Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ställer frågan här eftersom jag är den enda som fött än i vintertråden. Vad ska man önska i julklapp åt bebisen? Både faster, mormor och farmor har frågat i veckan och jag vet inte vad jag ska svara. Tips?
Presentkort nånstans där ni kan köpa leksaker/kläder/prylar som bebisen kan ha nöje av lite senare kanske? Nu är de ju så små så de har ju ingen glädje av julklappar direktStäller frågan här eftersom jag är den enda som fött än i vintertråden. Vad ska man önska i julklapp åt bebisen? Både faster, mormor och farmor har frågat i veckan och jag vet inte vad jag ska svara. Tips?
Ställer frågan här eftersom jag är den enda som fött än i vintertråden. Vad ska man önska i julklapp åt bebisen? Både faster, mormor och farmor har frågat i veckan och jag vet inte vad jag ska svara. Tips?
Usch så ska du inte känna. Men jag vet såväl hur det känns. Jag får inte tillräckligt för ett helt mål. Men hon går upp för glatta livet ändå på bröstmjölk kombinerat med ersättning. Tänk också på att din flicka ju faktiskt har fått den viktiga råmjölken. Det är inte alla barn som får det. Och även om det inte kommer några stora mängder så får hon genom det "lilla" hon får i sig ett fortsatt skydd. Så klandra inte dig själv för ngt du inte kan hjälpa.Jag antar jag är den enda utan sprängfyllda bröst.
Hade gärna haft läckande bröst som läcker ner alla kläder men tyvärr, knappt ingen mjölk den här gången heller
Inatt blev bebis ledsen för brösten var helt tomma så nu efter att jag lämnat av min syster vid tåget så ska jag till affären och fixa ett paket ersättning så det finns hemma så jag kan tilläggsmata för jag vill inte ha ledsen bebis igen.
Satt ju själv och grinade för att jag inte hade mat att ge inatt och känner mig grymt otillräcklig som mamma som inte kan föda mitt barn
Ska till bvc på fredag igen. Ammar och ger tillägg tills dess om bebis är missnöjd och så hoppas jag på att hon växer som hon ska.
Jag vill ju verkligen amma men vad gör man om brösten är tomma. Hon är bara 25 dagar gammal.
Hade jag varit mjölkko hade jag blivit skickad till slakt..
Jag tror också att det är smartast att prova utpumpat i flaska först. Tänker att då blir det en nyhet i taget för bebisen. Men det verkar vara så olika. Vissa bebisar verkar äta vad som helst hur som helst, medan andra accepterar bara en viss sorts napp, en viss amningsställning osv.
Sen ska man också vara medveten om att introducera flaska är en risk för att amningen börjar krångla. Vissa bebisar klarar inte två tekniker (det är olika med flaska och bröst) och vissa blir lata för det är lättare att gå ut maten ut flaskan
Det behöver verkligen inte bli problem, för många går det galant! Men det är bra att känna till så att det är något man har i bakhuvudet så man inte blir förvånad
Tar upp och bär om det är det som behövs Jag ammade på en parkbänk i november, och i stallet i lördags Så behövs det så ammar jag, helt enkelt. Har med en halsduk så jag kan täcka mig och henne där det blir bar hud.Ni mer rutinerade mammor, om man är ute och går med barnvagn och barnet börjar skrika. Vad gör man då? Vår bebis har varit supernöjd alla promenader tills idag när vi var typ 500 M hemifrån. Vi pinnade på snabbt hem så ingen skada skedd men om man är längre hemifrån? Bebis var inte hungrig, inte trött, inte för varm/kall och behövde inte byta blöja så vet inte riktigt vad missnöjet berodde på, det slutade så fort vi kom hem iaf, tror mest hon ville upp bara.
Men ja, om man är längre bort, hur löser man det? Har med napp? Har med mat? Känner inte direkt för att klä av mig och amma utomhus i december.
Du är så härlig tycker jag!
Det jag gillar mest är att du inte sitter fast nånstans. Så skönt att allt verkar flyta på så bra med er lilla flicka när nu starten blev tuff med akut snitt och sjukdom hos dog.
Angående flaska och ersättning, jag skulle nog introducera flaska med utpumpad mjölk först jag hade nog gjort precis som du planerar - börjat nån månad innan skarpt läge, sen lite närmare hade jag också testat ersättning istället för utpumpat.
Den gången det skett hittills så tog jag upp och tröstade i famnen eftersom hon skrek så intensivt. Hade det varit trötthetsgråt hade jag kört vidare efter lite omklappning och omstoppning i hopp om att hon skulle somna om.Ni mer rutinerade mammor, om man är ute och går med barnvagn och barnet börjar skrika. Vad gör man då? Vår bebis har varit supernöjd alla promenader tills idag när vi var typ 500 M hemifrån. Vi pinnade på snabbt hem så ingen skada skedd men om man är längre hemifrån? Bebis var inte hungrig, inte trött, inte för varm/kall och behövde inte byta blöja så vet inte riktigt vad missnöjet berodde på, det slutade så fort vi kom hem iaf, tror mest hon ville upp bara.
Men ja, om man är längre bort, hur löser man det? Har med napp? Har med mat? Känner inte direkt för att klä av mig och amma utomhus i december.