när jag låste dem ;)

Låser man bara hjulen och har bra hjul så är det ingen speciell skillnad alls på att köra en vagn med eller utan svängbara hjul.
Känns som att svängbara hjul har lite oförtjänt dåligt ryckte när det är mer som @Imogen säger att det är hjulen som är avgörande.

Jag har som ni nu vet 10 mil till närmsta stad och satt nu och googlade runt på vad som ska införskaffas. Hittade då sidan babykittet.se, vad tror ni om det? För mig som helt novis ser det bra ut även om det känns som en del grejor kanske är lite onödig men det skulle ändå spara mig en hel del "amp". Hur vet ni andra vad som ska handlas?

Jag har som ni nu vet 10 mil till närmsta stad och satt nu och googlade runt på vad som ska införskaffas. Hittade då sidan babykittet.se, vad tror ni om det? För mig som helt novis ser det bra ut även om det känns som en del grejor kanske är lite onödig men det skulle ändå spara mig en hel del "amp". Hur vet ni andra vad som ska handlas?

Jag beställde babykittet och var supernöjd. Köpte ingenting utöver det kittet (ja förutom blöjor, bindor, tvättlappar och extra små handdukar) och har än så länge klarat mig (oss) alldeles finemang. Bebis är 6 veckor nu. Tyckte det var ett bra grundutbud, vi slapp åka runt och köpa grejer, snabb leverans och rimligt pris.

Oj det var definitivt en smiley som föll bort, det där första om raka vägar var menat med glimten i ögat! :)

Självklart förstår jag att vissa föredrar fasta hjul! Jag bara opponerade mig emot det att svängbara hjul köper de som ägnar sig åt shopping och lattedrickande ;)

Vår vagn har stora lufthjul fram som är svängbara och låsbara. Har funkat klockrent både över stock och sten och i snömodd. När det gäller snömodd är min uppfattning att det är viktigare att välja rätt sorts hjul än fasta/svängbara. Vissa typer av hjul samlar hur mycket snö som helst!

Jag förstod det :D
Nu när jag googlade såg jag medar, kanske får ordna med larvfötter om det blir mycket snö i vinter :p

Det jag uppfattar som värt att ha finns att köpa i en någorlunda välsorterad matvarubutik eller beställa till vettigt pris på t.ex apotea. Har du möjlighet att hämta ut babyboxar kan du få en hel del gratis den vägen. Jag har en bebis på 7 månader och det är bara ett fåtal av sakerna i babykittet som vi haft behov av. Det mesta går att köpa efterhand behoven uppstår.

Ok, så ingen kombo med smärta eller hugg i magen? Mer att livmodern start ihop sig så den blir hård om jag fattar rätt.

@viadukt smärta är inte bra! Mina sammandragningar känns som att livmodern gympar typ. Den drar ihop sig och blir hård.

Kl
Jag har drabbats av någon matförgiftning, blev dålig inatt och mår riktigt pyton. Har haft en del sammandragningar idag faktiskt.

Funderar på om det är foglossning jag har åkt på i alla fall. Det värker i korsryggen, i "plattan" precis i ryggslutet. Hemskt obehagligt. Ringde bm-mottagningen, de skulle ringa upp vid halv elva. Sitter på jobbet och kvider. :mad:

Okej jag är livrädd just nu. Hade ju matförgiftning igår från alla håll och kanter. Har precis hittat ljuuuuust rosa flytningar på toapappret. Är han död? Jag får panik.

@viadukt tillhör inte förlossningen än :(. Pratat m min mor som är bm och jobbar på gynakuten som trodde slemhinnan var uppretad, fick ordentliga flytningar samtidigt nämligen. Funderade på om jag kissat på mig lite. Har väl blivit något obalans.

Buääh. Får bara ondare och ondare i min arma rygg. Blev av bm-mott hänvisad till sjukgymnast som inte hade tid förrän om två veckor :( Aj aj. Vågar jag rida med den här värken? Skulle behöva motionera gammelfarbrorn som är lite väl sommarrund om magen...

Buääh. Får bara ondare och ondare i min arma rygg. Blev av bm-mott hänvisad till sjukgymnast som inte hade tid förrän om två veckor :( Aj aj. Vågar jag rida med den här värken? Skulle behöva motionera gammelfarbrorn som är lite väl sommarrund om magen...
När jag började få problem med fogarna så var det bara att lyssna på kroppen, lättare ridpass (red lätt i trav men kunde sitta i galopp) funkade för mig men promenader över 500 m i annat är myrfart var nej.

Jag började känna av fogarna redan i v 12, men kan bidra med något positivt, jag blev bättre efter v 27-28.

@pajaztar mik uppfattning är att träning är bra, är det fel form av träning kommer kroppen säga till. Jag har haft känningar sedan v 12. Promenader i rask takt är värst för mig. Foglossning är inget farligt, bara obrhagligt och smärtsamt. Jag skulle rida och se hur kroppen reagerar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 325
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka