Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag börjar bli så jäkla trött på att spy hela tiden. Hoppas det ger sig snart. Mår egentligen inte så illa imellan utan det kommer fort men då är det bara att springa.
Tror nog egentligen bara att man själv tänker mest på det där med extrakilona, har föräldramöte v.9 o har noja deluxe, av olika anledningar har klassen haft vikarier o alla är så glada att jag är där nu tills vidare Har gått upp runt 12kg båda graviditeterna innan, efter första rann de av (fick hälla grädde i all mat... ) men har tre kvar efter sista, nog mitt eget fel, tänkte nog att sist gick jag ner så bra o fort så jag kan äta vad o hur mycket som helst, inget smart@Mirifax
Haha kan inte låta Bli att skratt lite åt dina 1.5 kg när jag själv provar dölja nästan 6 kg här. (Men det är dock fördelat på hela kroppen)
Men vi berättade iaf för min mamma och pappa på alla hjärtans dag och för sambons mamma och bröder idag. Alla har tagit det förvånansvärt lugnt och sansat.
Tydligen gick min mamma också upp så här mycket så här tidigt med sitt första barn och sedan stannade det bara av och totalt gick hon upp 9 kg den graviditeten. Så jag hoppas det blir linkande för mig så jag inte blir en valross
Med tanke på faderdepritions tråden, vad gör ni för att pappan ska känna sig så delaktig som möjligt?
Det är egentligen väldigt tidigt för mig att skriva här, är bara i vecka 4. Gjorde IVF, så det var väldigt planerat om man säger så
Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, har svårt att tro att det faktiskt finns något där inne.
Samtidigt som jag inte försöker tänka på det så mycket, tänker jag att jag måste tänka på det. Jag vet inte ens vad jag behöver veta och är lite rädd för att engagera mig för mycket, utifall att det inte går som vi hoppas.
Samtidigt så är det det enda som jag tänker på.......
Vad är det viktigaste jag måste tänka på?
Jag röker inte och vet att jag inte ska dricka alkohol, klarar jag mig på det ett tag?
Det är egentligen väldigt tidigt för mig att skriva här, är bara i vecka 4. Gjorde IVF, så det var väldigt planerat om man säger så
Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, har svårt att tro att det faktiskt finns något där inne.
Samtidigt som jag inte försöker tänka på det så mycket, tänker jag att jag måste tänka på det. Jag vet inte ens vad jag behöver veta och är lite rädd för att engagera mig för mycket, utifall att det inte går som vi hoppas.
Samtidigt så är det det enda som jag tänker på.......
Vad är det viktigaste jag måste tänka på?
Jag röker inte och vet att jag inte ska dricka alkohol, klarar jag mig på det ett tag?
Tröstar mig med det med o försöker stoppa intaget av onyttigheter mitt i veckan, är lätt hänt om illamåendet slår på o man måste ha något, typ för en stund sedan. Men börjar lära mig....@Is @Mirifax
Vägde mig här om dagen och låg då +0.5-1 kg mot när jag fick reda på att jag var gravid. Pendlar normalt mellan 60-63 kg över året och har så gjort de senaste fyra åren. Så jag har precis bara krypit över min normalgräns, känns som att allt sitter i brösten. Men läst att det är normalt att man går upp ett par kg redan första trimestern
Grattis jag började med bra vitaminer o järntillskott (som även innehåller dubbla dagsbehovet folsyra)..
Nej, det är svårt de där första veckorna (och fortfarande) , jag blev så nojig vid vart o varannat toabesök o tänkte på det som kunde gå fel. Sedan vände jag på det "80-85% av de kända graviditeterna blir bebis" då kändes det lite bättre, o ju längre tiden gått desto bättre har det känts. Snart bara 3 veckor kvar till kub för oss o då får vi se bönan. Det känns fortfarande overkligt på någotvis
Håller tummarna hårt för att det ska gå fint för er
Jag gjorde ju VUL i vecka 5 och redan då slog ett hjärta där så fint. Sedan har jag också hört om att risken för missfall då minskar drastiskt men det sa dom ingenting om hos läkaren utan jag fick endå väldiga restriktioner (pga blödning) .Jag läste någonstans att om de ser hjärtslag i v. 6, så är risken för missfall bara 1,6 %. Har ni kollat det? Jag tror att det ingår som standard att kolla det vid IVF.
Jag gjorde ju VUL i vecka 5 och redan då slog ett hjärta där så fint. Sedan har jag också hört om att risken för missfall då minskar drastiskt men det sa dom ingenting om hos läkaren utan jag fick endå väldiga restriktioner (pga blödning) .
Så jag vågar endå inget var helt hoppfull riktigt än
Det måste ju vara 5+4+ något eller 5+ något?
Det måste ju vara 5+
Hm, helt plötsligt i helgen känns det som om magen har börjat växa. Känns alldeles för tidigt för att magen ska börja göra sig till känna redan. Har inte lagt på mig något mer hull på magen utan den är bara hård och buktar ut. Hur är det för er?
De vart aldrig riktigt klart det där. Att det var väldigt tidigt var dom överens om men inte hur tidigt. Överläkaren på kvinnokliniken sa iaf väldigt tidigt vecka 5 den andra läkaren pratade om vecka 4. Inget dera stämmer riktigt in på min cykel tro ja men vi såg ju hjärtat slå så jag räknar datum för vul som 5+0 ska bli intressant att se vad de säger på rätta UL4+ något eller 5+ något?
Ja nu har jag somsagt gått upp massor men igår sa faktiskt sambon nått i stil med "jäklar idag ser du ju faktiskt gravid ut" Så ja nog buktar magen ut trots att jag bara är vecka 9 eller 10. jag kan heller inte skylla på dåliga magmuskler så jag får nig acceptera att det börjas i tid här.Hm, helt plötsligt i helgen känns det som om magen har börjat växa. Känns alldeles för tidigt för att magen ska börja göra sig till känna redan. Har inte lagt på mig något mer hull på magen utan den är bara hård och buktar ut. Hur är det för er?