Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ring förlossningen och åk in. Huvudvärk, ögonflimmer eller tryck bakom ögonen i kombination med illamående eller smärta i revbensbågen är det som de tjatat mest om vad gäller att åka in, just för att det är det tydligaste tecknet på havandeskapsförgiftning. Kan komma väldigt fort också tydligen. Hur har blodtrycket varit?

Har haft bra blodtryck, 110/55, senast 120/75 vilket var bra enligt bm. Har haft ont i ett band under brösten men bm trodde det var för att muskler och vävnader kämpade emot och inte vill dela på sig nör magen växer. Men vi ska åka in till förlossningen snart för säkerhets skull, de skulle ta lite prover och så. Jag vill mest bara ha något mirakel från sjukvården som tar bort den äckliga huvudvärken :cry:

Har haft bra blodtryck, 110/55, senast 120/75 vilket var bra enligt bm. Har haft ont i ett band under brösten men bm trodde det var för att muskler och vävnader kämpade emot och inte vill dela på sig nör magen växer. Men vi ska åka in till förlossningen snart för säkerhets skull, de skulle ta lite prover och så. Jag vill mest bara ha något mirakel från sjukvården som tar bort den äckliga huvudvärken :cry:

Ditt undertryck har ju gått upp en del. Bäst att få det kollat iaf. De lär ta blodprov och urinprov samt CTG. Jag skulle ta med bb-väska, för de kan mycket väl sätta igång dig idag. ;)

Ditt undertryck har ju gått upp en del. Bäst att få det kollat iaf. De lär ta blodprov och urinprov samt CTG. Jag skulle ta med bb-väska, för de kan mycket väl sätta igång dig idag. ;)

Barnmorskan på förlossningen sa att hon inte trodde det var graviditetstoxikos (har de bytt namn?) men att vi absolut ska in och kolla. Ska bara ligga still en liten stund för just nu vill frukosten upp och jag vill inte kräkas :p haha min sambo sa det med, så vi lägger allt i bilen ifall att. Men jag tror inte det blir så. Håller tummarna att allt ser bra ut.

Havandeskapsförgiftning och graviditetstoxikos är olika ord för samma sak. :) HF är den äldre benämningen.

Håller tummarna för att allt ser bra ut iaf. Fasen, jag lär bli sist kvar i tråden som gravid. Hehe.

Är på förlossningen sen några timmar. Har gjort ctg och kollat blodtryck, 120/85, högsta jag någonsin haft men de tyckte det var rätt bra, inte farligt iaf. Lyckades hålla mig från att kräkas på parkeringen men uppe på avdelningen kunde jag inte trycka tillbaka det längre så spydde massor här :(

Så ska träffa läkare för koll sen hoppas jag vi kan åka hem, börjar bli hungrig och enda kiosken i närheten är stängd, typiskt.

Skönt att det var bra BernT, du ksnske är ovan vid högt blodtryck och därav huvudvärken?

I den förtrogen verkar man antingen föda typ på dagen eller två v sent tycker jag :)

H har gjort sin första bilresa, 60 mil till Skåne och träffat gammelmormor 92 år ung. Gått jättefint att åka, han har mest sovit. Så roligt att se hur glad mormor blev över att få träffa honom och skönt att vara iväg hela familjen utan några måsten en hel helg.

H har gjort sin första bilresa, 60 mil till Skåne och träffat gammelmormor 92 år ung. Gått jättefint att åka, han har mest sovit. Så roligt att se hur glad mormor blev över att få träffa honom och skönt att vara iväg hela familjen utan några måsten en hel helg.

Men åh! NU fattade jag att du och en av de jag döljer på instagram är samma person :o:rofl:

Togs massor med prover men efter ca 6 timmar kunde vi åka hem. Fick panocod utskrivet för huvudvärken. Herregud vad skönt det är att slippa den! Den ska man tydligen inte äta för länge som gravid så har inte huvudvärken gett sig till veckan/eller blir värre så blir det igångsättning. Har mått så sjukt dåligt i tre dagar nu att det känns helt fantastiskt att slippa ont i huvudet.

Här rullar det nya livet på med amning, blöjbyten och sovstunder om vartannat. A äter mycket och sover lite olika från dag till dag än så länge. Jag försöker sova när hon tajmar längre sovstunder. Inatt var sambon pigg (som sov mest igårnatt) så han satt uppe och kollade film halva natten medan A sov bredvid i babynest på soffan. Hon vaknade vid 5 och då hade hon sovit från 1 när jag också gick och lade mig i sovrummet. Ammade lite, så somnade vi om igen vid 6 och sedan vaknade hon 8 igen så nu är jag vaken och hon sover.. igen.. Haha..
Annars tycker jag att det fungerar bra med det mesta. Hon verkar dock få lite magknip ibland och gnäller lite innan det kommer massa bajs så det känns väl lite när det rör sig antar jag.
Vi har åkt bil och invigt barnvagnen, hon sov sött i båda :) Idag kommer mvc barnmorskan hem för hembesök.

12295498_10153762970460948_8920840617381244648_n.jpg

Det är visst punktliga barn i den här tråden. Blir igångsatt idag som det lät, så nu går vi och väntar på tid för intag på förlossningen... Plötsligt blev allt liksom ganska verkligt.. Man har ju hört så mkt skräckhistorier om igångsättningar...

Det är visst punktliga barn i den här tråden. Blir igångsatt idag som det lät, så nu går vi och väntar på tid för intag på förlossningen... Plötsligt blev allt liksom ganska verkligt.. Man har ju hört så mkt skräckhistorier om igångsättningar...

Då kan jag säga att min igångsättning med sonen gick bra :)
Det enda som var jobbigt var dom intensiva värkarna pga droppet, men efter jag fick eda så blev det bättre igen.
Så ett tips om du skulle få droppet och regerara likadant som mig är eda så slipper du värk på värk på värk.
Från värkstart till han var ute tog det 5 timmar :)

Lycka till om det blir idag :bump:

Då kan jag säga att min igångsättning med sonen gick bra :)
Det enda som var jobbigt var dom intensiva värkarna pga droppet, men efter jag fick eda så blev det bättre igen.
Så ett tips om du skulle få droppet och regerara likadant som mig är eda så slipper du värk på värk på värk.
Från värkstart till han var ute tog det 5 timmar :)

Lycka till om det blir idag :bump:

Det blir idag. Vi ligger inlagda sedan någon timme tillbaka och de har gett första dosen cytotec. Bara att vänta och se nu då.

Och nu blev lilleman en månad. Var tog den månaden vägen? Sambon har börjat jobba igen och vi hänger mest hemma. Imorgon ska vi till läkaren för en månads kontroll och sen har jag bjudit in hos till mamma och pappa på middag så jag inte behöver sitta hemma själv hela kvällen. Allt rullar på rätt bra ändå. Men jag känner mig rätt sliten nu, men det är nog för lilleman helst bara ligger på mig nu för tiden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 569
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar