Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas det kommit igång under natten, så spännande :D

H är en vecka idag. Snacka om omtumlande vecka och jag är fortfarande helt hög på kärlek. Kan stirra på honom läääänge. De små mjuka kinderna, lilla näsan och plutmunnen :love:

Att det går så smidigt bidrar, väcker mig 3 och 7 för mat. Sover annars 00-11 ungefär vilket passar mamma ypperligt. I vagn är han nöjd, i bil är han nöjd. Det enda han verkligen verkligen avskyr är blöjbyte. Fruktansvärt är det och tvättning med tvättlapp ligger också på den listan.

Amningen funkar fint, tycker inte det fyller på lika mycket längre dock. Första dagarna var det sprängfullt men nu är det mjukare. Kanske ska vara så?

Vad skönt att det går så bra!

Produktionen stabiliserar sig ju efter nån vecka så det är nog helt normalt att brösten inte känns som handgranater längre :)

Handgranater var en bra liknelse! :D
Han verkar belåten så antar att det räcker :)
Nu äter min bebis mycket under dagarna så hon håller det säkert i schack på det viset också men det är bara efter en lång vila under natten som det är sådär sprängfullt. Föreställ dig synen nyvalen mamma som byter blöja på bebis med mjölken rinnande över magen och bildar en liten pöl på golvet :D så länge vikten går åt rätt håll är det ju inga bekymmer brukar man säga.

06:22 föddes lilla Siri, 49 cm och 3384 g! Värkarbetet satte vi igång vid midnatt med en färdknäpp :angel: och jävlar som de satte igång! Inne på BB vid 02, krystvärkar från ca 04:30. Nu är jag ganska mör, men lycklig :love:

Stort grattis till lilltjejen :love:

06:22 föddes lilla Siri, 49 cm och 3384 g! Värkarbetet satte vi igång vid midnatt med en färdknäpp :angel: och jävlar som de satte igång! Inne på BB vid 02, krystvärkar från ca 04:30. Nu är jag ganska mör, men lycklig :love:

Va fan, färdknäppen hjälper inte till här ju! :mad:
Men grattis till den lilla, du hann före trots allt! :love: :banana:

Här kom det också bebis igår! En son på 3520 g och 52 cm lång. Han valde att komma ut en vecka tidigare än beräknat, men det är jag bara glad för!
Vattenavgång 23.30 i torsdagskväll och sen föddes han 12.19 igår. Krystarbete i 2 timmar och när jag krystade sista gången så var det verkligen tur att han kom, jag hade aldrig orkat mer.
Han är jättesnäll och duktig och jag känner mig överkörd av en lastbil- som det ska vara antar jag!:D

Här kom det också bebis igår! En son på 3520 g och 52 cm lång. Han valde att komma ut en vecka tidigare än beräknat, men det är jag bara glad för!
Vattenavgång 23.30 i torsdagskväll och sen föddes han 12.19 igår. Krystarbete i 2 timmar och när jag krystade sista gången så var det verkligen tur att han kom, jag hade aldrig orkat mer.
Han är jättesnäll och duktig och jag känner mig överkörd av en lastbil- som det ska vara antar jag!:D

Grattis! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 573
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar