30 cm är väl i början? Skulle säga att H ser mig på dubbla avståndet men hur tydligt vettesjutton. Han älskar att ligga i gymmet och kika på sina färgglada leksaker. Lyckas slå till de när han fäktar till hans stora lycka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att det är så mkt mer ansträngande att amma i förhållande att få på flaska. Det blir därför lättare att få i dem större mängd om de får på flaska.Så länge han går upp så hade jag inte oroat mig speciellt mkt. Ammat lite oftare bara. Men varför du ska pumpa ur förstår jag inte riktigt. Då är det väl bättre att amma
Vad skönt att du gick iväg och fick det kollat och skönt att det inte var ngt värre. Men förstår att det känns drygt med mer antibiotika. Själv är jag dödligt trött på min blodtryckssänkande medicin och blodförtunnande sprutor.Gick iväg till läkaren idag faktiskt och hade såklart uvi. Fick en ny dos antibiotika. Jag som var glad att precis få sluta med förra kuren. Menmen nu ska det väl bli bättre. Igår kväll kändes det som ngn sparkat mig i blåsan typ.
Vi fick vänta i eget rum på vårdcentralen för personalen tyckte att det var så många som hostade och snorade så att vi inte skulle behöva vänta ute bland det. Väldigt omtänksamt
Men efter det här tycker jag det räcker med sjukdom och antibiotika för ett tag.
Vad skönt att du gick iväg och fick det kollat och skönt att det inte var ngt värre. Men förstår att det känns drygt med mer antibiotika. Själv är jag dödligt trött på min blodtryckssänkande medicin och blodförtunnande sprutor.
Jag har inte fått ngt slutdatum ännu. Är överflyttad fr spec.mödravården till vanliga vc nu och läkaren vill inte sätta ut medicinerna ännu. Jag ansågs ha en svår HF och måste tydligen sprutas med acytylsalisylsyra fr första trimestern vid en ny graviditet. Men jag är inberligt trött på de j-vla medicinerna så jag hoppas att de snart sätter ut dem. Snittades den 24/9.Hur länge får du ta mediciner, du vart väl snittad innan mig? Jag fick fragmin första 7 dagarna och Trandate håller på att fasas ut. Tydligen klassades jag som en havandeskapsförgiftning fick jag reda på häromdagen, även om de hela tiden pratat om "bara högt blodtryck". Håller på och sätter ut sista smärtlindringen också. Jäkla skönt att slippa alla piller snart.
Ah. Fast jag tycker ändå det är lite väl att hon ska behöva ge flaska också.. Han går ju trots allt upp i viktFör att det är så mkt mer ansträngande att amma i förhållande att få på flaska. Det blir därför lättare att få i dem större mängd om de får på flaska.
Håller med! Det finns ju dessutom de barn som direkt blir störda i sin amning efter att ha fått på flaska så jag hade heller inte velat ge på flaska om det inte var absolut tvunget.Ah. Fast jag tycker ändå det är lite väl att hon ska behöva ge flaska också.. Han går ju trots allt upp i vikt
Det är tufft att ha bebis. En liten rackare som skriker, äter på en, väcker en på nätterna, ska vara på en hela tiden (gud jag är så mätt på närhet att jag känner "nejnejnej! Bläää! Bort!" när sambon vill ha sex Vi har inte fått igång vårt sexliv än men det kommer välVi har ju ett mest som han sover rätt ok i dagtid (men då somnar han oftast i min famn och läggs sen i nestet). Hittills har han aldrig somnat själv utan att ligga på eller nära någon av oss. Phew. Känns som att det är så mycket man kan göra "fel". Bvc lämnade en bok idag som heter leva med barn där det står att man inte ska låta dem somna med bröstet i mun hela tiden.. Spontant kände jag, ja, hur fasen gör man för att söva dem då? Det står ingenstans.
Håller med! Det finns ju dessutom de barn som direkt blir störda i sin amning efter att ha fått på flaska så jag hade heller inte velat ge på flaska om det inte var absolut tvunget.
Det har varit lite blandat. Jag har fått en del lagad mat (av sambo o svärmor), haft en del i frysen och lagat en del själv. Jag passar på när hon sover. Jag har en inomhusvagn som hon ligger i i köket medans jag lagar. Min har också haft så stort närhetsbehov förut att det var svårt att lägga henne ifrån sig men senaste veckan har det blivit en markant skillnad. Sjal och sele funkar bara korta stunder för oss. Hon tycker det blir för trångt/låst.Ja, det är lite det jag är fundersam över. Tuttförvirring känns ju sådär att få på en tvåveckors.
Sambon börjar jobba imorgon och jag får nästan lite panik över hur vi ska få ihop dagarna jag och Lilleman. Kommer nog tar ett tag innan vi har rutinerna på plats. Hur gör ni med mat åt er själva på dagarna? Matlådor? Eller lyckas ni faktiskt laga mat med bebis?
Ja, det är lite det jag är fundersam över. Tuttförvirring känns ju sådär att få på en tvåveckors.
Sambon börjar jobba imorgon och jag får nästan lite panik över hur vi ska få ihop dagarna jag och Lilleman. Kommer nog tar ett tag innan vi har rutinerna på plats. Hur gör ni med mat åt er själva på dagarna? Matlådor? Eller lyckas ni faktiskt laga mat med bebis?
Vissa dagar kliver vi inte upp förrän vid 11, då blir ju frukosten det enda målet mat innan middagen. Andra dagar äter jag fil eller rester. Men jag börjar ofta laga middag innan maken är hemma, då har jag ofta Siri i sjalen. Är hon pigg och vaken kan hon ligga i babygymmet ett tag.Sambon börjar jobba imorgon och jag får nästan lite panik över hur vi ska få ihop dagarna jag och Lilleman. Kommer nog tar ett tag innan vi har rutinerna på plats. Hur gör ni med mat åt er själva på dagarna? Matlådor? Eller lyckas ni faktiskt laga mat med bebis?
@Mitrolle Hur gick det inatt? Fick du/ni sova ngt?
Min sover i flera timmar åt gången dagtid så då hinner man rätt mycket. Eller så sätter jag henne i babysitter på köksbordet med musikmobil bredvid
Det jobbigaste med att sambon började jobba igen var att jag plötsligt kände mig ensam i det hela eftersom jag har henne hela dagarna och även nätterna eftersom han ska jobba.. Men den känslan gick över på ett par dagar, han har ju henne en del när han är hemma såklart.