Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är precis tvärt om. Har köpt två 200g kakor jag gömt i en låda för mannen (då tar de slut ännu fortare) som jag går o tuggar på :o Fast det är kanske tur för annars är det bara lite ljusa mackor som slinker ner, bm ringde idag o berättade att lergigan comp nu var ordnat så i morgon blir det apoteket :banana:

Ja det är lite så det brukar kunna vara ibland. Så får jag skit för att sambon äter mkt choklad :p
Skönt om illamåendet ger sig för dig lite nu! Jag har mått illa i två veckor bara men tycker faktiskt nu att de senaste två dagarna har det varit betydligt bättre. Har börjat skärpa mig och orkat göra matlåda också så nu mår magen bättre. Ingen höjdare med att köpa laktosmat på jobbet. Har sett gravid ut i v. 30 senaste veckan. Illamåendet kan ju ha ngt med det ett göra också :angel:

Det är det, haha :p Men nu har jag fått craving för sura S, så jag skickade min man att köpa en hel låda, haha! Min stackars tunga, men det är ju SÅ GOTT! :p

Åh, sura S åt jag massor som liten. Men nu har jag inte ätit godis på över tre år. Choklad är inte godis, mycket viktigt i sammanhanget :angel:
Så jag hoppas inte sura godisar byts mot choklad som regel :p

Citrus är :d
Funkar att äta vid illamående för mig. Här går apelsiner och pomelo ner mest. Pomelon är som bäst just nu! Passa på att köpa innan de blir beska igen.

Sura saker är goda, bonaqua citrus, Fanta citron, gott o blandat påse sur, Mmmm.. Kan däremot inte äta grädde, typ semla går bort helt. Har börjat med Lergiganen, så skönt, tar toppen! Lagade faktiskt kvällsmat idag :) sitter just nu o funderar på om jag kan be mannen köra till Konsum o köpa lite Fanta citron :angel:

Hur gör ni med säkerhetsväst? Funderar på om jag ska hitta en större... Min har passat ganska precis innan så har inte så mycket o ge på. Vill samtidigt inte lägga en förmögenhet men ändå ha beta klass 3, har kort rygg bara..Har en race sade nu.

Hur tänker ni för bristningar och olika stöd mm alltså vad gör ni för att hjälpa kroppen fysiskt?

Hur tänker ni för bristningar och olika stöd mm alltså vad gör ni för att hjälpa kroppen fysiskt?

Hmm.. Jag har magen full med bristningar, men som bleknat. Smorde magen med olja men det blev bristningar ändå. Fysiskt tänker jag försöka att inte stoppa i mig mer onyttigt än jag måste. Varje kilo är tungt o bära mot slutet. Så bra koll på mat o försöka med ridning/träning o promenader för o behålla muskulaturen.
Stödstrumpor däremot är underbart! Så det ska jag skaffa några par :)

• Gilla
Reactions: Is
Men då borde man väl få nya för varje graviditet? Jag fick bara under min första. Inte en enda under andra och tredje graviditeten.
Som allt annat med hormoner är det olika hur man reagerar, precis som att vissa får foglossning en graviditet men inte nästa. Eller illamående. Eller annat. Jag hade bara några få och små bristningar fram till 2 dagar efter att dottern föddes. Då kom dom jävlarna :devil:

Sura saker är goda, bonaqua citrus, Fanta citron, gott o blandat påse sur, Mmmm.. Kan däremot inte äta grädde, typ semla går bort helt. Har börjat med Lergiganen, så skönt, tar toppen! Lagade faktiskt kvällsmat idag :) sitter just nu o funderar på om jag kan be mannen köra till Konsum o köpa lite Fanta citron :angel:

Hur gör ni med säkerhetsväst? Funderar på om jag ska hitta en större... Min har passat ganska precis innan så har inte så mycket o ge på. Vill samtidigt inte lägga en förmögenhet men ändå ha beta klass 3, har kort rygg bara..Har en race sade nu.

Jag rider mitt ungdjur i säkerhetsväst och när magen börjar växa så kommer jag nog sluta rida henne och hålla mig till arbete från marken. Har en racesafe som är väl insnörad så tror den kommer funka ett bra tag till. Hon är under inridning så vill ändå inte riskera något med bebis i magen sen.

Min enda plan är att fortsätta träna så länge jag kan och på det sätt jag är van vid tills jag känner att kroppen själv säger ifrån. Då får jag börja anpassa mig lite. Och som övriga sagt, finns ingen smörja som hjälper mot bristningar. Jag har väldigt oelastisk hud så jag räknar med att få fullt av dem.

September
3/9 - sandra87_, andra barnet, snart 29 år
16/9 - eddisson, första barnet, 31 år
17/9 - Mirifax, tredje barnet, 32 år
20/9 - viadukt, första barnet, 29 år
20/9 - kossankaj, första barnet, 30år
22/9 - ls, första barnet, 27 år

Oktober

Smyger tillbaka i tråden. :nailbiting: VUL idag visade ett litet pyre med tickande hjärta och viftande små armar. :o Jag trodde inte ens på läkaren först men fick se själv på skärmen. Dom vet inte exakt varför det blöder, men det pratades om ev hematom. Vet inte exakt vad det är dock. Men han ville att jag ska boka tid för Kub så snart det går. Han mätte inte idag, men borde vara i v. 10+4 eller så om det stämmer sedan sist. Har fortfarande inte fått något datum så jag gissade lite.
Är lite i chock än. Var totalt inställd på att det skulle vara tomt. O_o Har skyllt symptomen på att hormonerna inte gått ur helt än. :o

September

Oktober

Smyger tillbaka i tråden. :nailbiting: VUL idag visade ett litet pyre med tickande hjärta och viftande små armar. :o Jag trodde inte ens på läkaren först men fick se själv på skärmen. Dom vet inte exakt varför det blöder, men det pratades om ev hematom. Vet inte exakt vad det är dock. Men han ville att jag ska boka tid för Kub så snart det går. Han mätte inte idag, men borde vara i v. 10+4 eller så om det stämmer sedan sist. Har fortfarande inte fått något datum så jag gissade lite.
Är lite i chock än. Var totalt inställd på att det skulle vara tomt. O_o Har skyllt symptomen på att hormonerna inte gått ur helt än. :o
Underbart :)

September

Oktober

Men så underbart!!!

September

Oktober

Vad härligt att höra!
Jag har en kompis som har blött större delen av sin graviditet.
Även min mamma blödde hela graviditeten med mig.
Så håller tummarna stenhårt att du också tillhör dessa son blöder men får ditt barn iaf!

Vad härligt att höra!
Så håller tummarna stenhårt att du också tillhör dessa son blöder men får ditt barn iaf!

Jag hoppas verkligen d
Vad härligt att höra!

Ja dom säger ju att det kan vara väldigt olika. Blödde ju inte en droppe med dottern och man är ju lärd att blod = missfall så det känns väldigt konstigt att det inte behöver betyda det. :o

Vad härligt att höra!
Det finns väl även vissa som har som mensblödning då mensen skulle kommit varje månad genom graviditeten?

Kroppen är bra underlig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
1 968
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 278
Senast: feresia
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka