Någon av er andra som kollat på försäkringar?
Jag försöker kolla lite på det där med försäkringar nu, men det är ju en hel djungel. Har du kommit fram till något?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon av er andra som kollat på försäkringar?
Jag försöker kolla lite på det där med försäkringar nu, men det är ju en hel djungel. Har du kommit fram till något?
Jag tecknade gratisvarianten av Trygghansa. Vi ska kolla lite mer och se om vi tecknar någon av betalversionerna, men tills dess känns det bra att ha något iaf.Ja det blev länsförsäkringar, betalversionen. Valde mellan dem och trygg hansa.
Ja det blev länsförsäkringar, betalversionen. Valde mellan dem och trygg hansa.
Jag ska teckna hos folksam. Dom hade bästs vilkoren tyckte jag enligt graviditetsförsäkringar.se eller vad dom hette sedan har jag alla mina andra dörsäkringar där och är jätte nöjeJag försöker kolla lite på det där med försäkringar nu, men det är ju en hel djungel. Har du kommit fram till något?
Vi åker om 4v, så hittar du något extra kul får du berättaI veckan var vi på UL igen. Lilla tjejen växer så det knakar. Maskinerna är helt nya och ger så fina bilder. Hon har helt perfekta små läppar och världens sötaste näsa. Låg dubbelvikt och pillade på tårna med händerna ovanför huvudet. Häftigt att se hur alla organ utvecklas också, anatominörd som man är. Bara fyra månader kvar nu.
Åker till Gekås om två veckor. Tips på grejer man inte får missa? Till bebis alltså, som är värt att köpa där.
Vi åker om 4v, så hittar du något extra kul får du berätta
Ja jag är rädd för ryggbedövning och jag litar inte heller på att det skall träffa rätt. Jag är svårbedövad och får alltid extra bedövning när jag skall t.ex dra ut tänder eller sy eller något.Båda mina barn föddes genom planerade snitt i full narkos. Det finns inget alternativ då jag inte får ta ryggbedövning (pga brott på ryggraden).
Jag är jättenöjd med mina snitt men jag hade valt att vara vaken om det hade varit ett alt för mig. Jag mår inte dåligt av narkos alls och är lättväckt, har inte behövt vara kvar på uppvak länge m.m, men det är ändå en stor grej. Kräver sjukt mycket personal (märkte jag nu sist) och det är ett sämre alt.
Är det just ryggbedövning du är rädd för?
Elimination Communication! Här är en tråd om detta:http://www.bukefalos.com/threads/ec-babypottning.1384502/Vad betyder EC som en del i tråden pratar om?
Ja jag är rädd för ryggbedövning och jag litar inte heller på att det skall träffa rätt. Jag är svårbedövad och får alltid extra bedövning när jag skall t.ex dra ut tänder eller sy eller något.
Fast mest rädd är jag för permanenta förlossningsskador som var och varannan vkar få. Jag har många i min omgivning som har besvär som inte går över och som inte sjukvården bryr sig om att försöka korrigera. Hu. Min värsta mardröm.
Kan man inte söva med gas då?
Du menar att bara EN av dina vänner klarat sig utan skador?I min bekantskapskrets så stämmer inte riktigt statistiken över förlossningsskador. Har EN vän som klarat sig!
Är det fler än jag som börjat få lite svårt att sova? Bebis är kvällspigg och hon håller mig vaken oftare och oftare. Vaknar ibland också vid 5 när hon är igång och jag har svårt att somna om. Varit TRÖTT den här veckan. Inte alls så illa som det kan vara men jag har varit så pigg den senastev tiden och vill gärna ha tillbaka det.
Japp, en som inte fått några skador. De andra har haft jobbiga förlossningar allihopa. Flera vill inte ens prata om det.Du menar att bara EN av dina vänner klarat sig utan skador?
Jag läste någonstans att statistiken bara tar upp stora skador så det är många fler som är skadade egentligen.
Statistiken stämmer inte på mina vänner heller, det är många fler än bara några procent som fått skador. Vill åka till Polen, där klarar sig tydligen de flesta kvinnor utan skador. Fast det får man inte göra tyvärr.
Jag har också svårt att sova, bebisen verkar vara som piggast vid två på natten.
Vilket län föder du i? Är det Uppsala, så gå och prata med dr birgisdottir, jag blev helt orädd för ryggbedövningen när jag pratat med henne. Finns säkerligen lika bra i alla länJa jag är rädd för ryggbedövning och jag litar inte heller på att det skall träffa rätt. Jag är svårbedövad och får alltid extra bedövning när jag skall t.ex dra ut tänder eller sy eller något.
Fast mest rädd är jag för permanenta förlossningsskador som var och varannan vkar få. Jag har många i min omgivning som har besvär som inte går över och som inte sjukvården bryr sig om att försöka korrigera. Hu. Min värsta mardröm.
Det lät ju ganska bra förstås, fast jag är rädd ändå....har väldigt dåliga erfarenheter av sjukvården och löften om att saker och ting inte skall göra ont, knappt kännas etc.Vilket län föder du i? Är det Uppsala, så gå och prata med dr birgisdottir, jag blev helt orädd för ryggbedövningen när jag pratat med henne. Finns säkerligen lika bra i alla län
Jag blev snittas och ryggbedövningen var inte alls vad jag väntade mig, trots att inte var rädd efter samtalet. De gav lokalbedövning som sved ungefär som en vaccination. När hon sedan satte in epiduralen så mäfattade jag på riktigt inte ens att hon höll på förrän jag kände att baken blev alldeles varm. Alltså inga äckliga tryck eller knak eller smärtor. Suveränt var det!
I veckan var vi på UL igen. Lilla tjejen växer så det knakar. Maskinerna är helt nya och ger så fina bilder. Hon har helt perfekta små läppar och världens sötaste näsa. Låg dubbelvikt och pillade på tårna med händerna ovanför huvudet. Häftigt att se hur alla organ utvecklas också, anatominörd som man är. Bara fyra månader kvar nu.
Åker till Gekås om två veckor. Tips på grejer man inte får missa? Till bebis alltså, som är värt att köpa där.
Ja jag är rädd för ryggbedövning och jag litar inte heller på att det skall träffa rätt. Jag är svårbedövad och får alltid extra bedövning när jag skall t.ex dra ut tänder eller sy eller något.