Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag nästan säker på att jag känner någon "böka" runt inne i magen. Har moderkakan i bakvägg så känns väl bättre då?

Undrar annars om jag skall berätta för barnmorskan att jag red barbacka igår, och trillade av en gång (eller gled av, hästen gick till höger,de gjorde inte jag, landa på fötterna) hon har ju mer eller mindre förbjudit mig att rida, de är för farligt

Tycker också att det är konstigt att din BM är så anti ridningen. Bebis är ju rätt väl skyddad i magen även vid fall. Ingen av alla jag hittills träffat på i vården har ens ryckt på näsan när jag säger att det fortfarande går ok att rida unghästen.

Tycker också att det är konstigt att din BM är så anti ridningen. Bebis är ju rätt väl skyddad i magen även vid fall. Ingen av alla jag hittills träffat på i vården har ens ryckt på näsan när jag säger att det fortfarande går ok att rida unghästen.

Fattar inte heller... Hennes motivering är att jag kan trilla av och få missfall (ser jag att hästen är "tokigare" än normalt rider jag inte dock utan jobbar från marken)
Nu har jag dock ett knä som bråkat i snart två månaders tid, inflammation, så har av den orsaken inte ridit så mycket.
Lovat mannen att inte rida när jag kommer in i 9 månaden ;)

Men jag har även lite svårt att ta till mig hennes kostråd då man ser att hon själv ligger en bra bit över 100 kg sträcket

Men ni det här med babyskydd....... Vad är realistiskt, priserna verkar vara allt från 500 till 5000. Va får jag om jag betalar mer? Är de dyrare på nått sett säkrare eller är det bara märke och utseende som skiljer? Hur tänker ni?

Fattar inte heller... Hennes motivering är att jag kan trilla av och få missfall (ser jag att hästen är "tokigare" än normalt rider jag inte dock utan jobbar från marken)
Nu har jag dock ett knä som bråkat i snart två månaders tid, inflammation, så har av den orsaken inte ridit så mycket.
Lovat mannen att inte rida när jag kommer in i 9 månaden ;)

Men jag har även lite svårt att ta till mig hennes kostråd då man ser att hon själv ligger en bra bit över 100 kg sträcket

Man blir inte fet för att man inte _vet_ hur eller vad man ska äta.

Men ni det här med babyskydd....... Vad är realistiskt, priserna verkar vara allt från 500 till 5000. Va får jag om jag betalar mer? Är de dyrare på nått sett säkrare eller är det bara märke och utseende som skiljer? Hur tänker ni?

Vi köpte ett nytt acta graco med bas till bilen för nånstans 1000-1500 till första barnet. Minns inte exakt men den var på kampanj när vi var i butiken.
Har kvar den så kommer använda den igen till denna ungen. Vi var nöjda, dottern satt bra och var nöjd plus att den var smidig att klicka i och ur basen i bilen.
Det man kan tänka på är väl om man vill att det ska funka att klicka på den på vanliga vagnen sen eller inte. Vi hade ett tag en vagn det gick att klicka fast skyddet på, men användes inte så mkt. Ska man in på affären o köpa typ mjölk tyckte jag det var lika smidigt att ställa skyddet i kundvagnen.
Barnet ska ju helst inte sitta för länge i skyddet ändå så vi hade vanliga vagnen om vi skulle på någon längre utflykt, shoppingrunda, storhandling eller vad det nu kunde vara. :)

Vi köpte ett nytt cybex Aton q babyskydd + bas. Det kostade 4000 sammanlagt. Vad jag fått lära mig är att säkerheten är samma oavsett pris men komforten skiljer sig väldigt. Och jag tycker iaf att det är värt att lägga extra mycket pengar om det innebär att babyskyddet är skönt för barnet att åka i eftersom det antagligen blir en trevligare resa = nöjdare barn = lugn och skön resa. Vår tjej är hur nöjd som helst i sitt babyskydd så det verkar ju stämma ;) vi har adapters också så att den funkar på vår cybexvagn med. Superskönt bara klicka på skyddet på vagnen.

Vi får låna svågerns så har inte tänkt på det alls faktiskt.

Vi har börjat titta lite men är inte alls speciellt insatt ännu. Jag lagt det ansvaret på mannen. De vi tittat lite på hittills ligger väl runt 2000-2500 någonstans. Kommer att köpa ett nytt till nya bilen och få ett från en vän att ha i reservbilen.

Vi tänkte köpa nytt, men nu komme vi att köpa en britax av en kompis där nypris låg på nästan 6000 kr !!!! Vi får de för typ en fjärdedel av priset

Kommer nog köpa min kollegas. De fick barn 17/5 och vårt är beräknat till 31/10, borde vara urvuxet tills dess. Är inte krockat eller så och i princip nytt så då känns det ändå ok att köpa beg.

Hur var era bebisars rörelsemönster i v 21? Tycker han har lugnat sig senaste dagarna.... Blir lite orolig. Kanske han vänt sig och ligger och sprattlar inåt?

Kommer nog köpa min kollegas. De fick barn 17/5 och vårt är beräknat till 31/10, borde vara urvuxet tills dess. Är inte krockat eller så och i princip nytt så då känns det ändå ok att köpa beg.

Hur var era bebisars rörelsemönster i v 21? Tycker han har lugnat sig senaste dagarna.... Blir lite orolig. Kanske han vänt sig och ligger och sprattlar inåt?

I de veckorna så kunde det bara dagar då hon upplevdes lugn och jag tror hon låg mer vänd inåt då för sparkarna kändes mer diffusa i samband med det.
Nu i v 27 känns det jättemycket hur hon än ligger.

Ja vi får fundera lite mer på det där med babyskydd. Vi funderade på de där med hur man fäster dem också, att klicka fast dem i en modul låter ju jätte händigt men inte om man har flera bilar som den ska flyttas imellan, då kanske det är bättre med en som man fäster direkt med bältet.

Ja vi får fundera lite mer på det där med babyskydd. Vi funderade på de där med hur man fäster dem också, att klicka fast dem i en modul låter ju jätte händigt men inte om man har flera bilar som den ska flyttas imellan, då kanske det är bättre med en som man fäster direkt med bältet.

Alla babyskydd jag sett (vilket förvisso inte är jättemånga men åtminstone en hel del av de vanligare modellerna) går att använda både i bas och med bälte. :) (Det är sen när man ska köpa bilbarnstol som man kan bli lite mer låst av sättet stolen monteras, alla modeller medger inte montering med både isofix och bälte.)

• Gilla
Reactions: Is
Hade Brio (numer britax) Primo. Gick att fästa i bas men även att bälta direkt. Basen kunde fästas både med bälte och isofix. Sen gick den att klicka direkt på vagnen (smile) utan adaptrar och den vägde inte ton.

Fundera på hur ni kommer använda ert, behöver ni tex bära mycket skiljer det en hel del i komfort mellan olika babyskydd.

Fråga två. Vad kan man använda till torra slemhinnor i näsan (även läppar och underliv är drabbade) är torr normalt men nu har de slagit över totalt. Även händer och fötter är som sandpapper,hur jag än smörjer. Dricker nog för lite,men jobbar på det

Fråga två. Vad kan man använda till torra slemhinnor i näsan (även läppar och underliv är drabbade) är torr normalt men nu har de slagit över totalt. Även händer och fötter är som sandpapper,hur jag än smörjer. Dricker nog för lite,men jobbar på det
Olja till näsan. Vill man inte kleta med vanlig olja så finns nozoil på apoteket. Vanliga apoteket har även en egen som går att ta isär och fylla på själv.

Köp cerat som inte innehåller parabener, urtekram har en bra som går att köpa vart som helst.

Och drick mycket vatten.

Smiter in från sommartåden.
Jag rekommenderar med bas alla gånger.
Många bilmärken har korta bälten som knappt eller inte alls går runt babyskyddet.
Då är det smidigare med bas även om man väljer att flytta den också. Man kanske kan välja att köpa en extra bas om man har flera bilar man tänker använda? :)

• Gilla
Reactions: Is
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 323
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka