Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Välkommen. :heart

Hoppas inte det är ett omen att varje gång den uppdateras så halkar jag bak på 28 igen. Tycker 24 låter bättre. :o

@viadukt Tack så mycket. :D
Hur vet du att de är huvudet du kännt? Känner massa men vet inte vad som är vad. :p
igår såg min klasskamrat två stolar bort att de sparkade till under lektionen. Genom kläderna :D
Är det fel lista? Jag fick leta rätt många sidor bak för att ens hitta en lista och detta var den jag hittade :)

Det lät ju ganska bra förstås, fast jag är rädd ändå....har väldigt dåliga erfarenheter av sjukvården och löften om att saker och ting inte skall göra ont, knappt kännas etc.
Bor i västra Götalands län så det är en bit bort men tack för tipset!
Jag skall träffa en läkare om en dryg vecka och diskutera vad som kan göras. Hoppas hon lyssnar bara.

Bor i samma län, och kan rekommendera att träffa narkosläkaren inför snitt ifall du får snitt beviljat. Där kan du ta upp dina rädslor om smärta, bedövning etc. Jag var livrädd och hade ångest inför mina två sista kejsarsnitt vilket stod i mina papper. Personalen i operationssalen arbetade väldigt lugnt och svarade på alla de frågor jag hade under ingreppet. Narkossköterskan som fanns bredvid mitt huvud uppfattade både mitt fysiska och psykiska mående väldigt fort båda gångerna. Sista gången höll jag på att få en panikattack men all personal gjorde sitt bästa för att underlätta och försöka lugna ner mig. Så jag har vid båda gångerna berömt och uppskattat personalens arbete när ingreppet varit över :)

@Is
Det är runt och hårt och så stort som huvudet borde vara. Blir skitsur om man petar på henne, börjar sparka och flyttar sig. Lyckades känna samma igen imorse å kontroll hos bm och hon höll med om att det troligast var bebis lilla huvud.

Skönt att du har kontroll snart om du känner dig orolig. Min lilla är tvärtom, jättevild i flera timmar och sen stilla nästan lika länge. Alltid samma tider på dygnet. Jag tänker att det viktigaste är att hålla lite koll så bebis normala beteende inte förändras? Tänker att de alla är olika. Du har kanske tur och får en lugn och sansad bebis som sover massor, jag får en ettrig vilde!

Alltså, är det bara jag som har olika stora bröst just för tillfället? Upptäckte det för typ två veckor sen att det bara är ena bröstet som blivit större :rofl:O_o Ser...lite komiskt ut, tycker jag. Sambon säger att visst syns det när jag är naken, men inte så farligt.

Hehe, lustigt...

Lite kul att jag och HeleneK har samma datum! Vi blev inte flyttade på RUL, mycket p.g.a att vi har gjort IVF så då har man ju rätt bra koll från början när det blev till så att säga :D

Så kul att du äntligen är här, har väntat på dig :D
Hade du inte äggplock dagen efter mig? Jag hade 2/2. Jag ska på RUL på torsdag, får se om vi blir flyttade då.
Men det skulle vara roligt om vi fick behålla datumet och får samma BF som ni :)

Alltså, är det bara jag som har olika stora bröst just för tillfället? Upptäckte det för typ två veckor sen att det bara är ena bröstet som blivit större :rofl:O_o Ser...lite komiskt ut, tycker jag. Sambon säger att visst syns det när jag är naken, men inte så farligt.

Hehe, lustigt...

Har alltid haft ett som är lite större, men båda har vuxit lika mycket i förhållande till sig själva, så är fortfarande skillnad. Är väl mer vanligt än ovanligt att de är olika stora? Precis som en halvan av kroppen brukar vara. Större fot, större omfång på ben etc.

Har alltid haft ett som är lite större, men båda har vuxit lika mycket i förhållande till sig själva, så är fortfarande skillnad. Är väl mer vanligt än ovanligt att de är olika stora? Precis som en halvan av kroppen brukar vara. Större fot, större omfång på ben etc.

Tänkte bara hålla med här.
Jag ser smått galen ut för tillfället. Ena bröstet har alltid varit ganska mycket större än det andra för mig så det isig är inget nytt men på det så ligger bäbisen som regel ALLTID på höger sida vilket gör att magen är helt skev. Folk skrattar högljutt för det går liksom inte att ta miste om vart den lille ligger men jag tar det med ro. Precis som du säger så är man ju alltid lite olika och jag har nog alltid haft lite mindre magmuskler på den sidan också vilket gör att det syns extra tydligt.

Så kul att du äntligen är här, har väntat på dig :D
Hade du inte äggplock dagen efter mig? Jag hade 2/2. Jag ska på RUL på torsdag, får se om vi blir flyttade då.
Men det skulle vara roligt om vi fick behålla datumet och får samma BF som ni :)

Jupp, vi hade 3/2 :)
Till oss sa barnmorskan på ultraljudet att hon inte flyttar oss på grund av att det är IVF, då vet man så pass säkert. Men hon gissade på att det skulle bli runt den 30/10 istället, men det ligger inom det "normala" spannet så det spelade ingen roll sa hon :) Var mest en personlig gissning ;)

Mina har aldrig vart olika stora, eller ja, det kanske dom har vart men isåfall har det vart så lite så att det aldrig har synts ;) så för mig är det här ovanligt :D
Ser lite kul ut, även fast det bara syns när jag är naken - än så länge :angel:

RUL imorgon, jag har inget tålamod, vill veta NU! :crazy:
Alla som uttryckt sig gissar på pojke, inklusive jag själv. Så visar det flicka så kommer jag att bli väldigt förvånad. Kanske ska gå och lägga sig nu och sova tills det är dags, hahahaha!

Jag var helt tvärsäker på att det skulle vara en pojkunge, bara hade den känslan så hårt. Var en flickunge såklart på RUL! Lycka till imorgon, kommer gå super!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 160
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 341
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix