Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är skönt att veta att det blir många och tidiga VUL och UL redan innan man fått något på plats i livmodern :)

Ja, det förstår jag. Så vet du att det bor någon där med. Med första barnet så tog jag ett nytt test i vecka 16 bara för att kolla så jag fortfarande var gravid inför kommande RUL :p
Tänk å komma dit å så är man inte gravid var min tanke :crazy:

Nä, ett tidigt ul för alla borde verkligen ingå i rutinerna!

Ja, det förstår jag. Så vet du att det bor någon där med. Med första barnet så tog jag ett nytt test i vecka 16 bara för att kolla så jag fortfarande var gravid inför kommande RUL :p
Tänk å komma dit å så är man inte gravid var min tanke :crazy:

Nä, ett tidigt ul för alla borde verkligen ingå i rutinerna!

Mina har ju en tendens att bosätta sig för tidigt så jag har stående order på VUL i v6 i journalen. Plus myom, GBP och ivf. Blir ett självlysande barn :p

Mina har ju en tendens att bosätta sig för tidigt så jag har stående order på VUL i v6 i journalen. Plus myom, GBP och ivf. Blir ett självlysande barn :p

Tja, blir det självlysande så lär du ju veta var du har det när det kommit ut :D
Ingen lär norpa det på stan heller, lite svårt att dölja en sån kidnappning :laugh:

Inne i vecka 13 igen. Blev ju backad en hel vecka på ulet. Kändes som det stod stilla ett tag där men nu rör det på sig igen :up:

Igår orkade jag städa :banana:
Typ första energin på flera veckor nu. Skönt om lite av tröttheten kan försvinna. Men hellre trött än illamående!

Det måste vara inbillning men jag har känt fladder i magen :confused:
Visst, nu har jag ju känt tidigt med mina andra barn, i vecka 16 med första och 14 med andra men så här tidigt?
Men enligt en googling så är det inte omöjligt och har man varit gravid tidigare så vet man hur det kan kännas.
På ulet så var dessutom bebisen så långt upp i livmodern den kan komma.
Läkaren gjorde först ett vul men fick ändra till vanligt ul för att komma närmare bebisen och få en bättre bild.
Så ja, nu väntar jag på ett riktigt tecken att det är bebis som rör sig :love:

Har ni funderat något på förlossning och smärtstillande? Var helt säker på att jag vill ha epidural, men jag har börjat tveka. Måste man få dropp då? Slipper man dropp om man inte tar epidural? Jag avskyr att sitta fast, och jag avskyr dropp. Får rysningar i kroppen bara av att tänka på det. :crazy:

Har ni funderat något på förlossning och smärtstillande? Var helt säker på att jag vill ha epidural, men jag har börjat tveka. Måste man få dropp då? Slipper man dropp om man inte tar epidural? Jag avskyr att sitta fast, och jag avskyr dropp. Får rysningar i kroppen bara av att tänka på det. :crazy:

Jag har nog bestämt mig för en smärtfri förlossning. Med andra ord mycket droger :D

Nä, men nu har jag gjort det två gånger redan så nu tänkte jag chilla denna gången om det är möjligt.

Det blir eda och lustgas.

Du kan få dropp även om du inte tar eda. Du menar värkstimulerande dropp?
Får du det rekommenderar jag att be om att få eda före dom sätter in det. Den resan har jag gjort två gånger redan och vägrar en tredje.

Senast ändrad:
Tog en alvedon förra gången, får se om jag behöver mer denna :D

Tog en alvedon förra gången, får se om jag behöver mer denna :D

Det låter lagom om man fick välja :p

Men var har ni haft era onda värkar ni som fött innan?
Jag får smärtan i ryggen. Knappt inget alls i magen. Så min man har alltid fått pressa med sina händer på min svank när jag får en värk som smärtlindring.

Ja framförallt, men även dropp överhuvudtaget! Kan man avsäga sig dropp om man verkligen inte vill ha? :nailbiting:

Avsäga sig vet jag inte. Dom kommer ju lyssna på dig men säger dom att det behövs dropp, då behövs det nog dropp.
Men jag ska skriva i min journal att dom inte får sätta värkstimulerande på mig utan att först ha satt eda om dom anser det nödvändigt. Och jag kommer säga det till dom också när jag kommer in. Då har dom gott om tid att fixa eda om droppet behövs.
Kan jag avstå helt så tänker jag göra det.

Avsäga sig vet jag inte. Dom kommer ju lyssna på dig men säger dom att det behövs dropp, då behövs det nog dropp.
Men jag ska skriva i min journal att dom inte får sätta värkstimulerande på mig utan att först ha satt eda om dom anser det nödvändigt. Och jag kommer säga det till dom också när jag kommer in. Då har dom gott om tid att fixa eda om droppet behövs.
Kan jag avstå helt så tänker jag göra det.

Det blir inget jävla dropp :devil: Vill dom ha en avslappnad cali så är det bäst för dom att dom skippar droppskiten.

Det blir inget jävla dropp :devil: Vill dom ha en avslappnad cali så är det bäst för dom att dom skippar droppskiten.

Om dina värkar skulle avta och bli svagare så finns det inte så mycket till alternativ är jag rädd. Dom kan ju inte låta allt stanna av och då får man droppet.
Jag har nålfobi och tål inte att ta blodprov, och absolut inte att ha nålar i handen i flera timmar men man gör det man måste.

Jag förstår dig absolut, tro inget annat. Men lämna möjligheten öppen för dropp om dom säger att det behövs.
Ingen kan planera sin förlossning och det blir så fel om du planerar en massa nu och så blir det pannkaka av det.
Var öppen för förslag men säg till dom vad du i första hand har för önskningar. Så långt det går gör dom patienten till viljes.

Så stäng inga dörrar är allt jag ber dig om.

Jag tex vill absolut inte ha snitt men kommer inte säga nej om dom säger att det är ett måste. Jag kommer gråta och ha panik men jag kommer att göra det för jag inbillar mig att man skär inte upp en människa om det inte finns en anledning till det.

Om dina värkar skulle avta och bli svagare så finns det inte så mycket till alternativ är jag rädd. Dom kan ju inte låta allt stanna av och då får man droppet.
Jag har nålfobi och tål inte att ta blodprov, och absolut inte att ha nålar i handen i flera timmar men man gör det man måste.

Jag förstår dig absolut, tro inget annat. Men lämna möjligheten öppen för dropp om dom säger att det behövs.
Ingen kan planera sin förlossning och det blir så fel om du planerar en massa nu och så blir det pannkaka av det.
Var öppen för förslag men säg till dom vad du i första hand har för önskningar. Så långt det går gör dom patienten till viljes.

Så stäng inga dörrar är allt jag ber dig om.

Jag tex vill absolut inte ha snitt men kommer inte säga nej om dom säger att det är ett måste. Jag kommer gråta och ha panik men jag kommer att göra det för jag inbillar mig att man skär inte upp en människa om det inte finns en anledning till det.

Måste det till dropp så sväljer jag det då såklart. :) Jag är bara inte pigg på att dom sätter dropp "per automatik" enbart för sakens skull liksom. Typ, i förebyggande syfte. :p

Måste det till dropp så sväljer jag det då såklart. :) Jag är bara inte pigg på att dom sätter dropp "per automatik" enbart för sakens skull liksom. Typ, i förebyggande syfte. :p

Dom gör inget i förebyggande syfte utan dom gör det som behövs helt enkelt.
Förra gången så fick jag droppet två/tre timmar innan hon kom och då hade jag varit inne på förlossningen i 9 timmar redan. Jag öppnar mig långsamt men det blev inget dropp förens det slutade gå framåt. Annars kunde dom lika gärna gett mig droppet flera timmar tidigare så hade förlossningen varit överstökad snabbare.
Jag kom in vid tio och var då öppen 3 cm. Vid sju var jag öppen 7 cm och det hade inte hänt något på nästan två timmar.
Så min kropp fick en chans att fixa det men värkarna blev svagare. Droppet kom in strax innan åtta tror jag och vid halv tio började jag få krystvärkar och var då helt öppen. Hon kom strax efter tio.

Jag hoppas dock att det går lite snabbare denna gången, kanske slutar med att jag ber om droppet själv :p

Blir jag gravid blir det planerat snitt pga dåligt placerat myom. Fint att veta redan nu.

Om den trots allt kan släppas ut den vanliga vägen är planen "så mycket det behövs".

Ja jag borde sluta hänga i gravidtrådarna, det smittar ju inte :sneaky:

Det låter lagom om man fick välja :p

Men var har ni haft era onda värkar ni som fött innan?
Jag får smärtan i ryggen. Knappt inget alls i magen. Så min man har alltid fått pressa med sina händer på min svank när jag får en värk som smärtlindring.
Kände också mest i svanken. Hade TENS ett tag också innan vi åkte in kom jag på nu :p

Kände också mest i svanken. Hade TENS ett tag också innan vi åkte in kom jag på nu :p

Det har jag faktiskt funderat på eftersom jag nästan enbart har ont nertill i ryggen och det hjälper jättemycket när min man pressar emot värken. Stackarn är förlamad i sina armar och händer efter förlossningen :p
Vart skaffar man en sån?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 799
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar