Grattis
@Mitrolle och
@Matmissbrukaren !!
Apropå något annat, pratade med min mamma idag som sa att jag var skitstor när jag föddes, 4,6 kg liksom :/ min sambo var stor han med. Borde inte risken va att vårt barn är stort med? Jag frågade bm förra veckan vad hon trodde bebis vägde och hon sa runt 3 kg.
Känns som bebis inte borde va enorm för min mage är liten (en stor bebis måste ju ta mer plats tänker jag) och SF-måttet är lite under "genomsnittet" och jag har inte gått upp så mkt i vikt.
Enligt vår bm så gör man typ inte viktuppskattning, men vad händer om bebis är enorm? Kan jag vägra föda vaginalt då? Vill liksom inte få ett enda stort hål där nere för att de vill tvinga mig till vanlig förlossning till varje pris :/ kan de se att bebisen är för stor på förlossningen innan det är för sent? Jag är absolut inte rädd för en vaginal förlossning, bara lite fundersam hur det blir/vad de gör om bebisen är stor. Har ju aldrig gjort detta innan så har ju noll koll.
Alltså kan de se på förlossningen att oj, här var det gigantisk bebis. Eller är det omöjligt när bebisen är i magen?