Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns väl även vissa som har som mensblödning då mensen skulle kommit varje månad genom graviditeten?

Kroppen är bra underlig.

Ja det med och jag har läst om att i sällsynta fall kan kroppen blöda ut slemhinnan på den sida ägget inte sitter.
Kroppen är en lustig manick!

Lördag kväll, jag bara ska vara vaken till 21 o åtminstone se halva mellon. Har fått som vana o däcka efter barnen strax före 20 :angel:

Är det någon av er andra som har fler barn som är vana att träna mycket? Funderar lite på hur länge man kan "räkna" med att träna på som vanligt rent generellt. Tränar tung styrketräning med mycket tunga lyft och har gjort i många, många år. Löptränar också en del som komplement.

På tal om löpträning, måste köpa nya sportbhar. Tuttarna gör så ont! På morgonen lär jag hålla i dem första tiden för det gör så ont att släppa ner dem. Så ovant att ha stora bröst!!

Är det någon av er andra som har fler barn som är vana att träna mycket? Funderar lite på hur länge man kan "räkna" med att träna på som vanligt rent generellt. Tränar tung styrketräning med mycket tunga lyft och har gjort i många, många år. Löptränar också en del som komplement.

På tal om löpträning, måste köpa nya sportbhar. Tuttarna gör så ont! På morgonen lär jag hålla i dem första tiden för det gör så ont att släppa ner dem. Så ovant att ha stora bröst!!

Jag har alltid varit aktiv o rört mig mycket... Satt gränsle över taket o spika papp i v. 35. Nej men jag kör på till det inte känns bra. Tror det finns restriktioner när det gäller magträning. Jag har ridet länge i båda graviditeterna, fram till ca 8:e månaden sedan har jag blivit "framtung" o haft lite svårare med balansen. Satt upp o red fyra dagar efter förlossningen sist, men det ångrar jag. Höll på att få ett permanent framfall. Så jag håller nog hellre upp efteråt.

Men kroppen är ju till för o användas, o jag tror att bara man är lyhörd o lyssnar noga känner man vad som är ok. Det bor ju trots allt en liten fripassagerare därinne som också ska må bra :)

Tuttarna ja, måste ta tag i säkerhetsväst frågan, klämmer ju in dem :angel: får hitta en bra o ha nu sålänge.... :o

Jag tränar inte på gym men red hyfsat länge förra gången. Typ v. 34-35 eller så om jag minns rätt. Sen åkte dom ut på sommarbete. Fick en hel del sammandragningar då när jag red så slutade då. Hade nog fortsatt in i det sista annars.
Den här gången får vi väl se. Men håller väl på så länge det känns bra. Läkaren sa att jag skulle leva på som vanligt men ska helst inte ha sex pga blödningarna så jag antar att jag får rida. :)
Ska på cellprov på tisdag så tänkte höra lite då.

Min mamma har nämligen gått in och blivit lite överbeskyddande. :o Jag får inte ens mocka för hon vill inte att jag ska lyfta för tungt och riskera nåt efter alla blödningar.
Vi har 4 hästar tillsammans men bara min ena är ridbar just nu. Får se hur länge jag får rida för henne innan hon tar över honom med. :laugh: Men får jag okej från BM kanske hon lugnar ner sig lite. :D

Tack för svar @Mirifax och @sandra87_ .
I och med alla lyft jag gör så ställer det rätt höga krav på att kunna skapa bra buktryck och med det aktivera bålmuskulaturen rätt ordentligt. Men jag antar att jag kommer att känna när det inte riktigt känns bra längre :)
Eller så tar väl magen i när man ska böja sig framåt :p

Har tagit första magbilden, före allt börjar växa. Känns lite sorgligt att den troligtvis inte kommer att komma tillbaka igen i samma skepnad. Men vad jag har hört så ska bebis vara värd det iaf och tur är väl det :D

Tack för svar @Mirifax och @sandra87_ .
I och med alla lyft jag gör så ställer det rätt höga krav på att kunna skapa bra buktryck och med det aktivera bålmuskulaturen rätt ordentligt. Men jag antar att jag kommer att känna när det inte riktigt känns bra längre :)
Eller så tar väl magen i när man ska böja sig framåt :p

Har tagit första magbilden, före allt börjar växa. Känns lite sorgligt att den troligtvis inte kommer att komma tillbaka igen i samma skepnad. Men vad jag har hört så ska bebis vara värd det iaf och tur är väl det :D

Detsamma blir det nog aldrig kanske. Men som du säger är det så värt det! :love:

Jag har en hel del att ta av så hoppas jag kan hålla mig som sist. Då gick jag bara upp ca 5 kg totalt. Har en massa bristningar ändå så det lär jag ju inte slippa undan nu heller. :p
Sen efter ska jag väl försöka bli av med lite kilon. Kommer dock göra det i min egen takt och inte stressa. Har inte bråttom, men vill bli av med lite vikt för min egen skull. Sen om det tar 3 månader eller 1 år har mindre betydelse för mig. Gör det inte för att de ska se bra ut utan för att jag vill må bra. :)

Har även fått kub inbokat idag. 2 mars är det dags. :)

• Gilla
Reactions: Is
Detsamma blir det nog aldrig kanske. Men som du säger är det så värt det! :love:

Jag har en hel del att ta av så hoppas jag kan hålla mig som sist. Då gick jag bara upp ca 5 kg totalt. Har en massa bristningar ändå så det lär jag ju inte slippa undan nu heller. :p
Sen efter ska jag väl försöka bli av med lite kilon. Kommer dock göra det i min egen takt och inte stressa. Har inte bråttom, men vill bli av med lite vikt för min egen skull. Sen om det tar 3 månader eller 1 år har mindre betydelse för mig. Gör det inte för att de ska se bra ut utan för att jag vill må bra. :)

Har även fått kub inbokat idag. 2 mars är det dags. :)
@viadukt o @sandra87_ Mmm... Kroppen är fantastiskt. Jag kan drömma ibland om min före mamma kropp o undrar varför jag inte var nöjdare. Det var ju inget fel på den.... Nu har jag varit sjukskriven för utmattningssyndrom o inte orkat motionera o väger ett par kg mer i utgångsläget men är nu så pigg att jag kommit igång med motion igen. Skönt :)

Tror jag och många ibland tänker för mycket på kroppen o alla ideal. Jag har bristningar (kärlekstatueringar ;)) och två underbara ungar, livet blir inte alltid som man tänkt sig men huvudsaken måste ju vara att man mår bra med sig själv :)

Idag när jag satt på jobbet förundrades jag, tänk att det växer en liten skit i min mage, det är spännande :love:

Hade lönesamtal idag med chefen, tänkte vänta så länge det går o berätta, hur tänker ni? Vill i alla fall vänta till efter kub (fått inbokat den 16/3)

Spännande @sandra87_ inte länge till ju :)

@viadukt o @sandra87_ Mmm... Kroppen är fantastiskt. Jag kan drömma ibland om min före mamma kropp o undrar varför jag inte var nöjdare. Det var ju inget fel på den.... Nu har jag varit sjukskriven för utmattningssyndrom o inte orkat motionera o väger ett par kg mer i utgångsläget men är nu så pigg att jag kommit igång med motion igen. Skönt :)

Tror jag och många ibland tänker för mycket på kroppen o alla ideal. Jag har bristningar (kärlekstatueringar ;)) och två underbara ungar, livet blir inte alltid som man tänkt sig men huvudsaken måste ju vara att man mår bra med sig själv :)

Idag när jag satt på jobbet förundrades jag, tänk att det växer en liten skit i min mage, det är spännande :love:

Hade lönesamtal idag med chefen, tänkte vänta så länge det går o berätta, hur tänker ni? Vill i alla fall vänta till efter kub (fått inbokat den 16/3)

Spännande @sandra87_ inte länge till ju :)

Bristningar har jag på andra ställen än magen sedan väldigt tidig tonår så vad ska några till göra egentligen?

Jag vill också vänta så länge det bara går innan det blir officiellt. Jag har bokat privat UL nästa vecka, mest för att se att det finns ett hjärta som tickar och att det inte är två (eller fler :nailbiting:). Vi har väldigt mycket tvillingar i släkten där samtliga finns på min mammas sida, jag själv är bl.a., har även PCO. Så liten oro, eller vad man nu ska kalla det, för att det ska vara fler än en. Om det ser ok ut då så kommer vi att berätta för min familj nästa helg. Antagligen kommer mina närmaste två vänner att få veta det också i snar tid. Men sen tänker jag vänta tills det inte går att dölja längre.

Har legat hemma sjuk idag och roat mig med att titta på magbilder i några timmar. Oj, vad det kan skilja sig från individ från vecka till vecka. Vissa har världens kula i v. 20 medan andra är helt platta. Ska bli så spännande att se hur ens egen kommer att bli.

jag är i vecka 11 med mitt första barn

är inte alls orolig, konstigt nog! känner mig som Urmodern :D

mår däremot fysiskt väldigt konstigt (enligt mig) sedan vecka 5 ungefär. illamående hela dagarna, kräks. pendlar mellan glupande hungrig och ingen aptit alls. oerhört trött, sover ofta 10 timmar per natt och vilar på dagen också. får svimningskänslor väldigt lätt, yrsel om jag står upp för länge. gasig. ligamentssmärtor. avsmak inför nästan alla smaker och lukter.

det konstigaste är dock att jag känner mig avskuren från omvärlden. känner mig nästan deprimerad? har nog mycket med tröttheten att göra, att jag inte orkar göra så mycket, träffa så många. men också att jag blivit initiativlös, ointresserad av det mesta. det börjat bli rätt trist faktiskt

pattarna har dock äntligen slutat värka! :D dock inte slutat växa. hade 70e innan graviditeten, nu är 75f ganska markant för litet. börjar se ut som en mangateckning :meh:

Bristningar har jag på andra ställen än magen sedan väldigt tidig tonår så vad ska några till göra egentligen?

Säg inte det! Jag hade också bristningar på andra ställen (höft, ljumskar, bröst) sen tidigare och fasade väldigt inför detta när jag blev gravid. Resultat: inte en enda prick på magen :confused::D Fick några till på brösten dock men hellre det!

Säg inte det! Jag hade också bristningar på andra ställen (höft, ljumskar, bröst) sen tidigare och fasade väldigt inför detta när jag blev gravid. Resultat: inte en enda prick på magen :confused::D Fick några till på brösten dock men hellre det!

Jag antar att tiden vill visa det :D
Kroppen har ju en förmåga att vara och bete sig lite underligt :crazy:

jag är i vecka 11 med mitt första barn

är inte alls orolig, konstigt nog! känner mig som Urmodern :D

mår däremot fysiskt väldigt konstigt (enligt mig) sedan vecka 5 ungefär. illamående hela dagarna, kräks. pendlar mellan glupande hungrig och ingen aptit alls. oerhört trött, sover ofta 10 timmar per natt och vilar på dagen också. får svimningskänslor väldigt lätt, yrsel om jag står upp för länge. gasig. ligamentssmärtor. avsmak inför nästan alla smaker och lukter.

det konstigaste är dock att jag känner mig avskuren från omvärlden. känner mig nästan deprimerad? har nog mycket med tröttheten att göra, att jag inte orkar göra så mycket, träffa så många. men också att jag blivit initiativlös, ointresserad av det mesta. det börjat bli rätt trist faktiskt

pattarna har dock äntligen slutat värka! :D dock inte slutat växa. hade 70e innan graviditeten, nu är 75f ganska markant för litet. börjar se ut som en mangateckning :meh:

Välkommen!! Då borde du ha BF någon gång i början av september? Det finns en lista lite längre bak i tråden, lägg till dig :)

Känner igen mig i de symtom du beskriver, förutom kräkningar. Har inte kräkts en enda gång. Har märkt att kroppen är känslig, man måste äta annars mår man illa, äter man för mycket mår man också illa. Kruxet är ju när man inte har någon aptit! Blir liksom en liten gissningslek. Har inte fått avsmak för saker än direkt är bara inte det minsta intresserad/sugen av att äta det mesta. Naturell yoghurt funkar dock, ett säkert kort. Det och apelsiner. Sambon öppnade en prickig banan för någon vecka sedan på andra sidan av vardagsrummet, det höll dock på att få mig att kräkas :yuck:

Välkommen!! Då borde du ha BF någon gång i början av september? Det finns en lista lite längre bak i tråden, lägg till dig :)

Känner igen mig i de symtom du beskriver, förutom kräkningar. Har inte kräkts en enda gång. Har märkt att kroppen är känslig, man måste äta annars mår man illa, äter man för mycket mår man också illa. Kruxet är ju när man inte har någon aptit! Blir liksom en liten gissningslek. Har inte fått avsmak för saker än direkt är bara inte det minsta intresserad/sugen av att äta det mesta. Naturell yoghurt funkar dock, ett säkert kort. Det och apelsiner. Sambon öppnade en prickig banan för någon vecka sedan på andra sidan av vardagsrummet, det höll dock på att få mig att kräkas :yuck:
tack! ja, 7/9 bär det av

ja apelsiner!!!!! och små salta kex utan smak eller fibrer :laugh: är dock sååå trött på den smaklösheten. saknar tungt rödvin och stilton, haha.

konstigt nog har pizza funkat bra för mig att äta, när jag mådde som sämst var det typ det enda jag fick i mig. kräks däremot direkt av för mycket vätska. åt soppa några gånger innan jag fattade det...

Jag fick Lergigan comp utskrivna o det underlättar mitt liv något helt fantastiskt :) de är toppen..

Jag har blivit lust människa när det gäller maten, apelsiner, kiwi. Ugnsbaguetter, tacos, korv o pizza. Jättenyttigt, eller inte :p tur jag har ett sunt förnuft som försöker fixa nyttig mat med :cool: men som sagt lergigan comp = Toppen![/QUOTE]

@AVB Tog mig friheten att lägga till dig på listan :)

September

3/9 - sandra87_, andra barnet, snart 29 år
7/9 - AVB, första barnet
16/9 - eddisson, första barnet, 31 år
17/9 - Mirifax, tredje barnet, 32 år
20/9 - viadukt, första barnet, 29 år
20/9 - kossankaj, första barnet, 30år
22/9 - ls, första barnet, 27 år

Oktober

November

Jag fick Lergigan comp utskrivna o det underlättar mitt liv något helt fantastiskt :) de är toppen..

Jag har blivit lust människa när det gäller maten, apelsiner, kiwi. Ugnsbaguetter, tacos, korv o pizza. Jättenyttigt, eller inte :p tur jag har ett sunt förnuft som försöker fixa nyttig mat med :cool: men som sagt lergigan comp = Toppen!

Skönt att få lite lindring i illamåendet!
Jag hoppas att mitt illamående kommer att ge med sig här inom några veckor, som de säger att det brukar göra. Tycker redan att det har minskat något mot för 2-3 veckor sedan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
1 957
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 276
Senast: feresia
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V