Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj vad gulligt sagt :o
Jag var så sjukt bestämd på alla plan hur jag skulle ha det och så blev det väl typ precis tvärtom och det känns bra! Allt känns så naturligt, jag var väldigt rädd för att jag inte skulle tycka om vårt barn innan. Det enda som är svårt hittills är att klä bebis, herregud det är armar och ben överallt! Så vår har mest blöja och filt :angel: Men annars tycker jag allt funkar väldigt bra.

På tal om något helt annat, det gör ont att kissa :( googlade lite och kunde bero på uvi efter kateter och snitt men har ju fått antibiotika i både spruta och tabletter så det borde väl tagit kol på ev uvi. Det gör ont både i snittet och eh blåsan är det nog. Ska avvakta till onsdag (träffar läkare då) om det inte går över.
Har de kontrollerat så du kissar ordentligt efter att de tog bort katetern? Jag hade också väldigt ont när jag skulle kissa första tiden men det gick över. Jag var ju dock då fortf inlagd och kissade i potta för att de skulle kunna mäta mängden.

Har de kontrollerat så du kissar ordentligt efter att de tog bort katetern? Jag hade också väldigt ont när jag skulle kissa första tiden men det gick över. Jag var ju dock då fortf inlagd och kissade i potta för att de skulle kunna mäta mängden.

Nja de frågade mest om det gick bra och jag sa ja för det gjorde det då.
Men nu gör det ont. Kan ibland hugga till i "underredet" om jag typ går eller står eller ligger (alltså närsomhelst), gör väldigt ont i några sekunder sen släpper det. Kanske borde be om en koll asap.

Nja de frågade mest om det gick bra och jag sa ja för det gjorde det då.
Men nu gör det ont. Kan ibland hugga till i "underredet" om jag typ går eller står eller ligger (alltså närsomhelst), gör väldigt ont i några sekunder sen släpper det. Kanske borde be om en koll asap.
Jag hade bara ont precis när jag skulke kissa vilket gjorde det lite svårt att kissa. Men hade aldrig ont i andra situationer så jag tycker också att du borde kolla upp det omgående.

Ni mer rutinerade mammor, om man är ute och går med barnvagn och barnet börjar skrika. Vad gör man då? Vår bebis har varit supernöjd alla promenader tills idag när vi var typ 500 M hemifrån. Vi pinnade på snabbt hem så ingen skada skedd men om man är längre hemifrån? Bebis var inte hungrig, inte trött, inte för varm/kall och behövde inte byta blöja så vet inte riktigt vad missnöjet berodde på, det slutade så fort vi kom hem iaf, tror mest hon ville upp bara.

Men ja, om man är längre bort, hur löser man det? Har med napp? Har med mat? Känner inte direkt för att klä av mig och amma utomhus i december.

Bärsele/bärsjal. Guds gåva till föräldern typ!

(efter barnet i sig då kanske :laugh::angel:)

Håller med om det. Förra dottern åkte en del vagn men selen var alltid med för rätt som det var dög inte vagnen längre. Kändes ibland lite överkurs att gå 6-7 km med ungen på magen och putta en tom vagn :rofl:
Mini åker inte vagn alls. Vi har testat med hon skriker bara...

Om det är gnällgråt som inte är ihållande gungar jag vagnen så H somnar om. Om han mer gallskriker tar jag upp honom. Jag ger ersättning om det inte finns nåt bra ställe att amma.

Min produktion är så otroligt varierande. H sover 7-9 timmar på nätterna och ibland vaknar jag av sprängfulla läckande bröst och ibland är de knappt fulla. Trots att jag är noga med att amma på båda så är produktionen väldigt ojämn mellan dem.

På tal om något helt annat, det gör ont att kissa :( googlade lite och kunde bero på uvi efter kateter och snitt men har ju fått antibiotika i både spruta och tabletter så det borde väl tagit kol på ev uvi. Det gör ont både i snittet och eh blåsan är det nog. Ska avvakta till onsdag (träffar läkare då) om det inte går över.

Jag skulle kollat upp det! Även om du fått antibiotika så är det inte säkert just den sorten tar de bakterierna. Bättre kolla upp det en gång för mkt än för lite.

Alltså min unges viktkurva går sannslöst rätt upp! Idag på BVC-besöket visade det sig att hon gått upp 270 g sen i fredags! Jag undrar var det ska sluta haha... Skämt å sido så är det en underbar känsla att hon nu både får och kan äta så mkt hon vill!

Min produktion är så otroligt varierande. H sover 7-9 timmar på nätterna och ibland vaknar jag av sprängfulla läckande bröst och ibland är de knappt fulla. Trots att jag är noga med att amma på båda så är produktionen väldigt ojämn mellan dem.
Samma här, jag kan dessutom bara pumpa ur det ena. Det andra får jag bara litegrann ur och bara när hon precis ätit eller om detär sprängfullt. Märkligt.

Hur gör du med kläder nu på vintern? Jag använder bara sjalen inne för jag får inte plats med henne innanför en jacka (och så känns det som att det skulle bli lite syrefattigt).

Hur gör du med kläder nu på vintern? Jag använder bara sjalen inne för jag får inte plats med henne innanför en jacka (och så känns det som att det skulle bli lite syrefattigt).

Jag har bara använt sele. De gångerna han har åkt sele ute när det är kallt har han haft fleeceoverall i selen. Det tillsammans med värmen från mig har varit tillräckligt varmt, men då har det inte varit svinkallt ute direkt. Det finns även bärskydd för att skydda mot väder och vind. Jag funderar på att sy ett.

Men när det gäller sjalar så finns det ju betydligt vettigare människor än mig @Cocos @Madick @snna till exempel :D

Jag insåg just att du kanske menade kläder på mig och inte kläder på bebisen :idea:

Jag har haft öppen jacka och selen innanför jackan. Varje gång har jag tänkt att jag borde ta med mig en fleecetröja i vagnen att ha på mig när jag bär med öppen jacka :p

Nu är ju sonen 8 månader och åker sittvagn så de där skrikpanikjagvägraråkavagn-händelserna är som tur är väldigt få numer(har hänt en gång sen vi bytte till sittdel). Så det blir ju mer planerade selepromenader nu för tiden :)

Är jackan förliten för att få plats med både dig + bebis, och du inte vill köpa ny jacka/bärjacka/skydd så finns det en panel du kan köpa. Kostar runt 400 har jag för mig. Om du vill bära utomhus alltså. :)

Är en händig går det nog rätt lätt att sy.

Planerar man att bära ganska mycket/under lång tid så rekomenderar jag att köpa en bärjacka!
Gjorde själv slag i saken för en vecka sen och ångrar att jagbinte köpt en innan!
Annars har jag burit dottern på magen haft en tröja på bak och fram (så den täcker hela henne men inte min rygg) och haft en jacka på mig.
Funkar faktiskt väldigt bra!

Jag klär dottern i ylleunderställ, tossor, balaklava och eventuellt en halskrage. Räcker än så länge men då bor jag i Sthlm och det är ju ingen vargavinter här direkt ;)

Jag har yllepyjamas på bebis, mössa och sockor. Sen bär jag honom innanför jackan. Fick ärva en rymlig från min syster. Nu har det ju inte varit så kallt här än, men bebis har verkat nöjd.

Planerar man att bära ganska mycket/under lång tid så rekomenderar jag att köpa en bärjacka!
Gjorde själv slag i saken för en vecka sen och ångrar att jagbinte köpt en innan!
Annars har jag burit dottern på magen haft en tröja på bak och fram (så den täcker hela henne men inte min rygg) och haft en jacka på mig.
Funkar faktiskt väldigt bra!

Jag klär dottern i ylleunderställ, tossor, balaklava och eventuellt en halskrage. Räcker än så länge men då bor jag i Sthlm och det är ju ingen vargavinter här direkt ;)

Behövs inte så mycket mer uppe i norr heller. Kör med två lager ull på barnet, och en tunn (oftast ull ibland bomull) långarmad för min del. Blir det kallare så tar jag nog på mig en större tröja över oss båda under jackan istället för mer kläder på barnet. :)

Inatt var det besvärligt här, A ville inte somna utan skrek eller gnällde hela tiden så fort man försökte lägga ner henne eller inte ammade/gick med henne.
Gav upp efter flera försök där hon verkade somna men vaknade så fort jag typ rörde mig, så jag fick 'sova' halvliggande i soffan med henne på mig inatt. Ganska trött idag.. Sambon är också trött som givetvis vaknade/inte kunde somna när hon krånglade. han ska ju jobba så jag brukar vara den som är vaken och försöker söva henne.
Funderar på om det kan ha berott på magen, har testat att inte ge D-dropparna som är oljebaserade och då var hon mer lugn, igår fick hon dock dem igen och då blev det såhär. Ska fråga på bvc i morgon om jag kan få den andra sorten. Hon har blivit mer pruttig tycker jag sista dagarna, förut var det liksom bajs varje gång det lät i blöjan. Nu är det mer luft mellan vissa gånger.

Vår kille har nog åkt på en förkylning. Lite snorig och slemmig i halsen. Kör på renässans näsdroppar och bröstmjölk tills imorgon då vi ändå ska till BVC. Ska strax ta tempen med. Ska man be dem testa för RS virus ifall det är en början?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 565
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30