Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon annan som haft väldigt lite avslag?

Jag hade i 8 dagar, på nionde så var allt som bortblåst. På dag 11 kom det i toastolen när jag tryckte på för att göra nr 2 men sen har det inte varit en droppe blod igen. Hon är nu 16 dagar.

Kan det verkligen försvinna bara sådär?
Jag har liksom inte haft en droppe blod på bindan sen dag 8, med det kanske bara är att tacka och ta emot?

När jag torkar kan det komma extremt lite rosa på pappret men då är det alltså om jag har förstoringsglas. Och ingen lukt alls.

Med första blödde jag i två månader och det var äckligt rent ut sagt med mängden, färgen och lukten.
Med andra blödde jag i två veckor men inte jättemycket sista veckan och sen övergick jag till trosskydd ett kort tag.
Å nu då när det försvinner bara sådär efter 8 dagar :confused:
Hade det åtminstone behövts trosskydd så hade jag inte varit som en frågetecken men det känns ju ändå som det försvann extremt snabbt?

Jag bölder väldigt lite, inte ens som en normal mens på dag 4 efter snittet. Vet inte hur snittet påverkar, men just nu så känns det nästan löjligt att byta binda. Kan gå på toa utan att det ens finns blod på pappret... Så det är väl som med allt annat, individuellt.

Någon annan som haft väldigt lite avslag?

Jag hade i 8 dagar, på nionde så var allt som bortblåst. På dag 11 kom det i toastolen när jag tryckte på för att göra nr 2 men sen har det inte varit en droppe blod igen. Hon är nu 16 dagar.

Kan det verkligen försvinna bara sådär?
Jag har liksom inte haft en droppe blod på bindan sen dag 8, med det kanske bara är att tacka och ta emot?

När jag torkar kan det komma extremt lite rosa på pappret men då är det alltså om jag har förstoringsglas. Och ingen lukt alls.

Med första blödde jag i två månader och det var äckligt rent ut sagt med mängden, färgen och lukten.
Med andra blödde jag i två veckor men inte jättemycket sista veckan och sen övergick jag till trosskydd ett kort tag.
Å nu då när det försvinner bara sådär efter 8 dagar :confused:
Hade det åtminstone behövts trosskydd så hade jag inte varit som en frågetecken men det känns ju ändå som det försvann extremt snabbt?

Tycker jag haft lite avslag. Min mens är rikligare än vad mitt avslag var dagen efter förlossningen. Nog för att jag har rätt riklig mens, men det hade jag inte föreställt mig. Inte har det direkt luktat heller.

Bytte till trosskydd efter en vecka. Efter 2 veckor kom det en klump och sedan upphörde det i princip helt. Vid två tillfällen efter det har det kommit lite färskt blod, men inte mer än att trosskydd räckt.

Jag verkar ha ett 'normalt' avslag då, för här har det hållit på och blött lite sedan förlossningen, det är givetvis mindre men det verkar ha fastnat nu i något stadie där det fortfarande kommer lite koagler så det upphör inte heller.
Önskar mitt försvinner snabbt också, jag orkar inte med att gå med bindor och känna mig ofräsch längre, jag brukar aldrig ha bindor annars :crazy:

Jag bölder väldigt lite, inte ens som en normal mens på dag 4 efter snittet. Vet inte hur snittet påverkar, men just nu så känns det nästan löjligt att byta binda. Kan gå på toa utan att det ens finns blod på pappret... Så det är väl som med allt annat, individuellt.
Jag tror inte snittet inverkar. Jag blödde mer än du. Det avtog dock till sparsamt efter ca en vecka. Sen hade jag sparsamt i 2v och minimalt i 1 v. Totalt ca 4 v.

Min BM sa att man kan få mindre avslag efter snitt, då de rensar ur livmodern rätt bra.
Men efter båda mina snitt har jag blött kopiöst i flera veckor och sen smådrattlat ytterligare flera veckor.

Det verkar som jag ska le och vara glad då :D

Jag har absolut inget emot att ha lite eller inget avslag. Jag har ju inte haft mens sen januari 2013 och blöderiet är inget jag saknar :p
Jag fick ju ingen mens mellan spiraluttag och graviditeten. Bara droppar med blod i någon dag sådär precis efter uttaget. Jag hoppas givetvis på att den inte hinner dyka upp innan spiralen ska in igen men jag har fått mensen prick en månad efter båda förlossningarna trots pumpning och amning så det är väl att hoppas för mycket att den inte ska komma denna gången med :meh:

Tack för grattis :) kan snabb-uppdatera om någon är nyfiken. Fortfarande kvar på bb, har tydligen varit rejält sjuk. Mitt clp var igår 290, det ska vara under 5... Idag var det 190 så går åt rätt håll. Och amningsmotståndaren nr ett fick en bebis som var proffs på det här med att amma så det har vi gjort, utan problem så känns helt okej.

Får antibiotika intravenöst flera gånger/dag och fram till inatt även morfin och blodförtunnande i spruta. Ser ut som en heroinist i armarna pga alla stick, hade fem infarter i bara höger arm. Så när dagliga blodprovet ska tas är det en kamp för finns inga hela kärl kvar.

Och sambon är världens finaste pappa, vilket jag iofs anade men man vet ju aldrig när det väl är dags. Och allt känns så naturligt, det var jag lite orolig för innan, nu ska jag äta chips och återhämta mig mer så vi får åka hem Kaaanske imorgon annars tis-ons eller torsdag.

Tack för grattis :) kan snabb-uppdatera om någon är nyfiken. Fortfarande kvar på bb, har tydligen varit rejält sjuk. Mitt clp var igår 290, det ska vara under 5... Idag var det 190 så går åt rätt håll. Och amningsmotståndaren nr ett fick en bebis som var proffs på det här med att amma så det har vi gjort, utan problem så känns helt okej.

Får antibiotika intravenöst flera gånger/dag och fram till inatt även morfin och blodförtunnande i spruta. Ser ut som en heroinist i armarna pga alla stick, hade fem infarter i bara höger arm. Så när dagliga blodprovet ska tas är det en kamp för finns inga hela kärl kvar.

Och sambon är världens finaste pappa, vilket jag iofs anade men man vet ju aldrig när det väl är dags. Och allt känns så naturligt, det var jag lite orolig för innan, nu ska jag äta chips och återhämta mig mer så vi får åka hem Kaaanske imorgon annars tis-ons eller torsdag.
Vad härligt att det går bra för er, hoppas ni får komma hem snart!

Kl
Jag har ridit idag! :banana: :love: tänkte bara skritta och rida lite lätt men det blev lite galopp och nersutten trav också för det kändes så himla bra :) red bara typ en halvtimme men jag lär vara mör imorgon... Siri sov i vagnen hos sin pappa under tiden, jag ammade lite i stallgången innan jag red bara :D

Det blev en liten novemberbebis trots allt.

08:05 idag bestämde hon sig äntligen för att titta ut. "Bara" 11 dagar sen 3740 gram o 49cm lång och helt underbar. :love:

Får väl lägga in en förlossningsberättelse senare. Just nu ska jag mysa bebis och äta! :D

Jag har också tänkt på det där med hur olika förlossningar är även när allt går normalt. Var i en grupp på facebook där folk skrev vad de hade för smärtlindring och det var rätt många som inte hade något, alternativt bara lustgas och det var vad jag hoppades innan att jag också skulle klara mig på. Den smärtan jag upplevde var dock värre än något annat jag varit med om (och då har jag ändå haft en del smärta innan, med blindtarmen och diskbråck bl.a.) och jag klarade verkligen inte av det, utan tog tacksamt allt som erbjöds när det gick att få. Jag tänker att det måste gjort betydligt mindre ont för de som klarar sig utan :p

Jag trodde stenhårt att jag skulle klara på bara lustgas. Nu gick ju det mesta fel så får väl aldrig veta hur jag klarat ett normalt förlopp men jag tyckte det var så extremt mycket värre smärtmässigt än jag kunde föreställa mig. Jag kan inte återkalla känslan av hur ont det gjorde alls nu, lustigt egentligen. Men ont ont ont gjorde det.

Fick lustgas, bricanyl för att stoppa värkar, epidural (eller heter det eda? Alla säger olika) och ändå extremt ont. Hade ca 20 sekunder mellan värkarna så fick aldrig vila heller. Är sjukt imponerad av de som klarar det utan smärtlindring, fattar inte hur de bär sig åt. Ska jag göra om detta ska jag ha all smärtlindring som finns igen :p

Jag trodde stenhårt att jag skulle klara på bara lustgas. Nu gick ju det mesta fel så får väl aldrig veta hur jag klarat ett normalt förlopp men jag tyckte det var så extremt mycket värre smärtmässigt än jag kunde föreställa mig. Jag kan inte återkalla känslan av hur ont det gjorde alls nu, lustigt egentligen. Men ont ont ont gjorde det.

Fick lustgas, bricanyl för att stoppa värkar, epidural (eller heter det eda? Alla säger olika) och ändå extremt ont. Hade ca 20 sekunder mellan värkarna så fick aldrig vila heller. Är sjukt imponerad av de som klarar det utan smärtlindring, fattar inte hur de bär sig åt. Ska jag göra om detta ska jag ha all smärtlindring som finns igen :p

Jag kommer nog köra samma taktik nästa gång om det blir någon :) ta det efter hand det blir värre..
Skönt att amning funkar bra, min bebis var också proffs så det har funkat toppen här med.

@BernT Jag är en av dem som bara använde lustgas (utöver TENS hemma) och profylaxandning. Jag fick inget direkt val eftersom det gick så fort att alla alternativ liksom inte hanns med. Tvärt emot din förlossning alltså. Ja, det gjorde sjukt ont men gick på något sätt att hantera iom att jag visste att det inte är farligt. Profylaxandningen hjälpte mig massor och rekommenderas varmt till alla.

Kan inte dina extrema smärtor ha att göra med att du faktiskt hade 40 graders feber samtidigt?

Oavsett så önskar jag dig ett stort grattis till att din bebis har kommit och att du är på väg att tillfriskna och att allt gått bra trots allt!

Det blev en liten novemberbebis trots allt.

08:05 idag bestämde hon sig äntligen för att titta ut. "Bara" 11 dagar sen 3740 gram o 49cm lång och helt underbar. :love:

Får väl lägga in en förlossningsberättelse senare. Just nu ska jag mysa bebis och äta! :D

Grattis till lilltjejen :bump:

Tack för gratulationerna :)

Får väl slänga in förlossningsberättelsen nu då.

Värkarna började runt 03, väldigt svaga och inte alls regelbundna. Vid 04 kom de lite tätare så vi bestämde oss för att åka in, det var trots allt halv storm ute så kändes bättre att vara ute i god tid. 05:15 var vi på förlossningen, öppen 4 cm och fortfarande svaga, oregelbundna värkar med typ 20 min mellanrum. 06:35 gick vattnet, som var fullt med bajs. Vid 07:30 började värkarna göra ondare och komma tätare så där nånstans hittade jag lustgasen o blev hög som ett hus. Vid 08 var jag fullt öppen och vid 08:05 så kom hon ut. En relativt snabb och smärtfri förlossning (utom sista halvtimmen) som jag är supernöjd med :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 134
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 568
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar