Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som har bebisar 1mån + har era bebisars hormonprickar försvunnit än? På S har dem snarare blivit fler och är lite röda. Inflammerade efter rivningar?

Ebba fick en lindrig omgång som gick över på någon vecka. Storasyster var det värre med, hon såg inte klok ut :D Till henne fick vi en salva av grannen (barnläkare) då hennes prickar såg rätt aggressiva ut och närmade sig att gå upp i näsan. Det ska man tydligen ha koll på.

Ni som har bebisar 1mån + har era bebisars hormonprickar försvunnit än? På S har dem snarare blivit fler och är lite röda. Inflammerade efter rivningar?
Vi har fått först nu, eller ja sen förra veckan kanske (v6). Dock bara litegrann, och knappt röda. BM tipsade om att smörja in med bröstmjölk!

Tror att V är en magsovare. Hon sov jättebra på rygg i babynestet de första två veckorna men därefter har det bara gått utför med sömnen. (Trött mamma, övertrött bebis :meh:) Senaste dygnen har hon i princip bara sovit på någon av oss (vagn eller bil går också bra). Trodde hon var närhetstörstande, men efter att ha testat lägga henne på mage i sängen kan jag konstatera att det är nog inte är så mycket närheten som magsovandet.

Hur farligt är det egentligen med magsovning? Vet att magsovning var det allmänna rådet när jag själv var bebis men nu verkar det ju helt otänkbart att lägga en bebis på mage. :crazy:

Jag funderade på en sak.. När tex hundar ska valpa så sjunker ju tempen nåt dygn före. Är det nån som vet om det är likadant för människor? Kom o tänka på det i morse när jag vaknade och frös, tog tempen som visade 36,5 (normalt har jag legat på runt 37 hela graviditeten).
Och apropå hund. Min tik har varit som ett jäkla plåster på mig precis hela dagen. Svansar efter mig precis överallt och är allmänt "påflugen". Skitkul att ha 38 kg hund som kravlar sig upp i knät så fort man sätter sig i soffan. Kommer inte ihåg om hon var likadan förra gången, men det skulle ju inte förvåna mig.

På hästar sjunker också tempen före fölning så varför inte?

Sedna, är nog svårt att säga hur farligt. Det är en risk. Ett andningsalarm kanske kunde funka om ni vill ha henne på magen?

Tror att V är en magsovare. Hon sov jättebra på rygg i babynestet de första två veckorna men därefter har det bara gått utför med sömnen. (Trött mamma, övertrött bebis :meh:) Senaste dygnen har hon i princip bara sovit på någon av oss (vagn eller bil går också bra). Trodde hon var närhetstörstande, men efter att ha testat lägga henne på mage i sängen kan jag konstatera att det är nog inte är så mycket närheten som magsovandet.

Hur farligt är det egentligen med magsovning? Vet att magsovning var det allmänna rådet när jag själv var bebis men nu verkar det ju helt otänkbart att lägga en bebis på mage. :crazy:
När jag var liten pratades det om gaser från skumgummimadrasser, vet inte hur mycket rätt det är. Jag skulle mer oroa mig för tilltäppta andningsvägar. Är det vad ni behöver för att få lugna nätter hade jag kört på en lite hårdare madrass utan kudde så det inte finns så mycket att dyka ner med ansiktet i och sen ett andningslarm.

Har haft alla mina tre sovandes på mage, men jag har varit väldigt noga med deras temperatur både i sängen och i vagnen. Fast två av dem kunde sova i vagnen på sida åtminstone. Har en vän som är barnläkare och hon tyckte att det var viktigare att de fick sova ordentligt än det ryckiga sovande de hade när jag försökte ha dem på rygg.

Igår hade min tös sin första konsert (hon spelar altfiol) och jag ville verkligen gå och chansade på att det skulle gå med lillan och det gick hur bra som helst!
Konserten varade i en och en halv timma och hon sov sig genom hela trots hög ljudnivå, men å andra sidan var ju musiken ljuvlig att lyssna på så jag förstår att hon sov gott till det, hade ju varit annat om allt låtit förjävligt antar jag :p

Sen tog jag ut alla ungarna på kafé och fikade i eftermiddags och det gick superbra det med :)
Kände att jag måste få in lite tid till mina stora med på något vis.
Imorgon är det dock fredag så då är det fredagsmys i soffan och om lillan tillåter (hon vill ha boobsen hela kvällen helst) tänkte jag låta hennes pappa umgås med henne så kan jag mysa med stora tjejen :love:

26/11, 4 dagar före bf kom vår lilla tjej :)

Blev akutsnitt under narkos då både jag och bebis hade feber. Hela förloppet var otroligt snabbt, vi var här 1630 och bara ca tre timmar senare bestämdes om snitt. Har troligtvis läckt vatten i minst en vecka och därför blivit så sjuk (40 graders feber) men de sa att även om jag kommit in tidigare för vattnet så hade jag blivit hemskickad och sen hade det gått såhär ändå. Men de sa även att denna förlossning inte var som det ska, för man ska inte ha så ont och det ska gå att lindra.

Kan ärligt säga att det var vidrigt. Hade värkar oavbrutet, flera doser bricanyl kunde inte stoppa det ens. Grät och skrek mig igenom det hela, från att vi bestämdes oss för att ringa taxi vid typ 1530 tills jag sövdes vid 1930tiden. Fick all smärtlindring som fanns men hjälpte inte så mkt. Tillomed snittet gjorde ont (blev sövd därför). Ska sova nu så får skriva bättre sen.

Blev akutsnitt under narkos då både jag och bebis hade feber. Hela förloppet var otroligt snabbt, vi var här 1630 och bara ca tre timmar senare bestämdes om snitt. Har troligtvis läckt vatten i minst en vecka och därför blivit så sjuk (40 graders feber) men de sa att även om jag kommit in tidigare för vattnet så hade jag blivit hemskickad och sen hade det gått såhär ändå. Men de sa även att denna förlossning inte var som det ska, för man ska inte ha så ont och det ska gå att lindra.

Kan ärligt säga att det var vidrigt. Hade värkar oavbrutet, flera doser bricanyl kunde inte stoppa det ens. Grät och skrek mig igenom det hela, från att vi bestämdes oss för att ringa taxi vid typ 1530 tills jag sövdes vid 1930tiden. Fick all smärtlindring som fanns men hjälpte inte så mkt. Tillomed snittet gjorde ont (blev sövd därför). Ska sova nu så får skriva bättre sen.

Oj, det lät dramatiskt! Men grattis! Skönt att det är över!

Grattis till tjejen, men fy vad jobbigt det låter som ni haft! Skönt att det är över nu.

Vad tråkigt att det skulle sluta så men stort grattis till flickan! :)

Men oj! Stort grattis till tösen! Tråkigt att förlossningen inte blev som du kanske hade förväntat dig, men skönt att det gick bra till slut!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 134
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 568
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar