Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första dagen själv med lillan idag då mannen började jobba igen.

Nu har jag ju vanan av små sen innan men ska ändå få ihop logistiken med tre.
Fixade att få iväg dom äldre till skolan trots att jag sov mig igenom 5 larm, å min man glömde att ringa å dubbelkolla så vi kom upp, och sen hjälpte det inte att äldsta tösen hade hört mina larm men bara lagt sig i sin pappas säng och sovit vidare medans dom tjöt istället för att väcka mig :meh:

Å igår lyckades vi enas om ett namn till henne med så nu slipper hon vara namnlös :p

Hade även BVC på hembesök igår. Första vägningen sen vi var på återkoll på BB då hon var två dygn. Igår var hon 12 dagar.
Födelsevikt 3950 gram, vikt vid 2 dygn 3690 gram och nu vid 12 dagar så vägde hon 4170 gram så uppåt går det :)

Och du då, när tänker du mysa med bebis? :love:

Borde ju bli vilken dag som helst nu :bump:
Jadu.. Bra fråga. Hon verkar trivas väldigt bra där inne. Inte minsta lilla antydan till att vilja träffa oss. Bf +5 idag så risken finns nog att vi får vänta ett tag till. Blir igångsatt 4e december om hon inte kommit innan dess. Fast jag kan nästan ge mig fan på att hon kommer på fredag bara för att svärmor aka barnvakten åker hem i morgon efter att ha varit här i 2 veckor :p

Här rullar det på och någon form av rutiner börjar infinna sig. A sover mycket på dagtid och verkar ha hittat någon nattrutin med att sova 2-3 h i stöten med matpauser. I natt somnade hon om men låg och gjorde ljud så jag inte kunde somna lika fort... :p
Trött mamma.

Idag kommer bvc hit och väger, i lördags var vi på återbesök på sjukhuset och då var hon redan över födelsevikt 4 dagar efter födseln. Tror inte hon direkt tappat nu heller som hon äter.

Jag trodde att jag skulle tycka att det var lite jobbigt med amningen, att mina bröst skulle reduceras till nappflaskor liksom och jag till en mjölkko. Men det är verkligen så himla mysigt :love: och häftigt, hur kroppen funkar (när den gör det)!

Jag trodde att jag skulle tycka att det var lite jobbigt med amningen, att mina bröst skulle reduceras till nappflaskor liksom och jag till en mjölkko. Men det är verkligen så himla mysigt :love: och häftigt, hur kroppen funkar (när den gör det)!

Ja, jag håller med :) Jag är dessutom väldigt glad och lite stolt över att det fungerat så bra för mig. Alla verkar så förvånade, pratar om att det är så ovanligt med förstagångsmammor där mjölken kommer fort och amningen bara funkar direkt. Man tycker ju att det är det mest naturliga, att amma alltså, det borde ju funka lite av sig själv egentligen.

Ja, jag håller med :) Jag är dessutom väldigt glad och lite stolt över att det fungerat så bra för mig. Alla verkar så förvånade, pratar om att det är så ovanligt med förstagångsmammor där mjölken kommer fort och amningen bara funkar direkt. Man tycker ju att det är det mest naturliga, att amma alltså, det borde ju funka lite av sig själv egentligen.
Ja samma här, skönt att kroppen fattar och gör vad den ska!

Jag har helt omvärderat graviditeten. Jag trivdes himla bra med att vara gravid och trodde att jag skulle sakna magen, men icket! Det är så mycket härligare att ha bebis på utsidan och vara själv i min egen kropp. Såhär i efterhand känns graviditeten bara jobbig. Däremot längtar jag redan efter att få föda barn igen. :angel::D

Lilla V hon växer så det knakar. +866 gr och +4,5 cm 24 dagar gammal. När hon föddes drunknande hon nästan i storlek 50 och nu är det dags att plocka fram storlek 56. Känner att jag inte hinner med så fort det går.

Hon har börjat le medvetet och mammahjärtat smälter givetvis. :love:

De senaste dagarna har hon varit väldigt klängig och snuttig. Napp ratar hon rakt av. Helst ska hon ligga och snutta på bröstvårtan och låta mjölken rinna ut i mungipan. Jag tycker det är mysigt att amma, men känner mig onekligen som en bar i stängningstid när hon mjölkkomig låter mjölken flöda åt alla håll förutom ner i magen och så blir hon upprörd när jag stänger baren. :p

Ja amningen är smidig och enkel men jsg kommer inte sakna den. Känner mig lite låst och tycker det är rätt knöligt såhär vintertid. Som tur är funkar flaska också :)

Jag minns att det var en befrielse främst när äldre dottern kunde äta precis det vi åt, runt ettårsdagen. Jag är heller inget stort fan av amning men är glad att det funkar - det är smidigare än flaska.
Sist var jag mån om att amma så länge som möjligt men nu räknar jag nästan ner tills vi kan börja ge henne lite mat :)
Allt har sin tid men jag är glad att det går så fort, faktiskt. Säljer av mamma-kläder på Tradera och börjar uppdatera garderoben med nya bekväma snygga plagg. Vikten försvinner utan problem men kroppen är ändå annorlunda.
Ser fram emot att lämna ifrån mig barnkläder med. 56 är redan undanplockat, snart hugger vi in på 68.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 569
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar