Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte riktigt fattat hur man ska räkna när det gäller gravidvecka. Eftersom att jag vet exakt när befruktningen skedde så borde det ju vara enkelt kan man tycka, ändå får jag inte till det i den app jag kollat.

Om jag hade ägguttag 2/2 (räknas som 2+0) så bör jag idag ligga på 5+0, eller?

Man räknar ju den faktiska tiden som tex 9+6 men att man är gravid i v 10. Imorgon blir det alltså 10+0 men i v 11 för mig. 0+0 borde ju vara mensens första dag om jag tänker rätt?

Hängde du med?

Jag har med en mage som börjat puta ut, men jag har ju 1,5 kg o skylla på :angel:

Nej men magen börjar puta lite o är hård. Tycker det är lite tidigt, fast jag har ju två graviditeter innan o skylla på. När magen ploppar ut beror väl lite på magmuskler o så med, mina är fortfarande inte vad de har varit även om de är där :cool:

Ja så har jag också tänkt men om det är något jag har så är det starka magmuskler. Kan heller inte skylla på tidigare graviditeter. Antar att det är väldigt olika från individ till individ, bara att acceptera antar jag. Vill helst kunna hålla det hemligt för utomstående så länge det går så förhoppningsvis är det väl bara en jättefis på tvären eller något :angel:

Man räknar ju den faktiska tiden som tex 9+6 men att man är gravid i v 10. Imorgon blir det alltså 10+0 men i v 11 för mig. 0+0 borde ju vara mensens första dag om jag tänker rätt?

Hängde du med?

Ja jag tror det.
Då borde jag vara gravid i v. 6 nu om jag ligger på 5+0?
Det blir ju lite konstigt när man räknar mensens första dag, när jag vet när befruktningen skedde. Jag får olika BF-dagar på olika sidor, men det beror ju på hur de räknar.
Det borde hur som helst bli i slutet av oktober för mig om allt går bra.

Ja jag tror det.
Det blir ju lite konstigt när man räknar mensens första dag, när jag vet när befruktningen skedde. Jag får olika BF-dagar på olika sidor, men det beror ju på hur de räknar.
Ja, precis så är det. Gravid i v 6 och är 5 fullgångna veckor.

Ja så har jag också tänkt men om det är något jag har så är det starka magmuskler. Kan heller inte skylla på tidigare graviditeter. Antar att det är väldigt olika från individ till individ, bara att acceptera antar jag. Vill helst kunna hålla det hemligt för utomstående så länge det går så förhoppningsvis är det väl bara en jättefis på tvären eller något :angel:

Hu ja, :p vill med dölja så länge det går. Vet att jag kunde dölja till v 20-22 första graviditeten, nu kan jag nog slänga mig i väggen vad gäller den saken :crazy: Ska träffa min syster på fredag (ett par veckor sedan sist) återstår o se om hon kommenterar detta fenomen :angel: Fast egentligen är det ju ett ganska angenämt problem :love:

Ja jag tror det.
Jag får också olika beroende på uträknare, skiljer 3-4 dagar. Går dock nu på bm uträkning (de räknar från senaste mens första dag) och då är bf 21/9, enligt familjeliv 19/9 (har kortare menscykel, 26 dagar o väldigt tidig ägglossning (eller levde simmarna en vecka eller nåt....) Får se efter kub ul. Idag är det exakt 3 veckor dit o 2 veckor till inskrivning hos bm :)

Aj. För ett par timmar sedan så högg det till i magen (långt ut på höger sida). Efter ett tag var jag på toaletten och då kom det lite blod. Det har inte kommit något mer sen dess, men nu känns det väldigt jobbigt.

Hur har det gått? Håller tummarna för att det inte hänt mer!!!

Aj. För ett par timmar sedan så högg det till i magen (långt ut på höger sida). Efter ett tag var jag på toaletten och då kom det lite blod. Det har inte kommit något mer sen dess, men nu känns det väldigt jobbigt.[/Q

Aj. För ett par timmar sedan så högg det till i magen (långt ut på höger sida). Efter ett tag var jag på toaletten och då kom det lite blod. Det har inte kommit något mer sen dess, men nu känns det väldigt jobbigt.

Hur är det mer dig?
Håller lyckotummen att allt är ok!

Än så länge verkar det gå bra. Men jag vågar inte gå utan binda utifall att. Har läst om flera som har haft blödningar utan att det varit någon fara. Det är mest den där smärtan som jag oroar mig för. Om det var ett missfall som var på gång så borde jag väl börjat blöda ordentligt nu?

Än så länge verkar det gå bra. Men jag vågar inte gå utan binda utifall att. Har läst om flera som har haft blödningar utan att det varit någon fara. Det är mest den där smärtan som jag oroar mig för. Om det var ett missfall som var på gång så borde jag väl börjat blöda ordentligt nu?

Någonstans de första veckorna hade jag en blodblandad flytning o riktigt ont. Trodde det var helt kört. Det har gått bra än. Sista graviditeten hade jag blödning o ont runt v.8, var o kollade det o det var nåt kärl/moderkakan som låg lågt. Det höll på ca en vecka. Hon fyller fyra i sommar. Fortsätter hålla tummarna!

Håller verkligen tummarna att den lille håller sig kvar!

Oj. Har glömt svara på ett tag. :o
Igår och idag är illamåendet som bortblåst. Borde ju vara skönt men då nojjar man ju för det istället. :angel:

Angående blödningar så har det fortsatt för mig. Har blött i princip varje dag i ett par veckor förutom nu senaste 2 dagarna.
Var på extrakoll av detta i fredags och fick lite mer info om vad det beror på.
Allt såg bra ut just då men henatomet är kvar. Det är det de som gör att det blöder. Det finns en risk att det går in bakom moderkakan o tar med allt ut, men det ser inte ut som det är på väg åt det hållet. Inga garantier finns såklart. Sålänge det är gammalt blod så ska det inte vara nån fara då det ju måste komma ut. Kommer även klumpar men det beror ju på att det blir koagel. Sålänge det inte störtblöder färskt blod så ska det inte vara någon fara enligt läkaren men jag får såklart komma på extrakoller om jag oroar mig och det känns skönt.
Borde försvinna framåt v.13-14 sa han.
Så nu är det ta de lugnt, inga lyft, ingen ridning o inget sex. :down:
Men det får det väl vara värt så länge det går bra. Saknar ridningen dock. :arghh:
Kub har vi onsdag nästa vecka och då ska det mätas om det är mindre blodansamling förutom den vanliga kollen av bebis. Håller tummarna. :)

Håller tummarna att liten mår bra och håller sig kvar på insidan! :heart

Vi ska på inskrivning imorgon och ett privat UL efter det. Hade sen tänk berätta för familjen i helgen om allt ser bra ut. Men inatt gick en nära anhörig bort och familjen är såklart förkrossad. Känns inte riktigt läge att kläcka nu så det får nog vänta någon vecka till.

Vi ska på inskrivning imorgon och ett privat UL efter det. Hade sen tänk berätta för familjen i helgen om allt ser bra ut. Men inatt gick en nära anhörig bort och familjen är såklart förkrossad. Känns inte riktigt läge att kläcka nu så det får nog vänta någon vecka till.

Tråkigt, beklagar!

Här är det tvärt om, glädje.. Min bror fick barn i lördags o det känns som att de kan få stå i rampljuset ;)
Inväntar nog kub om tre veckor så man vet att allt är riktigt bra om ingen frågar rakt på sak för de tycker det ser misstänkt ut :angel:
Har tyvärr börjat få fruktansvärt ont i mina fogar/ryggen. Har en grundsjukdom i botten så det var väntat, men såhär tidigt :nailbiting: tränar på o vilar o hoppas det ska hålla sig i schack typ 30 veckor till :bow:

jag är i vecka 12 och börjar må BRA nu, kräks inte längre, har aptit, inga finnar, glad i hågen, mår bara illa ibland

men tröttheten. NÄR ska den försvinna? sover ändå gott på nätterna, jobbar hemifrån nästan alltid, och sover middag minst en gång om dagen. ändå dödstrött. så har det varit i 2 månader nu. herregud

men tröttheten. NÄR ska den försvinna? sover ändå gott på nätterna, jobbar hemifrån nästan alltid, och sover middag minst en gång om dagen. ändå dödstrött. så har det varit i 2 månader nu. herregud

smiter in från sommartråden- Jag är fortfarande oerhört trött, i v21. Alla appar sa att set skulle börja bli bättre efter v12 men de ljög. :p Det har blivit lite bättre, somnar inte stående längre typ. Haha. Men har ett enormt stort sömnbehov, innan graviditeten hade jag ett väldigt lågt sömnbehov.

urs igårkväll fick jag jätteont i magen, nedre delen, kändes som kramp i livmodern typ. haft ligamentssmärtor tidigare men detta kändes helt annorlunda, mer riktig smärta, som strålade upp i magen. höll på i kanske 5 minuter, klingade sen av. vad fan var det??

första gången jag blev orolig under hela graviditeten :( men nu verkar allt bra

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
1 996
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 278
Senast: feresia
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka