Hur har det gått för dig @BuenoBull?
Tack för frågan! Det har gått bra, har försökt vara i bubblan och myst nu medan barnens pappa varit hemma. Han gick tillbaka till jobbet idag, känns väldans vemodigt på ett sätt men han jobbar bara nästa vecka och sen är han långledig över julen, känns himla lyxigt
Jag blev ju igångsatt denna gång i 42+0. Vi hade tid kl 8 på morgonen den 26:e och det fanns inga tecken på att förlossningen skulle vara på gång. Blev igångsatt med cytotec och fick första dosen vid 10.30. Vi var beredda på att få stanna i flera dagar då det kan ta tid med igångsättningar. Hela dagen gick och kände inte av något alls, vi käkade lunch och låg mest på rummet och drönade. Som tur var hade vi tagit med underhållning i form av dator och spel för den dagen kändes väääldigt lång Fick en dos varannan timme så vi var rätt låsta till sjukhuset.
Vid halv nio på kvällen hade jag hunnit få 6:e dosen och vi tänkte försöka sova eftersom det inte hände något och var beredda att sova kvar på förlossningen. Någon gång innan nio började sammandragningarna bli starkare och gick rätt snabbt över i värkar. Började klocka värkarna 20.56, hann klocka fem värkar -sista 21.12- innan det började göra för ont och vi kallade på personal. Hade värkar på runt 1 minut och intervall från 5 minuter ner till 2 minuter på de fem värkarna.
Jag ville ju absolut ha EDA denna gång pga dålig förlossningsupplevelse förra gången. Nu hann de inte lägga någon EDA vilket inte gör så mycket i efterhand, förlossningen blev intensiv men snabb! Kl 21 när de kollade mig var jag öppen 3 cm, vid 21.45 7-8 cm och kl 23.02 föddes en stor liten tjej på 4490g och 52 cm
Nu har det gått två veckor och det går fortfarande förvånansvärt bra med storasyster som är 2 år och 3 månader, hade väntat mig mer svartsjuka men hon är hjälpsam och vill gärna ge nappen till lillasyster så fort hon gråter, vilket blir en del Det verkar olyckligtvis som att lillasyster har en del tjorv med magen, jag vet inte om man ska kalla det kolik men hon har gasproblem på kvälls- och nattetid. Hon får ersättning BabySemp Lemolac SensiPro, vi har provat med Minifom-droppar men de hjälpte föga. Nu har vi köpt Semperdroppar och det verkar *pepparpeppar* som att det börjar bli bättre, de kinkiga stunderna är iaf inte lika långa och intensiva. Blir det inte bättre snart funderar jag på att byta ersättning, till vilken är jag inte säker på, någon som kan rekommendera något?
Försöker med en bildlänk på lilla Svea Li
https://www.instagram.com/p/-_SlUynfxL/?taken-by=sandra.johanna