Vi hade Siri i nestet mellan oss i början, sen flyttade vi över nestet till spjälsängen så då fick hon ju med sig den invanda sovplatsen, sas. Nu har hon till och med somnat själv där (om hon är jättetrött när vi lägger ner henne, och hon får ha en hand på magen tills hon somnar ) nån enstaka gång. Jag klarar inte heller att låta henne gråta, då tar jag hellre upp, tröstar och försöker igen.Hur gör ni med sovande på nätterna? Jag hade tänkt ha honom i egen säng bredvid, men det gav jag upp rätt fort eftersom han vaknar när han läggs där och vägrar somna om. Vet inte hur jag ska komma runt det heller. Just nu sover han bredvid mig, får han välja så så jäkla nära som möjligt.
Kan man lägga om dem i egen säng när de blivit lite äldre? Mitt mammahjärta går i bitar när han blir sådär ledsen. Stålsätter man sig eller kan man "reda upp det" senare?
Jag skulle tänka, gör det som känns bra och om det är att ha honom i sängen så får det väl vara så. Prova på nytt emellanåt, förr eller senare kommer det ju funka.