Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag ridit för första gången sen i början på juni :bump:

Underbara ponnyn har haft vila hela tiden och var så pigg och glad när jag hoppade upp på ryggen :love:
Han tyckte vi kunde börja med att galoppera men jag kände inte för det :p

Red några varv i skritt och några i trav. Sedan testade jag att sitta ner i traven och det gör jag INTE om. Fatta vad ont i tuttarna det gjorde! :p
Det får bli någon riktigt bra sportbh som håller dom på plats tror jag.
Vad har ni andra när ni rider?

Det kändes faktiskt helt okej i kroppen. Jag har avvaktat lite då fogarna inte är okej än men det kändes inget när jag red. Att jag tappat muskler kändes men det har ponnyn med märkte jag. Höll knappt på att få på han sadelgjorden och den brukar gå upp till hål 4 på varje sida i vanliga fall. Så vi kommer väl i form tillsammans :D

Jag har en billig sportbh från Ullared, men jag har inte så värst mycket att hålla på plats, även om det är mer nu med mjölk i :p

Jag hade lagt upp kosten på det jag mår bra av att äta och hållit igång med lite promenader eller ridning om du har häst. Inte bantat och tränat som en tok.
Försökt få in bra vanor helt enkelt med vettig mat.

Själv så vägde jag mig ju inte alls under denna graviditeten men gissar på ca +20 kg, däromkring. Inget konstigt för att vara mig. Gick upp 25 kg med sonen och 16 kg med stora tösen så jag räknade med att hamna där igen.

Jag har väl ca 10 kg att gå ner till men eftersom jag har en ätstörningsproblematik så gör jag inget åt det. Jag totalvägrar (!!) att låta träning och mat ta över mitt liv igen och med erfarenheten i bagaget vad som hände efter stora tösen föddes så är det allra bästa att låta det ta tid att få bort dom sista kilona. Istället äter jag det jag känner för och tänkte väl försöka komma igång med lite ridning och promenader med vovven. Sen låter jag maten vara.
(Efter stora tösen föddes fick min ätstörning rejäl fart och trots att jag bara gick upp 16 kg med henne så stod vågen på -39,5 kg efter bara 5 månader..Gå ner i vikt är jag väldigt bra på, att gå ner lagom är jag mindre bra på..)

Jag har sedan ett par dagar långsamt lagt om kosten till hur jag brukar äta. Och jag mår redan sååå himla mycket bättre. Kommer inte att hålla på att väga mig, för då kommer huvudspökena. När jag vart sol mest fixerad kunde jag väga mig ca 5 ggr om dagen. Det är som sagt mitt välmående som är viktigast!

• Gilla
Reactions: MM
S
Är det bara jag som har en trött kille?
Han vaknar ca 10 och sitter nöjt i babysittern medans jag käkar frulle.
Sen vid 12 somnar han i 3-4 timmar så då får jag i mig frukost. På kvällen är han piggare och vill inte sitta i babysittern så länge men då är pappen hemma så inga problem med middag. Men H sover lätt 14 timmar om dygnet.
Samma med min! Men hon har börjat öka sin vakna timmar både på fm och em under senaste veckan så det verkar vara en bestående förändring på gång.

Jag har alltid haft samma bh som vanligt när jag ridit förut, så jag tänkte inte ens på det när jag red nu. Jag hade en amningstopp från Lindex, typ som en lös sportbh. Jag satt visserligen inte ner i traven denna gång.

• Gilla
Är det bara jag som har en trött kille?
Han vaknar ca 10 och sitter nöjt i babysittern medans jag käkar frulle.
Sen vid 12 somnar han i 3-4 timmar så då får jag i mig frukost. På kvällen är han piggare och vill inte sitta i babysittern så länge men då är pappen hemma så inga problem med middag. Men H sover lätt 14 timmar om dygnet.

V sover nog 14 timmar per dygn. Hon sover 8-9 timmar på natten, sen sover hon någon timme på mitt bröst på förmiddagen. På eftermiddagen sover hon 3 timmar i sträck, om vi är iväg med vagn/bil. Sen sover hon en timme på mig eller sin pappa på eftermiddagen/kvällen. Hon är svår att lägga ner utan att hon vaknar, ibland lyckas vi. Hon sover väldigt bra ute i vagnen så det hade underlättat om det hade varit sommar/vi hade bott i hus.

Alltså de här utvecklingssprången jag ser er prata om här... Var hittar jag info om dem? Är inget jag känner till sen innan.

Ang ridningen @Matmissbrukaren så tänker jag köra på sport-Bh och säkerhetsväst. Får dock avvakta några veckor till efter samtalet med Bm idag.

• Gilla
Tack, den ska jag spara. Svårt att veta hur man ska räkna med en som är för tidigt född. Hon föddes ju för 31 dagar sedan, men borde varit född i helgen som gick.

För för tidigt födda räknar man med korrigerad ålder, men det är ju viss individuell spridning på utvecklingen. Bildgoogla "wonder weeks chart" så hittar du utvecklingsprången schematiskt efter veckor. Med tiden kanske du kan placera in din egen bebis. :)

Lillan blir 4 veckor imorgon så det borde väl vara ett språng på G när som helst men än har jag inte märkt någon skillnad på henne.
Hon har lett mot oss några ggr men inga såna leenden du beskriver, men dom kommer nog när som helst å som jag längtar! Ens bebis leende mot en är ju bara :love:

Ja leendena är ju bara för underbara! Igår låg V på mitt bröst. Jag pussade henne på pannan, då lyfte hon på huvudet och tittade på mig. Jag pussade henne på kinden och då fick jag ett stooort leende. Älskade barn! :love:

Tack, den ska jag spara. Svårt att veta hur man ska räkna med en som är för tidigt född. Hon föddes ju för 31 dagar sedan, men borde varit född i helgen som gick.
Jag har diskuterat det där med flertalet läkare och BM. Precis som Sedna säger får man anv sig av en korrigerad kurva. Ofta stämmer det dock i stort med medelvärdet av faktisk ålder kontra förväntad. Dock kommer det inte stämma på allt. Min kan tex vända sig fr mage till rygg vilket vore tidigt även om hon var född i rätt tid och inte som nu 2 mån för tidigt. Hon äter också betydligt större mängder mat osv.

Jag tror A redan är i det första språnget kanske, eftersom hon blivit mer klängig, mer vaken, skrattar och kollar mer på saker.
Igår hade hon magknip halva kvällen, jag hade ätit skaldjur... Suck. Har införskaffat magdroppar, pysventiler och masserat magen idag. Dock när hon skrikit klart sov hon, på mig visserligen, typ hela natten med en kort paus för mat.

Ytterligare tips mot magknip är värmekudde. Använder det på mig själv och när H fick en fis på tvären testade vi och det lugnande honom fort.

Det är nu man önskar att man inte ammade så man kunde ta sig något starkare för nerverna. Krockade med en dovhjort för en timma sen på vägen hem från stallet. Den flög som en vante upp på huven :crazy:
Det var jag och alla tre barnen men vi mår fint. Den minsta sov och vaknade inte ens av min tvärnit, otroligt nog!
Däremot blir det en tur till verkstaden för bilen :wtf:
Ringde polisen som ska göra eftersök på djuren. En bil i motsatt riktning krockade med en annan precis innan jag krockade med den andra. Det var väl tur vi inte small in i varandra om vi hade tänkt veja för djuren!

Det är nu man önskar att man inte ammade så man kunde ta sig något starkare för nerverna. Krockade med en dovhjort för en timma sen på vägen hem från stallet. Den flög som en vante upp på huven :crazy:
Det var jag och alla tre barnen men vi mår fint. Den minsta sov och vaknade inte ens av min tvärnit, otroligt nog!
Ringde polisen som ska göra eftersök på djuren. En bil i motsatt riktning krockade med en annan precis innan jag krockade med den andra. Det var väl tur vi inte small in i varandra om vi hade tänkt veja för djuren!
Läskigt, vilken tur att det gick så pass bra!

Ytterligare tips mot magknip är värmekudde. Använder det på mig själv och när H fick en fis på tvären testade vi och det lugnande honom fort.
Ja det är toppen! Det har jag använt mkt på A. Även att ligga ett par timmar mage mot mage, hud mot hud på förälder/annan hjälper bra.

Ett tips mot hicka är att lägga en varm handduk på huvudet. Fungerar inte alla ggr men när det fungerar så slutar de nästan omedelbart!

Usch vad otäckt! Skönt att det gick bra för er alla.

Usch vad otäckt. Är alltid rädd att köra på vilt. Tur att det gick bra ändå, och hoppas någon hittar djuren också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 990
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 565
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar