Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste in till förlossningen igen, pga läcker troligtvis fostervatten och gjort i minst en vecka. Jag trodde det var supervattniga flytningar. Men när det rinner längs benen och bildar en pöl några gånger om dagen så tyckte bm att det ska kollas upp. Jag hoppas det inte är så för vill inte bli igångsatt och vill absolut inte föda på östra vilket jag antar att det blir om man blir igångsatt. Blä.

Jag håller med om att man blir himla låst vid amningen, det är ju det stora minuset. Och att det blir mjölkfläckar lite här och var!

Jag längtar tills hon kan hålla huvudet själv, just nu är hon någonstans mittemellan där hon är ganska vild och slänger med huvudet när vi bär henne, men inte stark nog att parera sina egna kast. Så det gäller att vara med! Blir nog bra när hon har lite mer kontroll :p

Måste in till förlossningen igen, pga läcker troligtvis fostervatten och gjort i minst en vecka. Jag trodde det var supervattniga flytningar. Men när det rinner längs benen och bildar en pöl några gånger om dagen så tyckte bm att det ska kollas upp. Jag hoppas det inte är så för vill inte bli igångsatt och vill absolut inte föda på östra vilket jag antar att det blir om man blir igångsatt. Blä.
Oj då, hoppas allt ser bra ut och att du slipper igångsättning.

Jag minns att det var en befrielse främst när äldre dottern kunde äta precis det vi åt, runt ettårsdagen. Jag är heller inget stort fan av amning men är glad att det funkar - det är smidigare än flaska.
Sist var jag mån om att amma så länge som möjligt men nu räknar jag nästan ner tills vi kan börja ge henne lite mat :)
Allt har sin tid men jag är glad att det går så fort, faktiskt. Säljer av mamma-kläder på Tradera och börjar uppdatera garderoben med nya bekväma snygga plagg. Vikten försvinner utan problem men kroppen är ändå annorlunda.
Ser fram emot att lämna ifrån mig barnkläder med. 56 är redan undanplockat, snart hugger vi in på 68.

68 redan, hur gammal är hon.
Vi kör stora 56 eler 62. H är knappt två månader och i 62 kläderna står det "4-6 månader"...

Vi kör stora 56 eler 62. H är knappt två månader och i 62 kläderna står det "4-6 månader"...

Hon är 10 veckor nu, och växer i rekordfart. 60 cm och nästan 6 kg förra veckan, så vissa plagg i 62 börjar strama, men inte allt.
Skiljer sig väldigt mellan olika märken också. Och de som är märkta med ålder på det viset har aldrig stämt här hemma. Stora dottern är en lång räka så där har det heller aldrig stämt :)

Har precis lämnat av storasyster hos sin mormor, vi har tid bokad för igångsättning imorgon kl 8. Vet inte vad som hände men det brast för mig när vi gick ifrån mormor, tårarna bara sprutade. Troligtvis mer nervös för morgondagen än jag tror och sen nervös för hur storasyster kommer reagera på lillasyster. Nåja, en dag i taget!

Även här växer ongen som ogräs, 5 kg och 57 cm, känns som vi haft 56-kläderna i en vecka, typ :confused: dröjer inte länge förrän det är dags att plocka fram strl 62!

@BuenoBull lycka till imorgon :)

Hon är 10 veckor nu, och växer i rekordfart. 60 cm och nästan 6 kg förra veckan, så vissa plagg i 62 börjar strama, men inte allt.
Skiljer sig väldigt mellan olika märken också. Och de som är märkta med ålder på det viset har aldrig stämt här hemma. Stora dottern är en lång räka så där har det heller aldrig stämt :)

Lucas har oxå börjat lite smått med 68, har plockat bort dom första i 62 nu... Håller med om att d skiljer väldigt på vissa plagg!
Ska till BVC på fredag, går varannan vecka, så har inte vägt honom på ett tag. Men skulle gissa på att han väger runt 6,5.

Har precis lämnat av storasyster hos sin mormor, vi har tid bokad för igångsättning imorgon kl 8. Vet inte vad som hände men det brast för mig när vi gick ifrån mormor, tårarna bara sprutade. Troligtvis mer nervös för morgondagen än jag tror och sen nervös för hur storasyster kommer reagera på lillasyster. Nåja, en dag i taget!

Kommer att gå fint ska du se. Vi ligger på bb och tar igen oss. Helt sjukt att han bara varit ute i världen 18 timmar...!

Hur gick det @BernT ?

Jag kommer nog få bebis sist här känns det som. Försökt med precis allt känns det som, men hon trivs tydligen väldigt bra där inne :S

Hur gick det @BernT ?

Jag kommer nog få bebis sist här känns det som. Försökt med precis allt känns det som, men hon trivs tydligen väldigt bra där inne :S

Har troligtvis influensa så är inte direkt välkommen, så avvaktar lite. Har hela natten haft sjukt ont i ryggen (trodde först det var värkar men de sitter väl inte i i 8 timmar utan minsta lilla paus) och var uppe och spydde på natten, sen ont/öm i resten av kroppen med + alla andra trevliga symptom. Är glad att sambon alltid jobbar hemma så han kan ta hand om mig, känner mig ynklig. Och där fick man för att man sket i att vaccinera sig.

Så här händer det inte mycket heller :p

Har troligtvis influensa så är inte direkt välkommen, så avvaktar lite. Har hela natten haft sjukt ont i ryggen (trodde först det var värkar men de sitter väl inte i i 8 timmar utan minsta lilla paus) och var uppe och spydde på natten, sen ont/öm i resten av kroppen med + alla andra trevliga symptom. Är glad att sambon alltid jobbar hemma så han kan ta hand om mig, känner mig ynklig. Och där fick man för att man sket i att vaccinera sig.

Så här händer det inte mycket heller :p
Men usch, låter inge roligt alls. Krya på dig!

Ni som har bebisar 1mån + har era bebisars hormonprickar försvunnit än? På S har dem snarare blivit fler och är lite röda. Inflammerade efter rivningar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 568
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar