Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stort grattis till lilltjejen!
Vad söt hon är
Å vad skönt att du fick en snabb och enkel förlossning nu när du inte hann med edan.
Hoppas hon blir bättre i magen snart!
Hur ska ni andra göra med dop/namngivning?
Vi har döpt våra andra två och kommer döpa lillan med.
För mig personligen är det inte så viktigt med dop men för min man är det det. Dom är lite kyrkliga av sig på den sidan släkten så det får jag respektera.
Jag är glad jag fick till en borgerlig vigsel och slapp kyrkan
Men dop blir det någon gång i vår. Samma kyrka som tidigare.
Med sonen bjöd vi på exotiskt bricka och tösens hade vi fika.
Det blir väl fika den här gången med tror jag.
Storasyster är inte döpt och det kommer inte mini bli heller förrän hon väljer det själv.
Jag jobbar i svenska kyrkan så min arbetsgivare har säkert synpunkter på det men det skiter jag i
Hur ska ni andra göra med dop/namngivning?
Vi har döpt våra andra två och kommer döpa lillan med.
För mig personligen är det inte så viktigt med dop men för min man är det det. Dom är lite kyrkliga av sig på den sidan släkten så det får jag respektera.
Jag är glad jag fick till en borgerlig vigsel och slapp kyrkan
Men dop blir det någon gång i vår. Samma kyrka som tidigare.
Med sonen bjöd vi på exotiskt bricka och tösens hade vi fika.
Det blir väl fika den här gången med tror jag.
@BernT
Förstår att det känns hopplöst ibland, men det är okej att lägga ner det skrikande knytet också, om man ska behålla förståndet.
Har du något att bära med? Sjal eller sele? Man kan få mycket gjort då även om pyret vill hänga på en hela tiden.
Beror på vad det är för sele! Vi har en Manduca, den går att använda även till spädbarn.Vi har en sele men det ska man väl vänta lite med?
På tal om något annat, det här med kläder. Vi bor nybyggt i miljöhus och det är varmt inne så bebis har typ aldrig kläder. Bara blöja och filt. Bara kläder när vi går ut. Storlek 50 är dessutom för stort och bebis gillar inte att klä på sig. Men alla andra verkar ha kläder, hur gör ni andra?
Vi har mest köpt bodys, overaller, hoodies, byxor och några pyjamaser. Känns som vi behöver mer ändå om vi ska ha kläder varje dag. Typ 10-15 overaller och pyjamas till iaf. Bebis kräks ju emellanåt så kommer ju behöva byta rätt ofta. Är ju rätt bekvämt bara tvätta bort kräks från huden istället för att tvätta kläder.
Vi har en sele men det ska man väl vänta lite med?
På tal om något annat, det här med kläder. Vi bor nybyggt i miljöhus och det är varmt inne så bebis har typ aldrig kläder. Bara blöja och filt. Bara kläder när vi går ut. Storlek 50 är dessutom för stort och bebis gillar inte att klä på sig. Men alla andra verkar ha kläder, hur gör ni andra?
Vi har mest köpt bodys, overaller, hoodies, byxor och några pyjamaser. Känns som vi behöver mer ändå om vi ska ha kläder varje dag. Typ 10-15 overaller och pyjamas till iaf. Bebis kräks ju emellanåt så kommer ju behöva byta rätt ofta. Är ju rätt bekvämt bara tvätta bort kräks från huden istället för att tvätta kläder.
Jag har lite olika på A hemma, ibland bara blöja och filt, ibland body och strumpor och ibland även byxor. Ute har hon tjockare tröja, mössa och åkpåse om hon åker vagn, och en overall överst om jag har henne uppe i famnen eller så utomhus.
Idag var vi och kollade på dressyrträning och sedan åkte vi till stallet och jag red en sväng medan min mamma barnvaktade A i vagn medan hon grejade i stallet. Supermormor
Därefter åkte vi och storhandlade, A åkte babyskydd i kundvagnen. Var tvungen att handla blöjor då de tagit slut och jag bara hade en annan sort kvar hemma som inte funkar.. Har provat både Libero och Pampers blöjor nu och kommer köra på Pampers framöver då Libero läckt flera gånger, så sjukt trist när de har bajs upp på hela ryggen/magen och får på kläderna medan den andra sorten bara absorberar allting direkt.