Grattis Mulles matte!! Nu är alla kids ute väl?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för gratulationerna
Får väl slänga in förlossningsberättelsen nu då.
Värkarna började runt 03, väldigt svaga och inte alls regelbundna. Vid 04 kom de lite tätare så vi bestämde oss för att åka in, det var trots allt halv storm ute så kändes bättre att vara ute i god tid. 05:15 var vi på förlossningen, öppen 4 cm och fortfarande svaga, oregelbundna värkar med typ 20 min mellanrum. 06:35 gick vattnet, som var fullt med bajs. Vid 07:30 började värkarna göra ondare och komma tätare så där nånstans hittade jag lustgasen o blev hög som ett hus. Vid 08 var jag fullt öppen och vid 08:05 så kom hon ut. En relativt snabb och smärtfri förlossning (utom sista halvtimmen) som jag är supernöjd med
TackGrattis Mulles matte!! Nu är alla kids ute väl?
Stort Grattis!!
Låter verkligen som en smidig förlossning.
Alltså, det här med att man blir känslomässigt kaos - när kommer man ur det värsta av det? Allt får mig att grina för tillfället. :/ antagligen är det väl sömnbrist också...
Man "ska" komma ur det rätt snabbt, annars bör man nog snacka med någon. Skrev själv en tråd om liknande problem när min onge var nykläckt, fick många bra tips och tankar där.
http://www.bukefalos.com/threads/baby-blues.1305948/
De flesta drabbas ju runt dag 3-4 eller ngn gång under första veckan. Så förhoppningsvis blir det snart bättre.Han är ju rätt ny, blir 1 vecka imorgon. Har haft det upp och ner sen i lördags eller så, men det känns som att det blir bättre, lite grand iaf.
Han är ju rätt ny, blir 1 vecka imorgon. Har haft det upp och ner sen i lördags eller så, men det känns som att det blir bättre, lite grand iaf.
Han är ju rätt ny, blir 1 vecka imorgon. Har haft det upp och ner sen i lördags eller så, men det känns som att det blir bättre, lite grand iaf.
Men herregud vilket pucko till barnmorska, klokt av dig att nyta!Ja, pratade med bm idag. Hennes svar blev att det är normalt för anknytningen till barnet. Sen pratade hon vidare om att det nog var nyttigt för mig att gråta eftersom jag nog biter ihop för mycket i normala fall (jag sa att det kändes ovant för mig att vara så lättrörd) och att jag ska ge det några veckor...! Sen avslutade hon med att jag skulle ta några varv extra i grönsaksdisken när jag konstaterade att jag tappat 18 kg på en vecka....! Måste börja säga ifrån att jag vill gå hos hennes kollega , för den här gör mig bara arg.
Har varit rätt nojig ikväll också då vi lyckades hälsa på hos en som senare idag fick förkylningssymptom. Att vara förälder kommer att göra mig till ett vrak.
Jag har låtit honom amma fritt sen start, visst jobbigt på nätterna och jag känner mig lite som en napp ibland, men jag tänker att det ger fler fördelar än nackdelar att göra så. Då sitter hon och säger att jag verkligen bara borde låta honom amma en kvart och sen ta bort honom. Jag brukar lyfta bort honom när jag märker att han somnat eller snuttar utan att suga, men att gå därifrån till att neka honom efter 15 minuter om han inte är klar känns helt främmande.
Kram!Igår hade jag världens dipp. Ångesten kom som ett brev på posten. var ute och gick och bara grät och grät. Kände mig helt misslyckad som mamma då Casper varit gnällig rätt många dagar och det är bara jag som duger. Dessutom så har jag tandvärk och ska till tandläkaren imorgon. Sambon jobbar varenda dag hela veckan så känt mig rätt ensam. Mamma kom över igår kväll och höll mig sällskap.
Idag fick jag en timme för mig själv som spenderandes i duschen och fix efteråt. Känner mig som en ny människa. Ska iväg till en kompis alldeles strax så jag får några timmar att gå. Imorgon åker jag hem till mamma och pappa på em så jag slipper vara så mkt ensam när sambon är borta 14-23.